וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוטציה מבריטניה ממשיכה להתפשט באירופה, בארה"ב נערכים: "בודקים מקרוב"

עודכן לאחרונה: 24.1.2021 / 11:26

חולה ראשון בזן הקורונה החדש אותר באיטליה, לאחר ששב מהממלכה המאוחדת. בשכנותיה סגרו את הגבולות כדי לעצור את התפשטות הנגיף שתגובתו לחיסון עוד אינה ידועה, ובוושינגטון מתכוננים. "בוחנים את המצב בזהירות רבה", אמרו גורמי בריאות, והרגיעו: "כרגע אין סיבה לדאגה"

בווידאו: איטליה שוקלת החמרת ההגבלות בכריסטמס/צילום: רויטרס

זן הקורונה החדש שהתגלה בבריטניה ממשיך להתפשט היום (ראשון), ובמדינות מסביב לעולם החלו בהיערכות למניעת הגעתו. זאת, ברקע תחילתם של מבצעי החיסונים נגד הווירוס בשורת מדינות. מוקד הזן החדש בדרום אנגליה, ובשלב זה אין מידע המצביע על כך שהוא עמיד בפני החיסונים לקורונה. עם זאת, סימנים אליו זוהו גם בדנמרק, בהולנד ובאוסטרליה, שם היו מקרים בודדים שלא התפשטו עוד יותר.

משרד הבריאות באיטליה הודיע הערב כי אדם הנושא את זן הקורונה החדש אותר במדינה. מוקדם יותר הודיע שר החוץ של איטליה, לואיג'י די מאיו, כי הממשלה נערכת "להגן על האיטלקים" מפני הזן החדש.

לפי הרשויות במדינה, החולה שב מהממלכה המאוחדת בימים האחרונים יחד עם אדם נוסף על טיסה שנחתה בנמל התעופה פיומיצ'ינו ברומא, וכעת הוא נמצא בבידוד. זאת, לאחר ששורת מדינות, בהן איטליה עצמה, הולנד, אוסטריה, בלגיה וגרמניה, הודיעו על הפסקת הטיסות מבריטניה או על כוונה להפסיק.

נוסעת מבריטניה נוחתת ברומא, איטליה, 20 בדצמבר 2020. רויטרס
עיתונאים מקיפים נוחתת מבריטניה בנמל התעופה ברומא, היום/רויטרס

בארגון הבריאות העולמי אמרו כי הם נמצאים בקשר רצוף עם בריטניה בנוגע לזן החדש של הקורונה. הארגון הבטיח לעדכן את הממשלות ואת הציבור לאחר שיתקבל מידע נוסף בנושא.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יערוך היום ישיבת חירום לדיון בהיערכות הממשל בשל התפשטות זן הקורונה החדש בדרום-מזרח המדינה. בין היתר, ידונו בנסיעות בינלאומיות, ובמיוחד במעבר סחורות אל בריטניה וממנה.

בנוסף לכך, שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס קרא לאזרחים ולמובילי הסחורות שלא לנסוע לנמלים במחוז קנט שבדרום אנגליה, לאחר שצרפת הודיעה, יחד עם מדינות נוספות, כי תחסום את המגיעים מבריטניה למשך 48 שעות.

בארה"ב נערכים, אך אופטימיים

במקביל למתרחש באירופה, הרשויות בארצות הברית בוחנות את גרסת הנגיף החדשה. גורם בכיר במבצע החיסונים שקיבל את השם "מהירות שיא" אמר כי האירוע נבדק "בזהירות רבה", אך ציין כי איסור נסיעות לבריטניה אינו עומד על הפרק.

מונסף סלאווי, היועץ הראשי של מפתחי החיסונים לקורונה בארצות הברית, אמר בריאיון לרשת CNN כי עדיין לא יודעים "אם הזן החדש קיים במדינה", אך ציין כי "אנחנו כמובן בוחנים את זה בזהירות רבה, כולל המכונים הלאומיים לבריאות והמרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעת", אמר.

נכון להיום, לדבריו, נראה כי שום זן של הנגיף אינו עמיד בפני החיסונים הקיימים. "סביר להניח כי הגרסה המסוימת הזו בבריטניה אינה חסינה לחיסון", הוסיף סלאווי. גם האדמירל ברט גיריר, בכיר במערך בדיקות הקורונה במדינה, לא הביע דאגה ואמר כי "אני לא חושב שיש סיבה לדאגה כרגע".

בריאיון לרשת NBC הוא נשאל האם ארצות הברית עשויה ללכת בעקבות מדינות אירופה שהפסיקו טיסות מבריטניה, והשיב: "אני באמת לא מאמין שאנחנו צריכים לעשות את זה עדיין".

נמל התעופה ברומא, איטליה, 20 בדצמבר 2020. רויטרס
"ככל שהווירוס מתפשט, כך יש לו יותר הזדמנויות להשתנות". נמל התעופה ברומא, היום/רויטרס

בכירה בארגון אמרה כי הזן החדש זוהה לראשונה בדרום-מזרח אנגליה בספטמבר והוא התפשט באזור מאז. "מה שאנחנו מבינים הוא שיש לזה יכולת הדבקה מוגברת, מבחינת היכולת להתפשט", אמרה ל-BBC מריה ואן קרקוב. לדבריה, יש מחקרים סביב מהירות התפשטות הזן החדש והאם זה "קשור לזן עצמו או לשילוב של גורמים".

היא אמרה כי המוטציה זוהתה גם בדנמרק, בהולנד ובאוסטרליה, שם היו מקרים בודדים שלא התפשטו עוד יותר. "ככל שהווירוס הזה מתפשט, כך יש לו יותר הזדמנויות להשתנות", הסבירה. "כל שעלינו לעשות הכול כדי למנוע ממנו להתפשט, והקטנת ההתפשטות תצמצם את השינויים שלו".

מונסף סלאווי, היועץ הראשי של מפתחי החיסונים לקורונה בארצות הברית, בבית הלבן, 1 דצמבר 2020. רויטרס
"בוחנים מקרוב". מונסף סלאווי/רויטרס

לאור התפשטות התחלואה, ואיתור הזן החדש, אתמול הכריז ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון סגר על לונדון ואזורים נוספים במזרח ודרום אנגליה. הוא אמר כי קצב ההדבקה של הזן החדש מהיר ב-70% מזה הרגיל. הוא הדגיש כי אין ביסוס בשלב זה לחשוב שהמוטציה קטלנית יותר או שהחיסונים לא יעילים נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully