וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטיל מצפון קוריאה: יפן רוצה מערכת הגנה מתקדמת מארה"ב

30.8.2017 / 12:13

המתיחות באזור והפאניקה במדינה לאחר השיגור, מעלות בטוקיו חשש - ובקשה למערכת הגנה מתקדמת נגד טילים שתופעל עד 2023 נגד מתקפה אפשרית מפיונגיאנג. צפון קוריאה פרסמה תיעוד של שיגור הטיל, שכונה ביפן: "איום חסר תקדים"

רויטרס

יפן מעוניינת במערכת מכ"ם מתקדמת מארצות הברית, אך חוששת שוושינגטון תסרב לבקשה, כך מסרו היום (רביעי) מקורות המעורים בפרטים. יפן מעוניינת בגרסה מתקדמת של מכ"ם עבור מערכת ההגנה נגד טילים שהיא מעוניינת להתקין עד 2023, ותסייע במתקפות אפשריות של צפון קוריאה.

בלי המכ"ם המתקדם, הידוע בשם "ספיי 6", יפן תצטרך להסתפק בטכנולוגיה הקיימת, שמזהה איומים בטווח קצר יחסית. השימוש במכ"ם הישן עלול לגרום לזיהוי מאוחר של איום המתקרב לשטח יפן. גורמים יפניים העידו כי אין הבטחה אמריקנית שהטכנולוגיה תועבר לידיהם. משרד ההגנה היפני והפנטגון לא הגיבו לדיווח.

החשש היפני עולה ברקע שיגור הצפון קוריאני אתמול, שעבר מרחק של יותר מ-2,700 קילומטרים בטרם התפוצץ ונחת באוקיינוס השקט, במרחק של כ-1,180 קילומטרים מחופיה של יפן. באופן נדיר, הטיל שוגר מאזור פיונגיאנג והגיע לגובה מקסימלי של 550 קילומטרים, נמוך מהשיגורים הקודמים שלה. ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, כינה את השיגור "איום חסר תקדים" על ארצו.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג קוריאה הצפונית: "שיגור הטיל ליפן – הצעד הראשון במבצע נרחב"
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית שיגרה טילים שנחתו בשטחה הימי
מרחיב את המשפחה: בן שלישי נולד למנהיג צפון קוריאה

קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
שיגור הטיל הצפון קוריאני/רויטרס

הסירוב של וושינגטון לחלוק את הטכנולוגיה עם יפן, עשוי לגרום לתחושת פגיעות בטוקיו, ולפגום בהבטחות האמריקניות ליפן להגן על בעלת בריתה. מוקדם יותר החודש אמר שגריר ארצות הברית ביפן, ויליאם הוגרטי, כי השותפות בין המדינות היא "הטובה ביותר עלי אדמות", בפגישתו הראשונה עם ראש ממשלת יפן אבה. אך למרות היחסים בין המדינות, עדיין לא ניתנה הבטחה כי המכ"ם יועבר ליפן, שדרשה אותו רק באופן בלתי רשמי בינתיים.

"אין שום ערובה שיפן תקבל את המכ"ם", אמר מקור המעורה בפרטים. הצי האמריקני תומך בהעברת המכ"ם, אמר המקור, אבל הסתייגויות של הסוכנות להגנה מפני טילים עלולה לסכל את המהלך". לפי הדיווח, יש חשש בארצות הברית משחרור הטכנולוגיה המתקדמת ליפן. הבעייתיות נובעת מכך שהמערכת תהפוך למבצעית בארצות הברית רק ב-2022, ויפן תצטרך אישור להשתמש בה עוד לפני כן, כדי שלא לחרוג ממסגרת הזמנים שניתנה למערכת ההגנה מפני טילים שלה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ראש ממשלת יפן, שינזו אייב, משוחח עם עיתונאים על שיגור הטילים של צפון קוריאה בטוקיו. רויטרס
ראש ממשלת יפן, שינזו אבה. "איום חסר תקדים"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully