וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא מתים בבריטניה, מצב חירום הוכרז בלונדון: "הנגיף יצא מכלל שליטה"

8.1.2021 / 21:56

המדינה בה התגלתה לראשונה מוטציית הקורונה קורסת תחת מניין חולים שלא נראה מתחילת המגיפה. לראשונה זה ארבע שנים הבירה במצב חירום, ובחלקים מסוימים בעיר אחד מכל 20 איש אובחן עם הנגיף. בניסיון לבלום את ההתפשטות, ג'ונסון הורה על הפצה מוגברת של חיסונים לצד הסגר

בווידאו: מצב חירום הוכרז בלונדון בעקבות העלייה בתחלואה בקורנה/צילום: רויטרס

לונדון הכריזה היום (שישי) על מצב חירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והזהירה כי בתי החולים נמצאים על סף קריסה בשל עומס המאושפזים. ההודעה באה ברקע מספרי שיא של מתים ונדבקים בבריטניה, בה התגלתה לראשונה מוטציית הקורונה, כשהיום נרשם הנתון הגבוה ביותר מפרוץ המגיפה.

עם התפשטות הזן חדש והמדבק במיוחד של הנגיף ברחבי המדינה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון עצר את פעילות המשק והביא להפצה מהירה יותר של חיסונים מכל מדינה אחרת באירופה, בניסיון לשים סוף למגיפה. "בתי החולים נמצאים תחת יותר לחץ מבכל זמן אחר מתחילת המגיפה, ושיעור ההדבקה ממשיך לעלות בקצב מדאיג בכל רחבי המדינה", הודיע ראש הממשלה.

התפשטות נגיף הקורונה בלונדון, בריטניה, 8 בינואר 2021. רויטרס
מצב חירום ראשון זה ארבע שנים. לונדון, היום/רויטרס

ג'ונסון הוסיף והדגיש את המצב החמור בבתי החולים. "שירותי הבריאות הלאומיים נמצאים תחת לחץ אדיר, ואנחנו חייבים לפעול כדי להגן עליהם - הן כדי שהרופאים והאחיות יוכלו להמשיך להציל חיים, והן כדי שיוכלו לחסן כמות רבה ככל שניתן של בני אדם מהר ככל שאפשר".

מספר המתים בבריטניה הוא החמישי בגובה בעולם, ומתקרב ל-80 אלף. ביממה האחרונה, 1,325 אזרחים מתו בתוך 28 יום מקבלת הבדיקה החיובית, וניפצו את השיא הקודם שנרשם באפריל.

במקביל, 68,053 מקרי הידבקות נוספים דווחו, שיא יומי נוסף, והעלו את מניין המאובחנים לקרוב לשלושה מיליון, מתוך אוכלוסייה של כ-67 מיליון איש בבריטניה כולה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון, 7 בינואר 2021. רויטרס
"שיעור ההדבקה עולה בקצב מדאיג". ג'ונסון/רויטרס

ראש העיר לונדון סאדיק קאן, חבר מפלגת הלייבור, אמר כי בשבועות הקרובים ייגמרו המיטות בבתי החולים בבירה מאחר שהתפשטות הנגיף "יצאה מכלל השליטה". הוא הוסיף: "אנחנו מכריזים על מצב חירום משום שהאיום שהנגיף מציב לעיר הגיע לנקודה קריטית".

לדבריו של קאן, בחלקים מסוימים בלונדון אחד מכל 20 איש נדבקו בנגיף. הלחץ על שירותי הרפואה הדחופה, שמתמודדת כעת עם עד 9,000 קריאות ביום, הוביל לגיוס כבאים להסעת אמבולנסים, והבאים בתור יהיו השוטרים.

ההכרזה על מצב חירום שמורה בדרך כלל למתקפות או לתקריות חמורות, שבהגדרתו מצוין כי הן מערבות "פגיעה חמורה, נזק, הרס או סכנה לחיי אדם או לכלכלה, שירותים חיוניים, לסביבה או לביטחון הלאומי". הפעם האחרונה בה הדבר התרחש הייתה בשריפה במגדל גרנפל ב-2017, שהביאה למותם של 72 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully