וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: מחלקת טיפול נמרץ ייעודית לילדים חולי קורונה

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים חנכו את המחלקה, שם מאושפזים ארבעה ילדים - שלושה מהם במצב קשה. הצוות מונה מומחים בהרדמה ובטיפול נמרץ ילדים, שיסייעו במקרים המחייבים אשפוז. "כל ילד הוא עולם ומלואו, חלקם ללא ההורים לצדם והטיפול הוא צמוד", סיפרה האחות הראשית

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

בבית החולים הדסה עין כרם נפתחה הבוקר (שישי) לראשונה בארץ מחלקת טיפול נמרץ ייעודית לילדים חולי קורונה. זאת, בעיצומו של הגל השלישי ולאור ריבוי המקרים המחייבים טיפול. נכון להבוקר, מאושפזים במחלקה ארבעה ילדים - תינוק בן שישה שבועות, תינוק בן תשעה חודשים ופעוט בן שנתיים במצב קשה, ונער בן 13 במצב יציב. בבית החולים הדגישו כי שניים מהמאושפזים סובלים ממחלות רקע כרוניות.

"נאלצנו להקים יחידת טיפול נמרץ עבור ילדים ותינוקות חולי קורונה הזקוקים להנשמה או לטיפול נמרץ על ידי צוות שהמומחיות שלו היא הרדמה וטיפול נמרץ בילדים", מסר ד"ר אורי פולק, מנהל המערך לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם. "שלושת התינוקת המטופלים אצלנו מונשמים ומורדמים, וסובלים ממחלה ריאתית משמעותית. מצבם קשה מאוד ותינוק נוסף במצב יציב".

היחידה לטיפול נמרץ ילדים קורונה בהדסה עין כרם בתוך חדר טיפול, 22 בינואר 2021. דוברות הדסה עין כרם, אתר רשמי
ארבעה מאושפזים. יחידת טיפול נמרץ לילדים חולי קורונה בהדסה עין כרם/אתר רשמי, דוברות הדסה עין כרם

סוניה שרעבי, האחות הראשית ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה עין כרם, הסבירה כי "מדובר בתינוקות שגם הוריהם בעצמם או חלק מבני המשפחה חולים, ההורים יכולים להגיע לכאן והיו רוצים לשהות כאן 24/7, אך נקרעים בין הטיפול בילדים האחרים בבית - לבין השהייה פה ביחידה לצד התינוקות, וחלק נמצאים כל הזמן על הציר של בית ובית חולים".

לדבריה, "כל ילד הוא עולם ומלואו, חלקם ללא ההורים לצדם והטיפול הוא צמוד יום ולילה. שעות ארוכות בבגדי המיגון המסורבלים, החייאות קשות - ממושכות בלתי צפויות, מעקב מדוקדק אחרי כל נשימה".

אחות היחידה לטיפול נמרץ ילדים קורונה בהדסה עין כרם בתוך חדר טיפול, 22 בינואר 2021. דוברות הדסה עין כרם, אתר רשמי
"כל ילד הוא עולם ומלואו". היחידה בהדסה עין כרם/אתר רשמי, דוברות הדסה עין כרם

אתמול אימץ מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי את החלטת ועדת התעדוף לחסן נגד קורונה תלמידים בגילאי 18-16. הוועדה אישרה את המלצת דיון המומחים, ובשל כך צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך יחד עם קופות החולים, יגבשו תכנית לוגיסטית לקידום מבצע החיסון לתלמידים כבר בשבוע הבא.

הוועדה דנה באפשרויות השונות להמשך המבצע, בידיעה שמשלוח החיסונים הבא של פייזר, שמתוכנן להגיע בתחילת פברואר, צפוי להיות קטן משמעותית. הכוונה היא לאפשר רק לתלמידי י"א-י"ב להתחסן, על מנת שלא לפגוע בביצוע בחינות הבגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully