וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע החיסון בתיכונים יחל בשבוע הבא: "זה יכול להציל את שנת הלימודים"

עודכן לאחרונה: 24.1.2021 / 11:06

הורים ותלמידים רבים בירכו על ההחלטה לחסן נגד קורונה נערים בגילאי 18-16 כדי לא לפגוע בבגרויות, וציינו שעדיף היה שעה אחת קודם. "חשוב שזה יקרה כמה שיותר מהר", הבהיר עומר, הלומד בכיתה י"א. "החיסונים יאפשרו להם לחזור לכיתות ולשגרה", אמר אב לתלמידת תיכון

בווידאו: 400 אלף תלמידי התיכונים חוזרים ללימודים/צילום: יותם רונן

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אימץ אמש (חמישי) את המלצת ועדת התעדוף לחסן תלמידים בגילאי 18-16. צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך יגבשו, יחד עם קופות החולים, תכנית לוגיסטית לקידום מבצע החיסון לתלמידים מהשבוע הבא. בעקבות ההחלטה, תלמידים רבים נשמו לרווחה. מדובר בכ-300 אלף תלמידי כיתות י"א-י"ב, שחלקם צפויים להבחן בחודש הקרוב בבגרויות חורף.

בחינת הבגרות הראשונה במועד זה, תתקיים כבר ביום ראשון הקרוב - באנגלית, ואחריה ב-1 בפברואר תתקיים הבחינה במתמטיקה. בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום שלישי האחרון, דרש שר החינוך יואב גלנט לחסן את תלמידי כיתות י"א-י"ב, מיד לאחר סיום חיסון צוותי ההוראה.

בחינות הבגרות והמתכונת הוחרגו מהחלטת הממשלה על הארכת הסגר, ותלמידי כיתות י"א-י"ב יוכלו לגשת לבחינות גם אם לא יחוסנו, אולם יש להניח שהדבר יזרז את חזרתם ללימודים בבתי הספר.

תלמידי תיכון ביהוד בבחינת בגרות, יולי 2020. יוסי זליגר, פלאש 90
"זה יכול למנוע שנת לימודים אבודה". תלמידי תיכון בבחינת בגרות ביהוד, בקיץ האחרון/פלאש 90, יוסי זליגר

עומר שחר, תלמיד כיתה י"א מעפולה בירך על החלטת הוועדה. "אני חושב שזה דבר מבורך מאוד שנתחסן. חשוב שהדברים האלה יקרו כמה שיותר מהר", אמר שחר. "כמובן שזה יכול היה להיות מוקדם יותר, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

הוא סיפר כי "יש לי בגרות בשבוע הבא, והייתי מאוד לחוץ וחששתי על הבגרות שלי, גם אני וגם חברים שלי, כי לא ידענו איך אנחנו מגיעים לבית הספר". לדברי שחר, "מזל שהתעשתו בזמן, הוקל לנו מאוד".

עומר שחר, תלמיד כיתה י"א מעפולה. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"התעשתו בזמן". שחר/אתר רשמי, באדיבות המצולם

חיסוני הקורונה נוסו בקרב גילאי 16 ומעלה. שחר, בן 16 וחצי, הצהיר שאינו מפחד מהחיסון ואף מצפה להתחסן. "אני מאוד מחכה להתחסן - עוד לפני שבכלל דיברו על זה שבני נוער יוכלו לעשות זאת", סיפר. "אמרתי שברגע שיהיה אפשר - אני מתחסן, צריכים לעשות הכול כדי שהקורונה הזאת כבר תיגמר".

הוא הוסיף: "אני לא חושב שזה מסוכן להתחסן, יותר מסוכן לשבת בבית חצי שנה בלי לפגוש את החברים שלי ולהיות כל היום מול מחשב".

"זה שלב חשוב בחייהם, והחיסונים יכולים לאפשר להם להצליח"

גם א', אב לתלמידת תיכון בתל אביב, הביע את תמיכתו במתן החיסונים לתלמידים. "החיסונים מצילי חיים, וכדי לאפשר לבני הנוער להמשיך בשגרת הלימודים ולהתכונן לבגרויות חובה לחסן אותם", אמר א'. "מעבר לדאגה לבריאותם, החיסונים יאפשרו לתלמידים לחזור לכיתות, לחזור לשגרה וללמוד בצורה טובה יותר לבגרויות".

הוא הוסיף כי "זהו שלב חשוב בחייהם, והחיסונים יכולים לאפשר להם להצליח בו, הם יכולים לאפשר להם ללמוד ולהצליח". לדברי האב, "החיסונים יכולים להציל את שנת הלימודים של התלמידים, זה יכול למנוע שנת לימודים אבודה".

מתן חיסונים בנתניה 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"הדיווחים על תופעות הלוואי לא מדאיגים אותי". מתן חיסונים בנתניה, השבוע/ראובן קסטרו

"החיסונים מוכחים כיעילים והדיווחים על תופעות הלוואי אינם מדאיגים אותי", הוסיף א'. "לכל חיסון יש תופעות לוואי. הצעירים בריאים ואינם אוכלוסייה בסיכון, כך שיש לעודד אותם להתחסן כדי לשמור על בריאותם, לשמור על בריאות המורים וללמוד כמו שצריך לבגרויות".

גם בארגון "מנהיגים" בירכו על הכוונה לחסן כעת גם את תלמידי כיתות י"א וי"ב, במיוחד לאור ההחלטה שבחינות המתכונת ובחינות הבגרות יתקיימו כסדרם. אביגיל סאמין, יו"ר משותפת בארגון ומנהלת קריית החינוך אורט יובלי באריאל, מסרה כי "החיסון יבטיח את בריאותם של התלמידים, וכמובן גם ייצר סביבה בטוחה בתוך בתי החינוך".

במועצת התלמידים הארצית מסרו כי "ברצוננו לחזק את ידיהם של העוסקים בדבר מתן החיסונים לתלמידים. אנו מודעים לחששות הרבים בימים אלו גם אל מול המשבר וגם בפני החיסונים. אין לנו כל כוונה לתמוך בחיוב חיסונים לבני הנוער אך בהחלט לאפשר זאת לאלו המעוניינים להתחסן. מחמם את הלב לדעת שיש כאלו מבין מנהיגי ישראל שחושבים על התלמידים ובני הנוער בראש מעייניהם, ויודעים שחינוך הוא קריטי וחיוני לעתידה של מדינת ישראל, ולעתידו של דור שלם. כל הכבוד, והמון הצלחה לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully