וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשבוע הבא: תלמידים בגילאי 18-16 יחוסנו נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 0:13

מנכ"ל משרד הבריאות אימץ את ההמלצה של הוועדה שדנה בתעדוף החיסונים, לאחר שנודע כי המשלוח של פייזר שהיה אמור להגיע בתחילת פברואר, צפוי להיות קטן משמעותית מהמצופה. הכוונה היא לאפשר רק לתלמידי י"א-י"ב להתחסן, על מנת שלא לפגוע בביצוע בחינות הבגרות

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אימץ הערב (חמישי) את החלטת ועדת התעדוף לחסן תלמידים בגילאי 16-18. הוועדה אישרה את המלצת דיון המומחים, ובשל כך צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך יחד עם קופות החולים, יגבשו תכנית לוגיסטית לקידום מבצע החיסון לתלמידים כבר בשבוע הבא.

הוועדה דנה באפשרויות השונות להמשך המבצע, בידיעה שמשלוח החיסונים הבא של פייזר, שמתוכנן להגיע בתחילת פברואר, צפוי להיות קטן משמעותית. הכוונה היא לאפשר רק לתלמידי י"א-י"ב להתחסן, על מנת שלא לפגוע בביצוע בחינות הבגרות.

במהלך הדיון, בחנו את האפשרויות להסיר את כלל התעדוף, או להכניס ציבורים נוספים אליו. במהלך הדיון, כל קופת חולים מציגה את הנתונים שלה והאם היא מצליחה לחסן את כל האוכלוסיות שנכנסו לתעדוף עד כה.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתן חיסון קורונה במתחם של קופת חולים כללית בפתח תקווה/ראובן קסטרו

ברקע ההמלצה, קופות החולים עודכנו שהמשלוח של פייזר שהיה אמור להגיע בתחילת פברואר, יהיה קטן מהמצופה. לפי צפי המשלוחים, ביום ראשון הקרוב צריך להגיע משלוח של מאות אלפי חיסונים, וייתכן שיהיה שבוע אחד חלש מבחינת ההתקדמות במבצע החיסונים, בשבוע הראשון של פברואר.

התחרות על ההתקדמות במבצע החיסונים בין קופות החולים קשה - בינתיים מכבי מנצחת, אבל הקופה לא חזקה במגזר הערבי והחרדי, שם היתה פחות היענות עד כה.

שר הביטחון בני גנץ בירך על המלצת ועדת התעדופים, ואמר כי "בהתאם לדרישת כחול לבן, בישיבת הממשלה החליטה ועדת התיעדופים לחסן את בני 16-18". הוא הבהיר כי "נמשיך לעמוד ישר על מה שנכון מתוך הממשלה ולא ניתן לשיקולים פוליטיים לקבוע סדרי עדיפות במלחמה בקורונה. החינוך חייב להיות בראש סדר העדיפויות, אחרי שדאגנו שהמורים יחוסנו עלינו לוודא שבני הנוער יוכלו לקיים את הבגרויות ולחזור למסגרות בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully