וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגועים, אסונות טבע וטראמפ אחד: סיכום שנת 2017

30.12.2017 / 7:36

בשנתו הראשונה בבית הלבן הטריף טראמפ את ארה"ב ואת העולם, שהמשיך לסבול ממתקפות טרור של זאבים בודדים ומנזקי ההתחממות הגלובלית. באירופה הימין הקיצוני המשיך להתחזק וקוריאה הצפונית קירבה את העולם למלחמה גרעינית, ורק אירוסים מלכותיים המתיקו מעט את השנה המרירה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

את השנה האחרונה אפשר לאפיין בהמשכיות – היא הייתה המשך ישיר למגמות הדרמטיות שחלו ב-2016, עם ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות בארצות הברית, משאל העם על פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי והתחזקות הלאומנים ביבשת, קריסת "המדינה האסלאמית" והתפשטות רסיסי דאעש לאירופה וכן אסונות טבע רבים הנקשרים להתחממות הגלובלית.

לקראת סופה של השנה, אחרי הניסוי הגרעיני השישי והעוצמתי ביותר שערכה עד היום קוריאה הצפונית, התקרב חצי האי הקוריאני למלחמה חדשה ומסוכנת, מצב שיימשך גם ב-2018. קים ג'ונג און וטראמפ העליבו זה את זה כמו שני ילדים המתקוטטים בגן, וברחבי העולם עצרו את הנשימה אחרי כל שיגור טיל נוסף של פיונגיאנג.

העולם קיבל אתנחתא קלה עם האירוסים הרשמיים בין הנסיך הבריטי הארי לשחקנית האמריקנית מייגן מרקל, והחל לפנטז על החתונה המלכותית שתתקיים בהוד ובהדר בשנה הבאה, בתקווה שהיא תתן קצת נחת לעולם המפולג והמסושע.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

1 בינואר 39 הרוגים בפיגוע של דאעש במועדון באיסטנבול

מחבל חדר למועדון ה"ריינה" באיסטנבול במהלך חגיגות השנה החדשה וירה לכל עבר. הוא רצח 39 איש - בהם ליאן נאסר מטירה - ופצע עוד כ-70, בטרם הצליח להימלט. המחבל קדיר משאריפוב, תומך דאעש מאוזבקיסטן, נתפס כעבור כמה ימים. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות.

רויטרס

20 בינואר השבעת טראמפ כנשיא ארה"ב

אחרי ניצחון מהדהד בבחירות בנובמבר, דונלד טראמפ הושבע בטקס בוושינגטון מול מאות אלפי אנשים לנשיא ה-45 של ארצות הברית. בנאום תקיף תיאר טראמפ את ארצות הברית כמקום קודר, וההשוואה בין מספר המשתתפים בטקס השבעתו לבין מספר המשתתפים בטקס של קודמו ברק אובמה העסיק את הממשל החדש בחודשים הראשונים לכהונתו.

GettyImages

13 בפברואר היועץ לביטחון לאומי פלין מתפטר

מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, מתפטר בתוך פחות מחודש מתפקידו אחרי שנחשף כי הטעה את סגן הנשיא מייק פנס לגבי שיחות שקיים עם שגריר רוסיה בוושינגטון במהלך הקמפיין. הוא היה הדמות הראשונה שעזבה את הממשל, אך לא האחרונה, ובהמשך הוא יהפוך לאחת מדמויות המפתח בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות.

רויטרס

22 בפברואר | נמצאו תנאים לחיים במרחק 40 שנות אור מכדור הארץ

נאס"א הכריזה כי מצאה מערכת שמש קרובה ובה שבעה כוכבי לכת הדומים בגודלם לכדור הארץ, בהם שלושה המקיפים כוכב הורה במרחק המאפשר קיום מים נוזליים על פניהם – תנאים לקיום חיים. הכוכב ההורה ממוקם במרחק של כ-40 שנות אור מכדור הארץ.

אתר רשמי, מתוך האתר רשמי של NASA

15 במרץ מפלגת הימין הקיצוני בהולנד מתחזקת בבחירות

מפלגת הימין הקיצוני של חירט וילדרס התחזקה ברקע משבר המהגרים באירופה, אך לא הצליחה לגבור על מפלגתו השמרנית של ראש הממשלה מארק רוטה, ונותרה במקום השני. המפלגה נותרה מחוץ לקואליציה, אך העלייה בכוחה הייתה חלק מהגל הלאומני ביבשת.

רויטרס

29 במרץ בריטניה מתחילה רשמית בתהליך פרישתה מהאיחוד

תשעה חודשים אחרי משאל העם, חתמה ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי על הפעלת סעיף 50 באמנת האיחוד האירופי, שהחל באופן רשמי את הגירושים בין לונדון לבריסל. המשא ומתן הממושך נתקל בקשיים רבים, ולא ברור אם הממלכה תעמוד ביעד - שנתיים - להשלמת הפרישה ההיסטורית.

רויטרס

4 באפריל | יותר מ-80 הרוגים במתקפה כימית של אסד באידליב

עשרות אזרחים נהרגו בתקיפה אווירית בעיירה חאן שייחון, במחוז אידליב, שלפי הקהילה הבינלאומית כללה שימוש בגז סארין. המשטר בדמשק, שזכה לגיבוי רוסיה, טען כי תקף מאגר נשק כימי של המורדים והכחיש כי הוא מחזיק עוד בנשק הבלתי-קונבנציונלי.

AP

7 באפריל | ארה"ב תוקפת בסוריה בתגובה למתקפה הכימית

שלושה ימים לאחר המתקפה הכימית, שיגרה ארצות הברית 59 טילי שיוט מסוג "טומהוק" לעבר הבסיס א-שעיראת שבחומס, שממנו יצאה התקיפה בחאן שייחון. זאת הייתה ההתערבות הראשונה של וושינגטון בלחימה בסוריה, ומאז הזהיר ממשלו של טראמפ כי לא יאפשר שימוש נוסף בנשק בלתי-קונבנציונלי.

רויטרס

16 באפריל | משאל עם בטורקיה על חיזוק סמכותו של ארדואן

ברוב זעום וברק טענות לזיופים, הצליח הנשיא להעביר את תכניתו להרחב סמכויותיו ולשנות את המשטר הפרלמנטרי לנשיאותי. מבקריו של ארדואן ראו בכך המשך לניסיונותיו לבסס את שלטונו ולדכא את מתנגדיו, לאחר ההפיכה הכושלת נגדו ביולי אשתקד. השינויים בחוקה ייכנסו לתוקף בבחירות הבאות לנשיאות, ב-2019.

רויטרס

20 באפריל | שוטר נהרג בפיגוע של דאעש בשאנז אליזה

קרים שורפי, אזרח צרפתי שהיה תחת מעקב שירותי המודיעין, פתח באש בשדרות השאנז אליזה המפורסמות בבירת צרפת, הרג שוטר ופצע עוד שלושה בטרם נורה למוות שלושה ימים בלבד לפני הבחירות. דאעש קיבל אחריות ואמר כי שורפי היה פעיל בשורותיו.

רויטרס

7 במאי | עמנואל מקרון נבחר לנשיא צרפת

בפער של יותר מעשרה מיליון קולות, גבר מקרון חסר הניסיון על יריבתו מהימין הקיצוני, מארין לה פן, שעמה העפיל לסיבוב השני והמכריע. הוא הבטיח לפעול למען רפורמות באיחוד האירופי, כדי למנוע את התחזקות הימין הקיצוני ביבשת.

רויטרס

9 במאי טראמפ מפטר את ראש ה-FBI קומי

נשיא ארה"ב החליט על פיטוריו של ג'יימס קומי, שחקר את קשרי ממשלו עם רוסיה, והטיח ב-FBI דברים קשרים על כך שהמשיך בחקירה. בעקבות הדחתו, החליט משרד המשפטים למנות תובע מיוחד - ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר - כדי שיוביל באופן עצמאי את החקירה. ככל הנראה, פיטוריו של קומי נכללים בחקירתו של מולר, בחשד לשיבוש חקירה מצדו של טראמפ.

רויטרס

19 במאי | נשיא איראן רוחאני זוכה בכהונה שנייה

הנשיא המכהן גבר בקלות על יריבו השמרני איברהים ראיסי כבר בסיבוב הראשון, וקיבל את המנדט של האזרחים להמשיך ולנסות לתקשר עם העולם, אחרי הסכם הגרעין שהביא ב-2015. ואולם, מאז התגלעו מחלוקות בין רוחאני לבין השמרנים, שמקשים עליו להמשיך בביצוע הרפורמות שהבטיח ליישם עוד בכהונה הראשונה.

רויטרס

23 במאי | 22 הרוגים בפיגוע התאבדות במנצ'סטר

סלמאן עוביידי, אזרח בריטי ממוצא לובי, התפוצץ בכניסה לאולם "מנצ'סטר ארנה" בתום הופעה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה, שאליה הגיעו 20 אלף איש. יותר מ-50 נפצעו בפיגוע ההתאבדות, שהיה הקטלני ביותר בממלכה מאז פיגועי לונדון ב-2005, אך אחד מכמה שפקדו את האי במהלך 2017. דאעש קיבל אחריות.

GettyImages

5 ביוני | סעודיה ומדינות המפרץ פותחות בחרם על קטאר

ערב הסעודית גייסה את שכנותיה ובעלות בריתה, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים, והטילה סנקציות כלכליות על הנסיכות הקטנה והעשירה. זאת בטענה שקטאר תומכת בארגוני טרור ומקיימת קשרים עם האויבת הגדולה איראן. בדוחא טענו מכל וכל את ההאשמות, ובמהלך החודשים שחלפו, רק התקרבו לטהראן חרף הבידוד שלא שבר את האמירות, שבה שוכן הבסיס האמריקני הגדול ביותר במזרח התיכון.

רויטרס

7 ביוני | 18 הרוגים בפיגוע משולב של דאעש בטהראן

חמישה פעילי דאעש הסתערו על מבנה המג'לס ועל קברו של מנהיג המהפכה האסלאמית חומייני בבירת איראן, וירו לכל עבר. 17 איש נהרגו ועוד 43 נפצעו במתקפה שפגעה בלב המשטר האיראני. בתגובה, שיגרו משמרות המהפכה טילים לעבר יעדי דאעש בסוריה, בפעם הראשונה שבה תוקפת המדינה בטילים לטווח רחוק מאז המלחמה עם עיראק.

רויטרס

8 ביוני | מיי סופגת תבוסה בבחירות בבריטניה

ראשת הממשלה תרזה מיי הקדימה את הבחירות במטרה לקבל מנדט נרחב יותר להוציא לפועל את הברקזיט, אך ספגה מפלה ומפלגתה השמרנית איבדה את הרוב בפרלמנט בעקבות התחזקות הלייבור. היא הצליחה להקים ממשלה רעועה, ומאז סובלת משורת סקנדלים בממשלתה.

רויטרס

14 ביוני | 71 הרוגים בשריפה במגדל דירות בלונדון

אש שפרצה במקרר באחת הדירות במבנה בן 24 הקומות התפשטה במהירות ליתר המגדל, וגרמה למותם של 71 דיירים ולפציעתם של עשרות נוספים. מחדל התחזוקה גרם לזעם רב בקרב תושבים במתחמי דיור דומים בלונדון, ופגע במעמדה של ראשת הממשלה תרזה מיי לפני הבחירות.

רויטרס

21 ביוני | בנו שלך מלך סעודיה ממונה ליורש העצר

המלך סלמאן הקשיש מחליט לקדם את בנו מוחמד ליורשו, בהפיכת חצר שבה הודח יורש העצר הקודם מוחמד בן מוקרין, שמאז מוחזק בארמונו. בכך התקדם הנסיך הצעיר והשאפתני לעמדה החזקה ביותר בממלכה, לקראת היום שבו ירש את אביו.

AP

9 ביולי | מוסול משוחררת מידי דאעש

עיראק הכריזה ניצחון על דאעש במוסול, בתום תשעה חודשי לחימה עזה עם אנשי הארגון הקיצוני. אלפי אזרחים נהרגו במבצע הנרחב, שסימל את קריסת החליפות של "המדינה האסלאמית" אך לא את סופו של הארגון, שממשיך להוציא לפועל פיגועים ומתקפות טרור.

רויטרס

12 באוגוסט | פיגוע דריסה ניאו-נאצי בשרלוטסוויל

ניאו-נאצי דרס מפגינים שמחו נגד עצרת ימין קיצוני שהתקיימה בשרלוטסוויל, וירג'יניה, בעקבות כוונה של העירייה להסיר פסלים מתקופת הקונפדרציה. האירוע גרם לסערה ברחבי ארצות הברית, במיוחד אחרי שטראמפ השווה את האלימות של הימין הקיצוני לאלו של מתנגדיהם, והאיץ את הסרת הפסלים והאנדרטאות הקשורות לתקופת מלחמת האזרחים.

צילום מסך, טוויטר

17 באוגוסט | 16 הרוגים בפיגוע משולב של דאעש בקטלוניה

תא טרור, שהורכב מתושבי עיירה קטנה בקטלוניה ממוצא מרוקאי, הוציא לפועל פיגוע דריסה בשדרות הרמבלה בברצלונה, שבו נהרגו 15 איש. שעות לאחר מכן, חברים נוספים בחוליה ביצעו פיגוע דריסה וירי בעיירה הסמוכה קמברילס, והרגו אישה נוספת בטרם חוסלו. הקבוצה תכננה פיגוע גדול יותר, אך פיצוץ של מעבדת הנפץ שלהם האיץ את התכניות. דאעש קיבל אחריות.

AP

21 באוגוסט | ליקוי חמה מלא בארה"ב לראשונה זה 38 שנה

לראשונה זה 38 שנה, אירע ליקוי חמה מלא ברחבי ארצות הברית, ותושבים רבים יצאו לצפות בתופעה הנדירה – כולל הנשיא טראמפ, שזכה ללעג אחרי שהביט לשמש ללא המשקפיים המיועדים לכך.

רויטרס

25 באוגוסט | תחילת רצח העם במיאנמר

חמושים מוסלמים מקרב מיעוט הרוהינגיה פתחו במתקפה נגד כוחות הביטחון של מיאנמר במדינת המחוז ראקין, ובתגובה נקט הצבא במבצע אכזרי באזור, שהוגדר על ידי האו"ם וארצות הברית כרצח עם. יותר מ-650 אלף פליטים נמלטו לבנגלדש השכנה, אך במיאנמר מכחישים כי הם פועלים להשמדת המיעוט הנרדף אלא נאבקים בפעילי טרור.

רויטרס

26 באוגוסט | הוריקן "הארווי" מכה בטקסס

אחרי 12 שנה ללא הוריקן שפגע בפנים ארצות הברית, הכה "הארווי" בטקסס וגרם לשיטפונות ענק. יותר מ-70 איש נהרגו כתוצאה מנזקי הסופה, שגרמה לנזק כלכלי חסר תקדים של יותר מ-70 מיליארד דולר. היה זה ההוריקן המשמעותי הראשון בעונה, ואחריו הכו עוד שתי סופות חזקות באזור - אירמה ומריה.

רויטרס

3 בספטמבר | צפון קוריאה עורכת ניסוי גרעיני שישי

הסנקציות הבינלאומית לא עזרו, וקוריאה הצפונית ערכה את הניסוי הגרעיני השישי שלה והעוצמתי ביותר שלה עד היום. היא הכריזה כי הייתה זאת פצצת מימן, המסוגלת לפגוע בכל שטחה של ארצות הברית. על אף שבוושינגטון טענו כי היא עדיין רחוקה מהשלמת הטכנולוגיה הדרושה, הוטלו על פיונגיאנג סנקציות רבות, כולל על ידי מועצת הביטחון של האו"ם, בניסיון לבלום את המשך השיגורים והניסויים.

19 בספטמבר | 370 הרוגים ברעידת אדמה במקסיקו

רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 דרגות הכתה בחלקים ממקסיקו, בעיקר בבירה מקסיקו סיטי. עוד יותר מ-6,000 איש נפצעו ברעש, שאירע ביום השנה ה-32 לרעידת האדמה הקטלנית במקסיקו סיטי, אז נהרגו עשרת אלפים איש.

24 בספטמבר | מרקל מאבדת כוח בבחירות בגרמניה

המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמנם סיימה במקום הראשון בבחירות לבונדסטאג, אך איבדה מכוחה לטובת הימין הקיצוני, ששב לפרלמנט אחרי עשרות שנים ברקע משבר גל הפליטים. מרקל טרם הצליחה להרכיב ממשלה חדשה, והכלכלה הגדולה ביותר באירופה נכנסה לשיתוק פוליטי.

25 בספטמבר | משאל עם על עצמאות כורדיסטן

הרשויות בחבל האוטונומי לא שעו לאזהרות ממשלת עיראק, המדינות השכנות והקהילה הבינלאומית, וקיימו את המשאל. רוב מוחץ מקרב הנשאלים תמך בהקמת מדינה, אך השאיפות של הכורדים התנפצו לאחר שבגדאד הטילה סנקציות על המחוז וכבשה שטחים שנויים במחלוקת ממנו. מאז, קוראת הנהגת הכורדים לנהל דיאלוג והיא חזרה בה מהניסיון לפרוש מהמדינה העיראקית.

רויטרס

1 באוקטובר | משאל עם בקטלוניה

תושבי קטלוניה, החבל העשיר שבצפון-מזרח ספרד הצביעו בעד התנתקות מהממלכה, על אף שהממשלה במדריד ובתי המשפט בספרד פסלו את ההליך הנוגד את החוקה. ההצבעה גרמה למשבר חריף, ובתגובה השתלטה ממשלת ספרד על המחוז וכפתה בחירות חדשות - שבסיומן שמרו הבדלנים על כוחם, במצב שהותיר את המבוי הסתום על כנו.

רויטרס

2 באוקטובר | 59 הרוגים בטבח בלאס וגאס

סטיבן פאדוק פתח באש מחלון הסוויטה שלו במלון בלאס וגאס, ורצח עשרות מבלים שהגיעו ליומו האחרון של פסטיבל קאנטרי. הוא הספיק לשים קץ לחייו עם הסתערות השוטרים על חדרו, ועד עתה המניע למסע הרצח הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית נותר לא ברור.

רויטרס

17 באוקטובר הכורדים מכריזים על שחרור א-רקה מדאעש

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שמורכבים בעיקר מלוחמי המיליצה הכורדית, שחררו את בירת דאעש בסוריה אחרי ארבעה חודשי לחימה. העיר שימשה את הארגון הקיצוני לתכנון פיגועים במערב, ורבים בהנהגתה קבעו בה את בסיסה.

לוחמי YPG יורים לעבר מל"ט של דאעש בא-רקה/רויטרס

25 באוקטובר | נשיא סין נבחר לכהונה שנייה

קונגרס המפלגה הקומוניסטית התכנס לישיבתו הקבועה מדי חמש שנים, ובסיומו ביסס שי ג'ינפינג את מעמדו עוד יותר, אך לא הותיר יורש ברור - מה שהגדיל את ההערכות שלפיהן הוא ימשיך לשמור על תפקיד מרכזי בהנהגה גם עם תום כהונתו הרשמית ב-2022.

1 בנובמבר | שמונה הרוגים בפיגוע דריסה במנהטן

תושב ברוקלין, שהיגר לארצות הברית מאוזבקיסטן ב-2010, שעט עם משאית שכורה לעבר מסלול אופניים במנהטן ונורה בידי שוטר כשיצא מכלי הרכב אחרי שהתנגש באוטובוס תלמידים. הוא הספיק להרוג שמונה אנשים ולפצוע עוד 11 בטרם נעצר. הוא אמר כי פעל בשם דאעש.

4 בנובמבר | אל-חרירי מתפטר מראשות ממשלת לבנון

ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי טלטל את האזור כשהכריז במפתיע במהלך ביקורו בערב הסעודית על התפטרותו, כשהוא תוקף את חיזבאללה ואת איראן. בעקבות דיווחים שהוא נאלץ לעשות זאת בניגוד לרצונו ולחץ של המערב, עזב אל-חרירי את ריאד ושב אל ביירות, כשהוא חוזר בו מהחלטתו.

מערכת וואלה!, צילום מסך

8 בנובמבר | מוזיאון לובר חדש נחנך באבו דאבי

המוזיאון החדש נבנה בעלות של יותר ממיליארד דולר במשך עשור. הוא אוצר 600 יצירות קבועות ו-300 שהושאלו מפריז, והוא משלם מאות מיליוני דולרים ללובר בפריז כדי להשתמש בשמו וכדי לשאול יצירות אומנות ולקבל ייעוץ ניהולי.

רויטרס

12 בנובמבר | כ-630 הרוגים ברעידת אדמה באיראן

רעידת האדמה, שעוצמתה הייתה 7.3 דרגות, הכתה בגבול איראן ועיראק, והורגשה במקומות נוספים ברחבי המזרח התיכון, כולל בישראל. 630 איש נהרגו - רובם המכריע באיראן - ועוד יותר מ-8,000 איש נפצעו, ברעידת האדמה הקטלנית ביותר ב-2017.

AP

15 בנובמבר | אוסטרליה מצביעה בעד נישואים חד-מיניים

ברוב גדול של 61.6% אישרו אזרחי אוסטרליה אישור נישואים חד-מיניים, במשאל עם שאמנם לא היה מחייב, אך הוביל את הפרלמנט להעביר חוק שסלל את המהלך ההיסטורי.

רויטרס

21 בנובמבר | רודן זימבבואה מודח אחרי 37 שנה

הורדן רוברט מוגאבה ויתר על השלטון בזימבבואה אחרי שהצבא החזיק אותו במעצר בית במשך כשבוע. הדיקטטור, שהוביל לקריסת הכלכלה בארצו בשנים האחרונות למשטרו, סולק בעקבות החלטתו להדיח את סגנו ולקדם במקום זאת את אשתו.

AP

22 בנובמבר | מאסר עולם ל"קצב מבוסניה"

"הקצב מבוסניה", כפי שכונה הגנרל הסרבי רטקו מלאדיץ', נשלח למאסר עולם על ידי הטריבונל המיוחד שחקר את הפשעים שבוצעו במלחמות ביוגוסלביה. הוא הורשע באחירות לרצח העם בסרברניצה ולמצור על סרייבו, והכחשותיו נדחו נמרצות על ידי חבר השופטים.

AP

24 בנובמבר | 305 הרוגים בטבח במסגד בסיני

כמה עשרות מחבלים כיתרו מסגד של הזרם הסופי בעיירה בצפון חצי האי סיני, פוצצו את המקום וירו לכל עבר. מרחץ הדמים, שהיה לפיגוע הקטלני ביותר בתולדת מצרים, גרם לזעם רב והנשיא עבד אל-פאתח א-סיסי הקציב לצבא להשיב את הביטחון באזור בתוך שלושה חודשים. הרשויות האשימו את שלוחת דאעש המקומית, אך זו לא קיבלה אחריות על הטבח.

רויטרס

27 בנובמבר | הנסיך הארי מתארס עם מייגן מרקל

בגיל 33, התארס הנסיך הארי, החמישי בתור לרשת את הכתר הבריטי, עם בת זוגו בשנה וחצי האחרונה, השחקנית האמריקנית מייגן מרקל. החתונה המלכותית תתקיים במאי, והממלכה נמצאת בהתרגשות שיא.

רויטרס

4 בדצמבר | נשיא תימן לשעבר מחוסל על ידי המורדים

השליט לשעבר עלי עבדאללה סאלח חבר לקואליציה הסעודית נגד בעלי בריתו במהלך המלחמה הארוכה, המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן, אך חוסל על ידיהם ימים אחדים לאחר מכן. מאז החריפו הקרבות במדינה מוכת הרעב והכולרה, עם ניסיונות צבא תימן להתקדם לעבר הבירה צנעא.

רויטרס

6 בדצמבר | קמפיין MeToo# נבחר לאיש השנה של טיים

המגזין האמריקני טיים בחר את הנשים שהובילו לתחילת קמפיין MeToo#, שחשף הטרדות מיניות ומעשי אונס שבוצעו על ידי בכירים בתעשיית הקולנוע - בראשם המפיק הארווי ויינשטיין והשחקן קייווין ספייסי - וכן פוליטיקאים ודמויות בולטות נוספות.

מערכת וואלה!, צילום מסך

6 בדצמבר | טראמפ מכיר בירושלים כבירת ישראל

נשיא ארצות הברית הכריז על ההכרה בירושלים ועל כוונתו להעביר את השגרירות האמריקנית אליה, למרות תחינות מצד בעלות בריתה של וושינגטון באירופה ובמזרח התיכון. מאז, ניתקו הפלסטינים מגע עם הממשל ומחאות זעם ברחבי העולם הערבי והמוסלמי מתקיימות נגד ההחלטה ונגד ישראל וארצות הברית.

רויטרס

18 בדצמבר | הימין הקיצוני חוזר לממשלת אוסטריה אחרי עשור

מפלגת החירות חברה למפלגה השמרנית בראשות סבסטיאן קורץ, שהפך למנהיג צעיר ביותר בעולם. שובו של הימין הקיצוני לממשלה בווינה הגיע כחלק מהתחזקות הלאומנות באירופה, ובישראל הודיעו כי ימשיכו להחרים את שרי המפלגה כפי שקרה בעשור הקודם.

רויטרס

23 בדצמבר | השריפה הגדולה בהיסטוריה של קליפורניה

השריפה "תומאס" כילתה יותר מאלף קילומטרים רבועים, שטח גדול יותר משל ניו יורק, בריסל ופריז יחד, והפכה לגדולה ביותר בהיסטוריה של קליפורניה. זאת הייתה אחת מכמה שריפות קטלניות שהתחוללה השנה במדינה שבחוף המערבי של ארצות הברית.

רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • 2017

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully