וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האדם החולה של אירופה": בריטניה מבודדת בשל מוטציית הקורונה

21.12.2020 / 10:43

ברחבי היבשת סוגרים את התנועה אל האי וממנו, בעקבות הזן החדש של הנגיף המתפשט במהירות. ג'ונסון יכנס דיון חירום, והרשויות נערכות לעומס בנמלים לקראת הברקזיט בסוף החודש. ב"דיילי מירור", המזוהה עם הלייבור, תקפו את ראש הממשלה

בווידאו: בריטניה נכנסת לגל חדש של הגבלות בעקבות מוטציה של הקורונה/צילום: רויטרס

בריטניה נותקה היום (שני) מרובה של אירופה אחרי שבעלות בריתה סגרו את נתיבי התחבורה אליה בעקבות המוטציה החדשה בנגיף הקורונה. זה יצר כאוס עבור האזרחים והעסקים בממלכה, ימים לפני יציאתה מהאיחוד האירופי.

צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, אוסטריה, שוויץ, אירלנד, בלגיה, ישראל, הודו וקנדה עצרו את הטיסות לבריטניה, לאחר שראש הממשלה בוריס ג'ונסון הזהיר כי זן חדש ומדבק מאוד של הנגיף מהווה סכנה למדינה. ג'ונסון יכנס היום ישיבת חירום כדי לדון בטיסות הבינלאומיות, ובמיוחד בתנועת הסחורות לבריטניה ומחוצה לה.

צרפת סגרה את הגבול בפניהם של אנשים ומשאיות מבריטניה, וסגרה את תעלת למאנש, אחד מצירי הסחר החשובים ביותר של האי הבריטי עם יבשת אירופה. שר התחבורה של בריטניה, גרנט שאפס, אמר כי המהלך של פריז היה מפתיע. "אני בקשר עם עמיתי בצרפת ואנחנו עושים הכול כדי לפתוח מחדש. למעשה, הם אמרו לנו שהם רוצים לחדש את התעבורה במהירות האפשרית", אמר שאפס לסקיי ניוז.

קציני ביטחון אכפים את איסור הנסיעה מבריטניה בשל הקורונה, נמל דובר, 21 בדצמבר 2020. רויטרס
בבריטניה רוצים לחדש את התנועה במהירות. עובדים בנמל דובר, היום/רויטרס

שאפס אמר כי לונדון רואה בעדיפות עליונה את ביטול איסורי הטיסות לממלכה, אולם בזכות הכנותיה לתום תקופת המעבר של הברקזיט, היא מוכנה היטב לשיבושים. השיחות בין בריטניה לאיחוד האירופי על יחסי הסחר ביניהם לאחר תום תקופת המעבר אמורות להימשך היום.

ג'ונסון ביטל בשבת את תכניות חג המולד עבור מיליוני בריטים בעקבות הזן החדש של הקורונה, אף שלדבריו אין שום הוכחה שהוא קטלני יותר או גרם למחלה קשה יותר. בנוסף לכך, אין מידע המצביע על כך שהוא עמיד בפני חיסוני הקורונה. בריטניה הייתה החודש למדינה הראשונה בעולם שהחלה לתת את החיסונים של פייזר, ומאות אלפים כבר התחסנו.

המוטציה מכילה 23 שינויים שונים בהרכב הגנטי של הנגיף, רבים מהם קשורים לשינויים בחלבון שנעשה על ידיו. שר התחבורה אמר כי בריטניה ניתחה היטב את השינויים בנגיף, ולכן היא רק זיהתה את מה שכבר נמצא במדינות אחרות. איטליה זיהתה אתמול מאובחן לקורונה עם המוטציה החדשה, וכמה מקרים בודדים התגלו במדינות אחרות, אך לא בהיקפים של בריטניה.

שער עיתון הדיילי מירור הבריטי, 21 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
"האדם החולה של אירופה". שער "הדיילי מירור" מהיום/צילום מסך, ללא

היועץ המדעי הראשי, פטריק וולאנס, אמר בשבת כי הוא חושב שהזן החדש עשוי כבר להתפשט במדינות אחרות, אך ייתכן שמקורו בבריטניה.

ממשלת בריטניה החלה בהפעלת תכניות לעומס של סחורות בנמל קנט, כחלק מהיערכותה לשיבושים אפשריים עם יציאתה הסופית של בריטניה מהאיחוד האירופי עם - או בלי - עסקת סחר בחצות של 31 בדצמבר. משאיות התפרסו על כביש המהיר M20 העובר דרך המחוז לכיוון הנמלים, הסגורים לתנועה רגילה. שדה תעופה סמוך ישמש גם הוא לאחסון סחורות.

"האיש החולה של אירופה", נכתב בעמוד הראשי של ה"דיילי מירור" המזוהה עם הלייבור, לצד תמונה של ג'ונסון, ואילו בעיתון "סאן" נכתב "הצרפתים לא מראים שום Merci".

סגירת התעלה והנמלים תשפיע על יצוא סחורות כמו דגים ופירות ים מסקוטלנד לאירופה, ועל יבוא מזון לסופרמרקטים בבריטניה, במקרה שנהגים אירופים יסרבו לעשות את הדרך.

"סגירת התנועה מבריטניה לצרפת, כולל הסחורות המלוות, תקשה על בריטניה לייבא ולייצא סחורות חשובות במהלך עונת חג המולד העמוסה", אמר אנדרו אופי, מנהל המזון והאספקה בקונצרן הקמעונאות הבריטית. "בעוד שהסחורות יוכלו להיכנס מצרפת, מעט חברות יהיו מוכנות לשלוח משאיות ונהגים לבריטניה ללא ערבויות לכך שהם יוכלו לחזור לאיחוד בזמן ידוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully