וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופות יחסנו בני 35 ומעלה; ועדת התעדופים תדון מחר בחיסונים לכלל הגילים

עודכן לאחרונה: 20.1.2021 / 17:35

כללית ומאוחדת הודיעו כי יחרגו ממגבלת הגיל שהציב משרד הבריאות, זאת בשל ההאטה בביקוש וזמינות גבוהה של תורים לחיסון. מנכ"ל משרד הבריאות נזף: "אף אחד לא ייקח את החוק ליידים". ועדת התעדוף נוטה להסיר הקריטריונים ולאפשר לאזרחים מכל שכבות הגיל להתחסן נגד הנגיף

בווידאו: משלוח נוסף של חיסוני פייזר נחת בישראל/צילום: לע"מ ויותם רונן

קופות החולים כללית ומאוחדת הודיעו היום (רביעי) כי יאפשרו גם לבני 35 ומעלה להתחסן נגד קורונה. הדבר בא על אף שהנחיית משרד הבריאות מאפשרת התחסנות מגיל 40 ומעלה בלבד. לדברי כללית, שחיסנה עד כה מחצית מהמתחסנים, המהלך בא מאחר שחלה האטה בביקושים ובשל עלייה בזמינות התורים. מנגד, במכבי ובלאומית הוחלט כי ימשיכו במתן החיסונים בהתאם להנחיות.

בעקבות החריגה, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי נזף במנכ"לי כל קופות החולים ואמר כי עליהם לנהוג על פי מדיניות המשרד. "אף אחד לא לוקח את החוק לידיים", אמר. בשיחה הטלפונית שערך עם המנכ"לים הבהיר לוי כי מדיניות החיסון הינה מרכזית ונקבעת על ידי משרד הבריאות יחד עם הקופות.

בצל הודעת קופות החולים, ועדת התעדופים של משרד הבריאות צפויה להתכנס מחר כדי לדון בהסרת מגבלת הגיל במתן החיסונים. חברי הוועדה ידונו בין השאר באפשרות להסיר את לחלוטין את ההגבלה, או לחלופין לתעדף את תלמדי כיתות י"א-י"ב בשלב זה.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
חיסונים מגיל 35 ומעלה. מתחם החיסונים של קופת חולים כללית בפתח תקווה/ראובן קסטרו

נכון להיום, בעלי תפקידים רבים כמו נותני שירותים, פקחים ובעלי מקצועות הבאים במגע עם מספר רב של אנשים במסגרת עבודתם יכולים להתחסן. אתמול נפתח התעדוף גם לנשים בהריון בכל הגילאים, כך שלא נותרו רבים מחוץ לסולם העדיפויות. בשל כך, הוועדה נוטה להסכים ולפתוח את מבצע החיסונים לכלל האוכלוסייה.

ביום ראשון צפוי לנחות בישראל משלוח נוסף עם מאות אלפי מנות חיסון של חברת פייזר. בשל כך, במשרד הבריאות אישרו לקופות החולים למצות את מלאי החיסונים הראשון מבלי שייצטרכו לשמור מנות שניות למחוסנים.

מתן חיסונים בנתניה 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
פתיחת המגבלה - בשל האטה בביקושים. מתחם חיסונים בנתניה/ראובן קסטרו

הודעת שתי הקופות לצד ירידה קלה בהיקף התחלואה בקורונה. 8,511 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ב-24 השעות האחרונות, ומספר הנדבקים המאומתים בישראל מפרוץ המגיפה ל-570,085. מקדם ההדבקה ירד ל-1.01 בכלל המגזרים. עם זאת, 93 בני אדם מתו מקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר המתים מהנגיף בישראל ל-4,142.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

אתמול התקבלו תוצאות עבור 95,465 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.2%. מספר החולים הפעילים הוא 82,930. בבתי החולים מאושפזים 1,918 חולים, מתוכם 308 מונשמים ו-1,113 חולים קשה. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

במקביל, עדכן הבוקר משרד הבריאות כי 2,272,000 בני אדם חוסנו עד כה לקורונה, כשמתוכם 550 אלף חוסנו במנה השנייה. "עברנו את רף 200 אלף חיסונים ביום, זה הקצב לנצח את המוטציה", אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין.

בעקבות התחלואה, הממשלה אישרה אתמול את הארכת הסגר ההדוק בעשרה ימים. ברקע התקדמות במבצע החיסונים ושיא במספר הנדבקים היומי, נקבע כי הסגר יימשך באותה מתכונת, למעט שינויים בודדים הנוגעים להגעת נוסעים בטיסות לארץ ובחינה פרונטלית של תלמידים וסטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully