וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילוט של משרד הבריאות: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 יום

1.11.2020 / 17:52

אדלשטיין הודיע כי לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע, הוחלט שמשך הבידוד יקוצר ביומיים. זאת, לתקופת ניסיון של כחודשיים, עד לסוף דצמבר, כשהמתווה המדויק יגובש בימים הקרובים. "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור", מסר שר הבריאות

בווידאו: גמזו אומר שתוגבר האכיפה בחברה הערבית/צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון) כי משך הבידוד יקוצר מ-14 ל-12 ימים, לתקופת ניסיון של כחודשיים. לדבריו, אנשי המקצוע במשרדו יגבשו את המתווה המדויק לקיצור ימי הבידוד בימים הקרובים, והפיילוט יתקיים עד ל-31 בדצמבר.

"לאחר סדרת התייעצויות עם אנשי המקצוע, הנחיתי לקצר את משך הבידוד ל-12 ימים", מסר אדלשטיין. "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, אמר בשבוע שעבר כי צוותו גיבש הצעה לקיצור תקופת הבידוד לעשרה ימים. "קיבלנו החלטה לקצר את הבידודים לעשרה ימים, אך זה תלוי בשתי בדיקות", אמר אז גמזו, אך הבהיר כי "זה עדיין לא מאושר". ממונה הקורונה הדגיש כי "ההחלטה המקצועית התקבלה, אך זה מחכה להחלטת הדרג המדיני".

פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 6 ביולי 2020. ראובן קסטרו
משך תקופת הבידוד תקוצר ביומיים. תל אביב, יולי/ראובן קסטרו

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, בירך על הודעת אדלשטיין על קיצור ימי הבידוד. "הכיוון הוא נכון, אבל משרד הבריאות מתעקש להציב את ישראל בראש טבלת שיאניות ימי הבידוד", אמר ד"ר תומר. "איכוני שב"כ מביאים למספר עצום של הודעות בידוד שמוכחות כשגויות ובזמן שבעולם מקצרים עוד את ימי הבידוד, כאן מורידים יומיים בלבד. המשק לא יכול לעמוד בכמות ההיעדרויות שתיווצר מאיגודים שגויים ומהשפעת המתקרבת".

עוד בוואלה!

גורמי ביטחון מעריכים: המדינה לא מפקחת על עשרות אלפי אנשים שנדרשים לבידוד

לכתבה המלאה

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, שיגר מוקדם יותר היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, ובו הציב אולטימטום של כשבוע להסדרת נושא התשלום עבור עובדים החייבים בימי הבידוד, אחרת ינקוט בצעדים ארגוניים. זאת, כמה ימים לאחר שהמתווה עליו הסכימו נציגי ההסתדרות, האוצר ונציגי המעסיקים נפל, משום שיו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ (הליכוד), סירב להעלות אותו להצבעה.

בכך, תם פרק הזמן שנתן בג"ץ להצגת מתווה כזה - מבלי שאושר הסדר כלשהו. המשמעות היא שכרגע מעסיקים לא חייבים בעלויות עבור ימי בידוד לפי פסיקת בג"ץ.

המחלוקת המרכזית בין חיים כץ לנציגי העובדים והמעסיקים היא סביב סוגיית המימון המלא של ימי הבידוד לעסקים הקטנים, לצד הדרישה לא לנכות לעובדים ימי מחלה. בעוד כץ דורש לפטור עסקים קטנים עם פחות מ-23 עובדים ממימון ימי בידוד ומניכוי ימי מחלה לעובדים, באוצר אומרים שהדבר ייצור "שני מעמדות" של עובדים.

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור". אדלשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

בתוך כך, הממשלה אישרה מוקדם יותר את טיוטת הצעת החוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", שקובע קנסות גבוהים יותר למפרי הנחיות הקורונה. הממשלה אישרה עקרונית את החוק, והחליטה כי קבינט הקורונה יתכנס כדי לדון בהצעה טרם העברתה לוועדת שרים לחקיקה.

השרים איציק כהן ויעקב אביטן מש"ס הצביעו נגד. שר הפנים אריה דרעי לא השתתף בישיבה. בנוסף, שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה גם הצביעה נגד החוק.

טיוטת החוק כוללת העלאה של סכום הקנס על הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק - מסכום של 5,000 שקלים, כפי שקבוע היום, לעשרת אלפים שקלים. בנוסף, סכום הקנס על קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף. גם הקנס על פתיחת מוסד חינוך שלא כחוק יעלה מסכום של 5,000 שקלים ל-20 אלף שקלים.

פעולות אכיפת המשטרה לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה בתל אביב 7 ביולי 2020. ראובן קסטרו
סכום הקנסות על הפרת ההנחיות צפוי לעלות. שוטרים אוכפים את תקנות הקורונה, יולי/ראובן קסטרו

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 218 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-313,590. אתמול התקבלו תוצאות עבור 7,946 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 11,254. בבתי החולים מאושפזים 735 חולים, מתוכם 180 מונשמים ו-404 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,541 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 674 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 52,615, מתוכן 2.1% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully