וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי פרייס: נצטרך להאריך את סגירת נתב"ג לחודש כדי לבלום את המוטציות

25.1.2021 / 11:01

ראש שירותי בריאות הציבור הזהירה בדיון בוועדת החוקה כי התפשטות המוטציות מבריטניה ודרום אפריקה בישראל מקשה על המאמצים לצמצם את התחלואה. "אנחנו חייבים לקנות זמן", התריעה. הוועדה אישרה את המקרים החריגים בהם ניתן יהיה לטוס

בווידאו: נתב"ג נסגר לטיסות בניסיון לבלום כניסת מוטציות/צילום: רויטרס וערוץ הכנסת

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התריעה היום בדיון בוועדת החוקה בכנסת כי התקופה שאישרה הממשלה לסגירת נמל התעופה בן גוריון לא תספיק על מנת לבלום כניסה והתפשטות מוטציות לנגיף הקורונה בישראל. "עוד לא החלטנו מה יהיה הסף לסיום", אמרה. "סגירת השמיים תהיה להערכתי לפחות לחודש כדי שנהיה עם כשלושה מיליון מחוסנים".

הוועדה התכנסה אישרה החלטת הממשלה, לפיה נמל התעופה בן גוריון ייסגר הרמטית לטיסות הלילה בחצות, וכן את רשימת הקריטריונים להחרגות. על פי החלטת הממשלה, הסגירה תימשך שישה ימים, עד לסיום הסגר השלישי, אולם בדיון אלרעי-פרייס, כי ייתכן שתידרש הארכה. "אנחנו כבר חמישה שבועות בסגר ורק עכשיו מצליחים להוריד את מקדם ההדבקה", אמרה. "יש לווריאנט הבריטי תרומה להדבקות הללו של עשרות אנשים במוסדות חינוך. אנו רואים גם תחלואה יותר קשה של צעירים וילדים שנמצאים במצב קריטי". בהקשר זה היא גם ציינה את התחלואה בקרב נשים הרות.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"תידרש סגירה של חודש". נתב"ג/ראובן קסטרו

ד"ר אלרעי פרייס שבה והזכירה כי הזנים החדשים אינם עמידים בפני החיסון, אולם למרות ההתקדמות המהירה במבצע החיסונים - הם מתפשטים בקצב מהיר יותר. "בשל כך נדרש לנו עוד זמן", אמרה. "אין לנו כבר שליטה על הווריאנט האנגלי, הוא התפשט ועלולים לפרוץ עוד. אנחנו במאבק גל מול הווריאנט הדרום אפריקני שהוא מדביק ב-50% יותר וייתכן שגם יותר אלים".

במהלך הדיון בוועדה הועלו הקשיים המשפטיים הגלומים בסגירת נמל התעופה. בין השאר, הועלתה הבעייתיות הנובעת מסגירה מיידית, שאינה מאפשרת לאזרחי המדינה לשוב ארצה בהתראה כה קצרה. "לגבי אדם שיוצא מהארץ ולא מתעד לחזור, אין סיבה למנוע יציאתו", הסביר. "זה אמנם נמחק בתקנות אך הוסכם שבתיקון לתקנות, שיבוא בסבירות ביום ראשון, ועדת החריגים תאשר באופן גורף כל בקשה כזו של יציאה חד כיוונית". נזרי אמר כי המהלך לסגירת השמיים היא ללא "מניעה משפטית", כלשונו אך לדבריו, "הצפנו קשיים בנוגע לפגיעה בחוק יסוד".

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם

הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה את התקנות לצמצום החריגים המאפשרים יציאה מהבית לצורך טיסה מחוץ לישראל, כך שיכללו מקרים אלו בלבד: טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה, או הליך משפטי. עוד קובעות התקנות כי מנכ"ל משרד הבריאות, נוסף למנכ"ל משרד התחבורה, יהיו רשאים לאשר יציאה שאינה כלולה בחריגים אלו, לצורך הומניטרי או אישי מיוחד.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, שרון אלרעי פרייס במהלך ועדת הכלכלה 25 בינאור 2020. דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
צריכים לקנות עוד זמן. אלרעי פרייס, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

בדיון שהתקיים אתמול בממשלה השרים הצביעו בעד את ההחלטה על סגירת נתב"ג באופן הרמטי, למעט שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, במחאה על עיכוב בהטסת עולים לישראל. "בניגוד למה שאומרים אנחנו מקדימים את כל העולם", אמר נתניהו בישיבה. "אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית". לדבריו, "רק בשבוע הזה של סגירת השמיים נחסן עוד מיליון ישראלים". הוא הוסיף כי בשבוע הקרוב ייערך דיון על אסטרטגיית היציאה מהסגר.

לפי התקנות שאושרו, חברות תעופה ישראליות יוכלו להיות מוחרגות מהתקנות על ידי מנהל רשות התעופה האזרחית. החרגה דומה לא ניתן לעשות למטוסים פרטיים אזרחיים ישראלים, אין התייחסות למטוסים פרטיים זרים.

אלף מתים בתוך שלושה שבועות

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 4,868 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-600,302. אתמול התקבלו תוצאות עבור 54,109 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 9.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 70,836. בבתי החולים מאושפזים 1,878 חולים, מתוכם 358 מונשמים ו-1,140 חולים קשה. נכון להיום מתו 4,419 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל, כאלף מהם בשלושת השבועות האחרונים.

בד בבד, נמשכת גם ההתקדמות במבצע החיסונים הארצי. 1,099,286 כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה, בעוד 2,586,053 קיבלו את הראשונה. בסך הכול, 3,685,339 ישראלים מצויים בתהליך לקבלת חיסון לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully