וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הסנקציות והאיומים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שישי

פיונגינאג הכריזה כי פוצצה בהצלחה פצצת מימן, שאותה לטענתה היא מסוגלת להרכיב על טיל בליסטי בין-יבשתי. לפי יפן וקוריאה הדרומית, הפיצוץ היה חזק כמעט פי עשרה מהניסוי הקודם לפני שנה. ממשל טראמפ טרם הגיב להתגרות האחרונה של המדינה המבודדת

צילום: CNN , רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: שיגור הטיל הבליסטי לעבר יפן, בשבוע שעבר)

ניסוי גרעיני נוסף של פיונגיאנג - כל העדכונים:

- רעש אדמה בעוצמה 6.3 הורגשה בקוריאה הצפונית
- קוריאה הדרומית הודיעה כי מקור הרעש מלאכותי וכי הוא עשוי להעיד על ניסוי גרעין
- יפן אישרה כי מקור הרעש הוא בניסוי גרעיני שערכה פיונגיאנג
- ראש ממשלת יפן מסר כי ניסוי כזה הוא "לחלוטין בלתי מקובל"
- פיונגיאנג הודיעה כי תמסור "הודעה מיוחדת" בשעה 9:30 שעון ישראל

קוריאה הצפונית הכריזה היום (ראשון) כי ערכה ניסוי מוצלח בפצצת מימן, הניסוי הגרעיני השישי שעורכת המדינה המבודדת חרף הסנקציות הבינלאומיות והאיומים מצד ארצות הברית. לטענת פיונגיאנג, היא מחזיקה עתה ביכולת להרכיב פצצת מימן על ראש קרב של טיל בליסטי בין-יבשתי, התקדמות שעלולה לאיים באופן ישיר על שטחה של ארצות הברית. בוושינגטון טרם אישרו כי אכן מדובר בניסוי מוצלח או את טיבו.

לפי הדיווח המיוחד בטלוויזיה הממלכתית, הניסוי שעליו הורה המנהיג קים ג'ונג און רשם "הצלחה מוחלטת" וכי זהו צעד "חשוב" להשלמת תכנית הגרעין של המדינה. הניסוי, שלפי השירות הגיאולוגי של ארצות הברית אירע 55 קילומטרים מצפון-מערב לעיר קימצ'אקגרר, הוביל לשתי רעידות אדמה, אחת מהן בעוצמה של 6.3.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
בצל המתיחות: ארה"ב אישרה את הגדלת יכולת הטילים של דרום קוריאה
פוטין קרא להפחתת הלחץ מקוריאה הצפונית: "לפתור את המשבר בדיאלוג"
על רקע המתיחות: ארה"ב ודרום קוריאה ביצעו תרגיל אווירי משותף

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אדם החולף ברחוב בטוקיו מסתכל על מסך המדווח על הניסוי הגרעיני השישי של קוריאה הצפונית, 3 בספטמבר 2017. אי-פי, AP
אדם מסתכל על מסך ברחוב בטוקיו ובו דיווח על הניסוי שערכה קוריאה הצפונית, הבוקר/AP, אי-פי

בקוריאה הדרומית וביפן אמרו כי הניסוי היה חזק פי עשרה מהניסוי הקודם, שבוצע לפני שנה. סין הודיעה כי הרעש הנוסף היה בעוצמה 4.6 בשל "התמוטטות" באזור הניסוי. משרד החוץ של סין מסר הודעת גינוי חריפה לניסוי, אך הוסיף כי על פיונגיאנג וסיאול לשוב לשולחן המשא ומתן.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה שוחח הלילה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהזהיר בשבוע שעבר כי כל "האופציות מונחות על השולחן". עם זאת, השיחה בוצעה ככל הנראה בטרם נודע על הניסוי הגרעיני. בעקבות הניסוי, נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין כינס דיון חירום של מועצת הביטחון הלאומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קים ג'ונג און בוחן את הפצצה החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעות לפני רעידת האדמה, דווח בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית כי המנהיגבחן את הפצצה במהלך ביקורו במכון הנשק הגרעיני של המדינה. עוד נטען כי לפצצה "כוח הרסני עצום", וכי ניתן לפוצץ אותה בגובה רב. לדברי סוכנות הידיעות של הממשל, רכיבי הפצצה יוצרו באופן יחידני, ובאפשרותה לייצר "כמה נשק גרעיני שתרצה".

על אף ההתקדמות הרבה של המשטר הקומוניסטי המבודד, שהגביר את הניסויים תחת הנהגתו של קים הצעיר, מומחים מטילים ספק בכך שאכן הוא הצליח למזער ראש קרב גרעיני שאותו ניתן להרכיב על טיל בין-יבשתי. כמו כן, ספק אם פיונגיאנג אכן הצליחה לפתח פצצת מימן, שחזקה יותר מפצצת גרעין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קים בוחן את הפצצה, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זאת ההפרה הבוטה של הסנקציות הבינלאומיות מצד קוריאה הצפונית בתוך שבוע, אחרי שביום שלישי גירה טיל בליסטי שחלף מעל שטחה של צפון יפן. בעקבות השיגור החריג, תושבים בצפון יפן נקראו לנקוט צעדי זהירות ולהיכנס למקלטים.

הטיל לטווח בינוני, שהתפוצץ לשלושה חלקים בטרם נחת באוקיינוס השקט, היה לטענת פיונגיאנג תגובה לתרגיל הצבאי שקיימו ארצות הברית וקוריאה הדרומית בחודש שעבר. אלו, מצדן, ערכו תרגיל אווירי בתגובה ובו דימו תקיפת מתקנים מרכזיים בקוריאה הצפונית.

הוא שוגר למרות סנקציות חריפות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם, שהועברו פה-אחד - גם בתמיכתן של רוסיה ושל סין, המסתייגות מסנקציות בדרך כלל - אחרי שני שיגורים של טילים בליסטיים בין-יבשתיים בחודש יולי.

קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
שיגור הטיל הבליסטי לעבר יפן, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully