וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדבדב: "היינו רחוקים סנטימטרים מעימות צבאי עם ארצות הברית"

7.4.2017 / 18:21

ראש ממשלת רוסיה מתח ביקורת על התקיפה האמריקנית בסוריה, וכינה אותה "בלתי חוקית". סגן הנשיא פנס הודה לרה"מ נתניהו על התמיכה בהפצצת בסיס חיל האוויר של צבא אסד, סקיי ניוז בערבית: "אסד תקף בגז כלור בפאתי דמשק"

צלמים זמניים מורשים

ראש ממשלת רוסיה, דמיטירי מדבדב, אומר כי התקיפה האמריקנית בסוריה הלילה (שישי) "הייתה רחוקה סנטימטרים" מלהוביל לעימות צבאי עם ארצו. ארצות הברית הפציצה הלילה את בסיס חיל האוויר של צבא אסד באזור חומס, שממנו יצאה המתקפה הכימית באידליב.

רשת סקיי ניוז בערבית ציטטה אחר הצהריים פעילי אופוזיציה סורית, שטענו כי צבא אסד עשה שימוש בגז כלור היום, לאחר המתקפה האמריקנית, בפרבר אל-קאבון של דמשק.

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, שוחח אחר הצהריים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של נתניהו נמסר כי פנס "הודה בשמו של הנשיא דונלד טראמפ על התמיכה הישראלית האיתנה בפעולה האמריקנית בסוריה", ועדכן את נתניהו בפרטי התקיפה ובתוצאותיה. נתניהו הדגיש בשיחה את הצורך למנוע הפצה ושימוש של נשק כימי.

ארה"ב תקפה את הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית בסוריה. תיעוד של תומכי אסד: כך נראה הבסיס אחרי ההתקפה. רויטרס
תיעוד התקיפה האמריקנית הלילה בסוריה/רויטרס

חדר המצב של הנשיא טראמפ בעת התקיפה

ארגון חיזבאללה כינה את המתקפה "צעד אידיוטי, שיוביל למתח רב ומסוכן, ומשרת את ישראל ואת שאיפותיה באזור" במזרח התיכון. בהודעה מטעם ארגון הטרור הלבנוני התומך בנשיא סוריה בשאר אסד, נכתב כי "המתקפה לא תביא לירידת מתח בצבא סוריה ולא תשפיע לרעה על בעלות בריתה".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, קרא לצדדים המעורבים בעימות לרסן את תגובותיהם, כדי לא לגרום סבל נוסף לעם הסורי. נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, אמר אחר הצהריים כי הביע תמיכה במתקפה בשיחת טלפון עם סגן הנשיא פנס.

הקרמלין קיבל התרעה מראש על התקיפה, מאחר שכוחות רוסיים היו נוכחים בבסיס. מוקדם יותר היום, כינה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את המהלך "תוקפנות נגד מדינה ריבונית, שתגרום לנזק רב ביחסים בין ארצות הברית לרוסיה". סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה על תשעה אזרחים שנהרגו עקב התקיפה, ארבעה מהם ילדים.

שדה התעופה בא-שעיראת באזור חומס, סוריה, שהותקף על ידי צבא ארה"ב. צילום מתוך טוויטר, אתר רשמי
הבסיס הסורי בחומס שהותקף/אתר רשמי, צילום מתוך טוויטר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר לאחר התקיפה הלילה כי "זהו אינטרס לאומי חיוני של ארצות הברית למנוע ולהרתיע מפני השימוש וההפצה של נשק כימי קטלני", וקרא לעולם הנאור להצטרף לארצות הברית "בחיפוש אחר סוף לטבח ושפיכות הדמים בסוריה". בפתח פגישתו הערב עם נשיא סין שי ג'ינפינג, סרב טראמפ להתייחס לתקיפה ולתגובות אליה.

(עדכון ראשון: 18:02)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully