וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת מפנה במגיפה: ארה"ב החלה לחסן את אזרחיה נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 14.12.2020 / 22:17

אחות בניו יורק הייתה הראשונה לקבל את החיסון של פייזר, שמופץ במאות מוקדים ברחבי המדינה: "אני רוצה להשרות לציבור ביטחון". טראמפ: "ברכות לארה"ב, ברכות לעולם". מספר המתים כבר מתקרב ל-300 והרשויות מקוות לחסן 100 מיליון איש עד אפריל. גם בקנדה החלו לחסן

בווידאו: החל מבצע החיסונים לקורונה בארה"ב/צילום: רויטרס

ארצות הברית החלה היום (שני) לחסן אזרחים ראשונים נגד נגיף הקורונה, עם תחילת מבצע ההפצה של חיסוני פייזר ברחבי המדינה. שלוש מיליון מנות החיסון הראשונות שיצאו אתמול ממפעל החברה במישיגן הופצו לעשרות מקומות בכל 50 המדינות, ועובדי מערכת הבריאות ודיירי בתי האבות החלו להתחסן. גם קנדה השכנה החלה היום לחסן את אזרחיה בחיסון של פייזר, בהמשך לבריטניה בשבוע שעבר.

"לא הרגשתי שום הבדל מחיסון אחר", אמרה המחוסנת הראשונה, האחות סנדרה לינדסיי מהמרכז הרפואי יהודי בלונג איילנד. היא התחסנה בשידור חי שהועבר בחשבון הטוויטר של מושל ניו יורק, אנדרו קומו. "אני מקווה שזאת תחילת הסוף של הפרק הכואב מאוד בהיסטוריה שלנו. אני רוצה להשרות לציבור ביטחון ביחס לחיסון. אנחנו בעיצומה של מגיפה ועל כולנו לעשות את חלקנו".

מספר מקרי המוות מהנגיף עלו באופן דרמטי בארצות הברית מאז החודש שעבר, וביום שבת נרשמו 3,309 מתים, שיא עולמי ליממה אחת. בארצות הברית מקווים כי תחילת השימוש בחיסון תהווה נקודת מפנה במלחמה בנגיף, שגבה עד כה את חייהם של כמעט 300 אלף אמריקנים, והמטרה היא לחסן מאה מיליון איש עד אפריל.

החיסון של פייזר נמצא יעיל ב-95%, וביום שישי הוגדר כבטוח על ידי מינהל התרופות והמזון (FDA), שהגן על ההליך ואמר כי המהירות שבה אושר החיסון לא באה על חשבון הבטיחות.

התחלת החיסונים בארה"ב | המתחסנת הראשונה, סנדרה לינדזיי  מקבלת חיסון של חברת פייזר בניו יורק 14 בדצמבר 2020. AP
פרק חדש במאבק במגיפה. המתחסנת הראשונה בארה"ב, היום/AP

הנשיא היוצא דונלד טראמפ בירך על תחילת מבצע החיסונים. "החיסון הראשון ניתן. ברכות לארצות הברית! ברכות לעולם", צייץ טראמפ, שנדבק בקורונה באוקטובר והבריא לאחר שאושפז בבית חולים.
במהלך הלילה אמר טראמפ כי "אין מועד מתוכנן בו אקבל את החיסון, אבל אני מצפה לעשות זאת בזמן המתאים".

הנשיא היוצא אף הדגיש כי עובדי הבית הלבן לא בהכרח יהיו הראשונים להתחסן. לפי טראמפ, החיסונים המוקדמים יינתנו לעובדים רק במקרים מיוחדים. זאת בניגוד לגורמים רשמיים במדינה, שאמרו כי בכירי הממשל יהיו בין הראשונים להתחסן כנגד נגיף הקורונה בארצות הברית. כמו כן, הגורמים ציינו כי חלק מועבדי הבית הלבן צפויים לקבל את החיסון של פייזר כבר במהלך השבוע.

שר הבריאות, אלכס אזאר, אמר כי עכשיו "יש אור בקצה המנהרה של המגיפה האיומה הזאת"ץ לדבריו, "אם ממלציכים לכם לקבל אותו, וזה זמין לכם - בבקשה, עשו זאת", אמר על החיסונים. "הגנו על עצמכם ועל הסובבים אתכם, אבל בבקשה, התחסנו".

התחלת החיסונים של פייזר בניו יורק, ארה"ב  14 בדצמבר 2020. רויטרס
"אור בקצה המנהרה". מנות החיסונים של פייזר בניו יורק, היום/רויטרס

בנוסף לטראמפ, שורת בכירים בבית הלבן נדבקו בקורונה וחלו בחודשים האחרונים. בשלב זה, עוד לא ברור אם יוצע לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, לסגניתו קמאלה האריס ולחברי צוות המעבר להתחסן בחיסונים המוקדמים.

ביידן שם למטרה לחסן מאה מיליון אזרחים במאה הימים הראשונים בתפקיד, כשליש מכלל האוכלוסייה. לפייזר יש הסכם עם הממשל לספק מאה מיליון מנות עד מרץ, ו-200 מיליון מנות נוספות של חיסונים המפותחים על ידי מודרנה אמורים להגיע עד יוני. החיסון של מודרנה, המפותח יחד עם המכון הלאומי לבריאות, אמור לקבל את אישור הרשויות בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully