וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות האירופית לתרופות אישרה לשימוש את חיסון הקורונה של פייזר

קביעת פורום המומחים תעבור לנציבות, שצפויה לאשר הערב באופן סופי את החיסון ולהצטרף לארצות הברית ולבריטניה. חלק מהמדינות באיחוד האירופי כבר הודיעו שיתחילו במבצע החיסונים מהשבוע הבא, והפעילו לחץ שהביא לקבלת ההחלטה מוקדם מהמועד הצפוי

בווידאו: הוועדה המייעצת של ה-FDA אישרה את החיסון של פייזר לקורונה/עריכה: שאול אדם

הסוכנות האירופית לתרופות אישרה היום (שני) לשימוש את החיסון לקורונה של חברת פייזר, שפותח במשותף עם חברת ביונטק הגרמנית. ההחלטה תעבור לנציבות האירופית, שצפויה לאשר אותה כבר הערב, ובכך יצטרפו המדינות החברות בגוש לבריטניה וארצות הברית שעשו זאת לפני כמה שבועות. חלק מהמדינות באיחוד האירופי, כולל גרמניה, אוסטריה ואיטליה, אמרו שינסו להתחיל במבצע החיסונים כבר בראשון הקרוב.

בסופו של דיון בדלתיים סגורות בהשתתפות מומחים לנושא, הסוכנות הודיעה כי היא תמליץ להזריק את החיסון לבני 16 ומעלה, ותבחן את מתן החיסון לנשים בהיריון. חברות התרופות יידרשו להעביר מסקנות ממבצע החיסונים בשנה הבאה.

"זהו הישג מדעי היסטורי", הכריז ראש הסוכנות, אמר קוק. "זה צעד משמעותי במאבק נגד הנגיף". נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין כתבה בטוויטר כי האישור הוא "רגע מכריע במאמצים להעביר חיסונים בטוחים ויעילים לאזרחי אירופה", והוסיפה: "עכשיו נצטרך לפעול מהר. הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי צפויה לאשר את החלטת הסוכנות בתוך יומיים-שלושה".

חיסון קורונה של פייזר בהמילטון, סקוטלנד, בריטניה, 14 בדצמבר 2020. רויטרס
ינסו להתחיל כבר בתחילת שבוע הבא. חיסון לקורונה של פייזר/רויטרס

הסוכנות מתפקדת כגוף הרגולטורי לתרופות באיחוד האירופי, ומקבילה למינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) עבור 27 המדינות החברות. היא הייתה תחת לחץ לאשר את החיסון מוקדם ככל האפשר. תחילה קבעה לסיים את הבחינה ב-29 בדצמבר, אך הקדימה את המועד אחרי שהממשלה בגרמניה ובמדינות אחרות דרשו לפעול מהר יותר.

ההתפשטות המהירה של מוטציית הקורונה בבריטניה תרמה גם היא להפעלת הלחץ. על פי דיווחים ביבשת, האיחוד האירופי הטיל איסור על נסיעות לבריטניה וממנה משטחי הגוש למשך יומיים, עד מחר בלילה, כך לפי כתב ITV, פול בראנד, שפרסם זאת בחשבון הטוויטר שלו.

זאת, ברקע התפשטות המוטציה של נגיף הקורונה בממלכה והאבחון של נשאים שלה בכמה ממדינות היבשת. מוקדם יותר, הודיעו כמה מדינות באיחוד על עצירת תנועת המטוסים מבריטניה או על כוונתן לעשות זאת, וחולה במוטציה התגלה גם באיטליה. עם זאת, המומחים טענו שאין סיבה שהחיסון לא יהיה יעיל גם נגד הזן החדש.

לפחות 15 מדינות אישרו את החיסון בצורה כזאת או אחרת. בריטניה, קנדה וארצות הברית אישרו את החיסון לשימוש בחירום, כך שלא ניתן לו רישיון רשמי אלא זמני. שוויץ הפכה בשבת למדינה הראשונה שאישרה את החיסון בהליך פורמלי שגרתי.

הכנות להגעת החיסונים לקורונה בבלגיה, 21 בדצמבר 2020. AP
הכנות להגעת החיסונים בבלגיה/AP

ביונטק ופייזר הציעו לאיחוד האירופי 400 מיליון מנות של החיסון, אך הנציבות בחרה לרכוש 200 מיליון בלבד, עם אפשרות לקניית מאה מיליון מנות נוספות.

סוכנות התרופות מתכננת להתכנס ב-12 בינואר ולהחליט אם לאשר גם את החיסון של חברת מודרנה. החיסונים של אוניברסיטת אוקספורד וחברת אסטרהזניקה ושל ג'נסן נמצאים תחת בדיקה של הסוכנות, אך אף אחת מהחברות לא הגישה בקשה רשמית לאישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully