וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 אלף מתים בחודש, בריטניה מאיצה את חיסוני הקורונה: "המצב איום"

הממשלה הקימה שבעה אתרי חיסון המוניים, שבהם אמורים להתחסן אלפים בכל שבוע. עד כה חוסנו כ-1.2 מיליון איש, אך בתי החולים קורסים בשל המוטציה בנגיף. "השבועות הקרובים הולכים להיות הגרועים ביותר"

בווידאו: בריטניה פותחת אתרי חיסון המוניים/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שבעה אתרי חיסון המוניים נגד נגיף הקורונה נפתחו היום (שני) ברחבי אנגליה, בהמשך למרוץ של הממשלה לחסן מיליוני אנשים בזמן שזן חדש של המחלה משתולל ברחבי הממלכה. האתרים שבהם הוקמו מרכזי החיסון כוללים אצטדיוני כדורגל ומסלולים של מרוצי סוסים, והם ממוקמים בין היתר בלונדון הבירה, בריסטול, ניוקאסל ומנצ'סטר. על פי שירותי הבריאות, הם אמורים לחסן אלפי אנשים בשבוע וכמה אתרים נוספים צפויים להיפתח בהמשך.

בתי החולים ובתי המרקחת אמורים להתחיל להציע את החיסון בהמשך השבוע, תחילה לאוכלוסיות הפגיעות ביותר, והממשלה מקווה שיהיו די מנות עבור 12 מיליון מתוך 56 מיליון תושבי אנגליה עד אמצע פברואר. יותר מ-1.2 מיליון איש כבר התחסנו באנגליה מאז תחילת השימוש בחיסון של פייזר וביונטק ב-8 בדצמבר. בריטניה אישרה מאז את החיסונים של אוקספורד-ואסטרהזניקה ושל מודרנה.

בשבת הגיעה בריטניה ליותר משלושה מיליון נדבקים, וביום שישי נרשם שיא של 1,325 מתים מקורונה בתוך 24 שעות. מספר המתים מאז פרוץ המגיפה הגיע ליותר מ-80 אלף, הגבוה ביותר באירופה יחד עם איטליה, ואחד הגבוהים ביותר בעולם. 30 אלף מהם מתו בחודש האחרון.

שלט המורה לעבר מרכז חיסוני קורונה, מנצ'סטר, בריטניה, 11 בינואר 2021. רויטרס
שיעור המאובחנים והמתים היומי שובר שיאים. אזרחי בריטניה מתחסנים לנגיף, היום/רויטרס

"אנו מגייסים את הממשלה, את ה-NHS (שירות הבריאות הלאומי) ואת הכוחות המזוינים כחלק ממאמץ לאומי מאסיבי", אמר שר הבריאות מט הנקוק. דיירי בתי אבות, בני 70 ומעלה, עובדי בריאות בחזית וקבוצות בסיכון הם הראשונים בתור לחיסונים.

בריטניה מתמודדת עם ההתפרצות הגרועה ביותר של המחלה מאז שהתפשטה במדינה בתחילת השנה שעברה. שיעור המאובחנים והמתים היומי שובר שיאים, והרשויות קושרות זאת למוטציות של הנגיף שמגבירות את קצב ההדבקה ואת הלחץ על בתי החולים.

עוד בוואלה!

שיא מתים בבריטניה, מצב חירום הוכרז בלונדון: "הנגיף יצא מכלל שליטה"

לכתבה המלאה

בתי החולים הממשלתיים עומדים בפני קריסה, ובריטניה נמצאת בסגר השלישי שלה, שיימשך עד לפחות אמצע פברואר עם צפי להארכתו.

"השבועות הקרובים הולכים להיות השבועות הגרועים ביותר של המגיפה הזו", הזהיר היום היועץ הרפואי הראשי באנגליה, כריס וויטי, שתיאר את המצב כ"איום". הוא הוסיף כי "לפני שהחיסונים ישפיעו", יש להגביר את המאמצים לשמירה על אמצעי הסגר והריחוק.

שלט המורה לעבר מרכז חיסוני קורונה, מנצ'סטר, בריטניה, 11 בינואר 2021. רויטרס
שר החיסונים דחק בציבור לפעול לפי ההגבלות. שלט המורה לעבר מרכז חיסוני קורונה במנצ'סטר, היום/רויטרס

שר החיסונים, נדהים זהווי, דחק בציבור לפעול לפי ההגבלות, שיש מי שסבור שהן לא הדוקות מספיק. "עלינו לוודא שאנשים חובשים מסיכות בסופרמרקטים ומקיימים את תקנת המערכת החד-כיוונית", אמר לרשת סקיי.

"אנחנו לא רוצים להיות קשוחים יותר מכיוון שמדובר בסגר די קשה, אבל אנחנו צריכים שאנשים יתנהגו כאילו שהם נדבקו בנגיף כדי שנוכל להשתלט על המגיפה בזמן המשך החיסונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully