וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר: תקופת הבידוד לבאים במגע עם חולי קורונה תקוצר ל-12 יום

11.11.2020 / 11:30

במסגרת פיילוט של משרד הבריאות התקופה תקוצר ביומיים למשך חודש וחצי. אם הניסיון יוכתר כהצלחה, בינואר ידרשו אזרחים בעשרה ימי בידוד בלבד. הקיצור צפוי לחסוך למשק 280 מיליון שקלים

בווידאו: נתניהו אומר שאם לא יהיה שיפור, אי אפשר יהיה לעבור לשלב השלישי בהקלות/צילום: לע"מ

תקופת הבידוד הנדרשת לבאים במגע עם חולי קורונה מאומתים תקוצר החל ממחר (חמישי) ל-12 יום, במסגרת פיילוט שיימשך כחודש וחצי. לפי מתווה משרד הבריאות, אדם שהיה בסביבת חולה מאומת יהיה מחויב רק ב-12 יום, לאחר שייבדק פעמיים - השנייה מביניהן ביום ה-11 לבידוד.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי במשרד פועלים לגבש מתווה לקיצור ימי הבידוד. המתווה החדש יהיה כפיילוט במשך החודש וחצי הקרובים, ואם והכול ילך כשורה, בינואר תקופת הבידוד תקוצר לעשרה ימים בלבד. במשרד הבריאות קבעו כי כשיהיו התפרצויות תחלואה נוספות, הבדיקות יוסבו לחולים והמבודדים יאלצו להשלים את כל 14 ימי הבידוד.

מתחם בדיקות קורונה בבני ברק, 31 במרץ 2020
נבדק אישר שימוש בתמונה. ראובן קסטרו
בדיקת קורונה בבני ברק/ראובן קסטרו

בארגון הבריאות העולמי עומדים בהמלצה על שבועיים של בידוד. ואולם על פי המידע הרפואי שנאסף עד כה, נמצא כי אדם שנדבק במחלה מפתח תסמינים עד שבוע לאחר שפגש בחולה המאומת. בקרב מחצית מכל מי שנדבקו בנגיף והוגדרו כסימפטומטיים יופיעו התסמינים בתוך ארבעה ימים, וכ-97% מהנדבקים מפתחים תסמינים עד היום ה-11. לכן, אם בחלוף עשרה ימים מההדבקה לא התגלו תסמינים, הסיכון להדבקה והפצה של הנגיף יורד משמעותית.

עוד בוואלה!

פיילוט של משרד הבריאות: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 יום

לכתבה המלאה

מאז תחילת המגפה נכנסו לבידוד יותר מ-1,640,000 אזרחים, כאשר העלות המשוערת למשק נמדדת בקרוב למיליארד שקלים פגיעה בתוצר. לפי נתונים שהגיעו לידי ועדת חוץ וביטחון, קיצור יומיים מתקופת הבידוד יחסוך 280 מיליון שקלים למשק, ובארבעה ימים - 560 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully