וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת הפשרה לחרדים: רק קציני משטרה יוכלו להטיל קנסות בגובה 10,000 שקלים

10.11.2020 / 10:30

ההצעה להגבלות סמכויות השוטרים במתן הקנסות הובאה בדיון בין ראשי יהדות התורה לליכוד, אחרי שהעלאת הסכומים קוצצה בחצי. לאחרונה נתניהו התחייב לדחות את המהלך עד להסכמה עם החרדים, בצל חשש שיפילו הצעת חוק לביטול פטור ממס לשירותים הניתנים לרה"מ

בווידאו: גפני מקבל טלפון מזוהר במהלך דיון בוועדת הכספים/מערכת וואלה! NEWS

במהלך הדיון בין ראשי יהדות התורה לנציגי הליכוד עלתה הצעת פשרה לסיום המשבר הפוליטי סביב הגדלת קנסות למפרי הנחיות הקורונה. לוואלה! NEWS נודע כי אחת ההצעות שעלו בפגישות היא שרק קציני משטרה יוכלו לחלק קנסות של עשרת אלפים שקלים על הפרת ההנחיות, ורק בתנאים מסוימים. המתווה לא גובש, ופרטיו אינם סופיים אבל פרטי ההצעה מלמדים על הכיוון שמתגבש מול המפלגה.

יהדות התורה התנגדה להצעת החוק המקורית שהייתה אמורה לעלות משמעותית את גובה הקנסות על פתיחת עסקים, מוסדות חינוך וקיום אירועים וחתונות, בניגוד להנחיות קורונה. ראשי יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ויו"ר ועדת החוקה יעקב אשר, נפגשו אחר הצהריים עם יו"ר הכנסת יריב לוין כדי לגבש את פרטי המתווה באופן סופי, אך פגישה זו הסתיימה ללא התקדמות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
הסמכות תינתן לקציני משטרה בלבד. ליצמן ונתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

לפי גורם המעורה בפרטים, בהתאם להצעה זו, הצעת החוק המקורית של הממשלה שקובעת קנס בסך 20 אלף שקלים על פתיחת מוסדות חינוך וקיום אירועים ועשרת אלפים שקלים על פתיחת עסקים תאושר בקריאה ראשונה במליאה. השינויים בהצעת החוק ייעשו במהלך הדיונים בוועדת החוקה לקראת אישורה בקריאה שניה ושלישית. בין התנאים שבהם קציני משטרה יוכלו לתת דוחות גבוהים יותר: לאחר אזהרה או בהפרה בלתי סבירה. עם זאת, לכל שוטר תישאר הסמכות להטיל קנס בסך 5,000 שקלים, בדומה למצב כיום.

בני ברק תחת סגר בשל התפשטות תחלואת הקורונה בעיר 3 באפריל 2020. ראובן קסטרו
שוטרים יוכלו להטיל קנסות בגובה 5,000 שקלים. בני ברק/ראובן קסטרו

שלשום נפגשו ליצמן וגפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובפגישה סוכם לקדם את העלאת הקנסות, רק בכפוף להסכמת יהדות התורה. בשבוע שעבר, התחייב נתניהו לסיעות החרדיות כי ההצבעה על הצעת החוק שמטרתה לעלות את רף הקנסות, תידחה עד להסכמה עמם, זאת בתנאי שהמפלגות יצביעו במליאה יחד עם הקואליציה. זאת, ברקע חשש של הליכוד כי לא יושג רוב להפלת הצעת חוק לביטול פטור ממס על תשלומים ושירותים הניתנים לנתניהו. בליכוד היו מוטרדים מהאפשרות שההצעה תאושר בקריאה טרומית, במקרה שהחרדים יצביעו נגד הקואליציה או ייעדרו מהמליאה, בצירוף ח"כים מכחול לבן שנעדרו בהצבעה זו.

על אף שוועדת השרים לענייני חקיקה אישרה כי הקנסות יהיו עשרת אלפים שקלים על כל הפרה ללא יוצא מהכלל, סכום נמוך משמעותית מהתכנון ההתחלתי, גורמים ביהדות התורה הודיעו שיתנגדו לכל העלאה "אפילו של שקל אחד". ההתנגדות באה ברקע החשש שלהם כי מוסדות חינוך שפועלים בניגוד לחוק - ייקנסו. עם זאת, בש"ס הסתייגו מהתנגדות זו, והודיעו כי לכל היותר ייעדרו מהצבעה. כעת, ביהדות התורה דנים במתווה אפשרי שפרטיו הסופיים אינם ידועים וייקבעו לבסוף קודם אישור הצעת החוק בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully