וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין קרא להפחתת הלחץ מקוריאה הצפונית: "לפתור את המשבר בדיאלוג"

נשיא רוסיה התייחס למתיחות הגוברת מול פיונגיאנג וטען כי הלחץ המופעל על המדינה עלול להוביל לדרך ללא מוצא. "רוסיה מאמינה כי מדובר במדיניות מוטעית, יש לפתור את המשבר בשיחות ישירות", אמר

רויטרס

(בווידאו: קוריאה הצפונית פרסמה תיעוד של שיגור הטיל הבליסטי לעבר יפן)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אתמול (חמישי) מפני התבטאויות מנהיגי המערב ובראשם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בנוגע למתיחות עם קוריאה הצפונית ומהובלתה "לדרך ללא מוצא". פוטין קרא לחדול מהפעלת לחץ על פיונגיאנג וקרא לפתרון המשבר בשיחות ישירות.

"רוסיה מאמינה כי המדיניות של הפעלת לחץ על קוריאה הצפונית לעצור את תכנית הגרעין שלה מוטעית וחסרת תועלת", אמר פוטין במאמר שפרסם אתמול הקרמלין לקראת השתתפות פוטין בוועידה בסין. "יש לפתור את בעיות האזור רק באמצעות דיאלוג ישיר של כל הצדדים המעורבים ללא תנאים מוקדמים". הוא הוסיף כי "פרובוקציות, לחץ, מיליטריזם ורטוריקה מעליבה מובילים לדרך ללא מוצא".

לקריאה נוספת:
על רקע המתיחות: ארה"ב ודרום קוריאה ביצעו תרגיל אווירי משותף
ארה"ב ערכה ניסוי מוצלח ביירוט טילים
אחרי הטיל מצפון קוריאה: יפן רוצה מערכת הגנה מתקדמת מארה"ב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך פסגת G20 בהמבורג, גרמניה. רויטרס
קרא לסיום המשבר בדיאלוג. פוטין/רויטרס

אתמול קיימה ארצות הברית תרגיל אווירי משותף עם קוריאה הדרומית, על רקע שיגור הטיל שערכה השבוע קוריאה הצפונית. מסיאול נמסר כי במטס, שכלל תרגול הפצצות, השתתפו כמה ממטוסי הקרב המתקדמים ביותר של חיל האוויר האמריקני.

בתרגיל לקחו חלק מפציצים מדגם B-1B ומטוסי חמקן F-35 מהצד האמריקני, לצד ארבעה מטוסי F-15 קוריאנים, שתרגלו שימוש באש חיה בשטח אימונים במזרח קוריאה הדרומית, שדימה תקיפות נגד "מתקני ליבה" בשטח הצפון. גורם רשמי בצבא קוריאה הדרומית אמר כי המפציצים האמריקניים יצאו מבסיס חיל האוויר האמריקני בגואם, בעוד שמטוסי הקרב הגיעו מבסיס ביפן.

הפצצות התרגיל התרחשו על רקע התרגיל השנתי של וושינגטון וסיאול, שלקחו בו חלק עשרות אלפי חיילים. בפיונגיאנג האשימו כי מדובר בחזרה גנרלית לפלישה, וטוענים כי השיגור בשלישי ביום שלישי היה צעד מניעה נגד התרגיל.

ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל צבאי משותף 31.8.17. רויטרס
מתוך התרגיל המשותף/רויטרס

טראמפ אמר בעקבות השיגור כי "כל האופציות מונחות על השולחן". "העולם קיבל את המסר של קוריאה הצפונית בצורה ברורה ורועשת", מסר טראמפ בהצהרה, אחרי שרק בשבוע שעבר אמר כי "נראה שקים מתחיל לכבד את ארצות הברית".

נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, וראש ממשלת יפן, שינזו אבה, סיכמו בשיחת טלפון שקיימו השבוע "להגביר למקסימום" את הלחץ על קוריאה הצפונית, כדי שלא תהיה לה ברירה אלא לנהל דיאלוג. לדברי מון, שיגור הטיל האחרון לעבר יפן הוא "התנהגות אלימה" כלפי מדינה שכנה.

קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
תיעוד שיגור הטיל הקוריאני לעבר יפן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully