וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 4,868 אובחנו ביממה, יותר מאלף מתים בתוך 3 שבועות

25.1.2021 / 7:26

אתמול התקבלו תוצאות עבור 54,109 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 9.3%. 358 חולים מונשמים בבתי החולים. במקביל, כמיליון אזרחים בישראל כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה

בווידאו: מבצע החיסון נגד קורונה בישראל/צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי 4,868 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-600,302. אתמול התקבלו תוצאות עבור 54,109 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 9.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 70,836. בבתי החולים מאושפזים 1,878 חולים, מתוכם 358 מונשמים ו-1,140 חולים קשה. נכון להיום מתו 4,419 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל, כאלף מהם בשלושת השבועות האחרונים.

אתמול אובחנו 2,394 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 30,897, מתוכן 8% חיוביות לנגיף.

בד בבד, נמשכת גם ההתקדמות במבצע החיסונים הארצי. 1,099,286 כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה, בעוד 2,586,053 קיבלו את הראשונה. בסך הכול, 3,685,339 ישראלים מצויים בתהליך לקבלת חיסון לנגיף.

מתחסנים לנגיף הקורונה בבית הצנחן ,רמת גן 4 בינואר 2020. ראובן קסטרו
יותר משני מיליון כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה. רמת גן, השבוע/ראובן קסטרו

נתוני התחלואה המדאיגים באים ברקע התפשטות מוטציות שונות שמקורן ברחבי העולם. במשרד הבריאות עוקבים אחריהן באדיקות, בעיקר אחר אלו מבריטניה ומדרום אפריקה. בעקבות התחלואה המהירה, הממשלה אישרה אתמול את סגירת נמל התעופה בן גוריון לטיסות. הסגירה אושרה עד לתום הסגר הכללי - שצפוי להסתיים בסוף החודש.

במהלך הדיון בנושא, עלו סוגיות שונות, בהן הפגיעה האנושה בעולם התעופה, הקושי המשפטי באי מתן אפשרות לישראלים לשוב ארצה, וכן דחיית הגעתם של עשרות עולים לישראל. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מתחה ביקורת במהלך הדיון וציינה כי "מעולם לא עצרנו את העלייה, מאז קום המדינה, גם בעתות מלחמה ומשבר". מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב כי הם יופנו לוועדת חריגים. "הפעם נעצור", אמר. הם יכולים לחכות, זה לא אבסולוטי. אם יש נגיף צריך לעצור גם את העלייה". בתגובה, תמנו שטה הצביעה נגד ההחלטה.

הערכות המשטרה לעימותים על נהלי הסגר, בני ברק, 24 בינואר 2021. יותם רונן
היערכות המשטרה לעימותים בבני ברק, אתמול/יותם רונן

לצד החשש מהתפשטות המהירה של הנגיף, השרים הביעו דאגה נוכח הפרת ההנחיות ההמונית במגזרים שונים, בהם המגזר החרדי. ביומיים האחרונים חלה עליית מדרגה בעימותים בין מפגינים, מרביתם מן הפלג הירושלמי, לכוחות המשטרה. אתמול עצרה המשטרה ארבעה חשודים בתקיפת שוטרים בסוף השבוע, אולם במהלך הלילה נמשכו ההפרות ואוטובוס הוצת בלב בני ברק.

כמו כן, במשרד הבריאות קיימו בימים האחרונים דיונים פנימיים, ובהם עלה חשש מכך שהאדמו"רים, ראשי החסידויות הגדולות בארץ, יקיימו בין יום רביעי לחמישי השבוע, היממה בה מציינים את ט"ו בשבט, טישים המוניים עם מאמיניהם, באולמות סגורים ובצפיפות גדולה, בניגוד להנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully