וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: שנים של ניסיונות לשנות את התנהגות אסד נחלו כישלון דרמטי

7.4.2017 / 5:05

בהצהרה בעקבות התקיפה האמריקנית נגד מטרות של צבא אסד אמר נשיא ארה"ב כי "זה אינטרס לאומי שלנו למנוע ולהרתיע מפני שימוש בנשק כימי". שר החוץ טילרסון: "רוסיה נכשלה באחריותה להיפטר מהנשק הכימי בסוריה"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסר היום (שישי) הצהרה בעקבות התקיפה האמריקנית בסוריה. "זהו אינטרס לאומי חיוני של ארצות הברית למנוע ולהרתיע מפני השימוש וההפצה של נשק כימי קטלני", אמר טראמפ. הוא הוסיף כי הוא קורא לכל העולם הנאור להצטרף לארצות הברית "בחיפוש אחר סוף לטבח ושפיכות הדמים בסוריה".

באחוזתו במאר א-לאגו, פלורידה, הוסיף טראמפ כי הורה על מתקפה אווירית בשדה תעופה הסורי הלילה. "ביום שלישי הדיקטטור הסורי בשאר אסד ביצע מתקפה כימית נוראית על חפים מפשע, נשים וילדים נהרגו. זה היה מוות ארוך ואיטי לרבים כל כך. אפילו תינוקות יפהפיים שנרצחו באכזריות. זו מתקפה ברברית. אף ילד לא צריך לסבול כך. הלילה הוריתי על מתקפה צבאית על שדה תעופה בסוריה שממנו יצאה המתקפה הכימית", אמר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מוסר הצהרה על התקיפה בסוריה, 7 באפריל 2017. רויטרס
"סוריה הפרה את החלטות האו"ם". טראמפ, הלילה/רויטרס

טראמפ הוסיף כי "לא יכולה להיות מחלקות על כך שלסוריה יש נשק כימי, והיא הפרה את החלטות האו"ם. שנים של ניסיונות בינלאומיים לשנות את ההתנהגות של אסד נחלו כישלון דרמטי. כתוצאה מכך משבר הפליטים מעמיק והאזור לא יציב, מאיים על ארצות הברית ובעלות בריתה.

"אנחנו קוראים לאומות הנאורות להצטרף לארצות הברית, להצטרף לשים סוף לשפיכות הדמים והרצח בסוריה", אמר. "אנחנו מבקשים את חוכמת האל בעודנו ניצבים בפני האתגרים של עולמנו. מתפללים להחלמת הפצועים ולעילוי נשמת ההרוגים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון נועד עם ראשי נאט"ו בבריסל, 31 במרץ 2017. רויטרס
טילרסון/רויטרס

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון תקף את רוסיה ואמר כי היא "נכשלה באחריות שלה מ-2013 להיפטר מהנשק הכימי בסוריה". הוא הוסיף כי "אסד ביצע מתקפה כימית על נשים וילדים. יש לנו רמה גבוהה של ביטחון שזה היה על ידי מטוס בהנחיית אסד. יש לנו ביטחון גבוה שהמתקפה עירבה גז סארין".

הסנאטורים הרפובליקנים ג'ון מקיין ולינדזי גרהאם, הנחשבים ליריביו של טראמפ, פרסמו הלילה הצהרת תמיכה בהחלטתו לתקוף בסוריה. "שלא כמו ממשלים קודמים, הנשיא טראמפ הביא לנקודת מפנה בסוריה ונקט פעולה. על כך, מגיעה לו תמיכת העם האמריקני", מסרו.

שדה התעופה בא-שעיראת באזור חומס, סוריה, שהותקף על ידי צבא ארה"ב. צילום מתוך טוויטר, אתר רשמי
שדה התעופה בא-שעיראת באזור חומס שהותף/אתר רשמי, צילום מתוך טוויטר

טילרסון הוסיף כי המתקפה בסוריה אינה "תגובה אמוציונלית של הנשיא בשום צורה. לא יכולנו להפנות מבט". לדבריו, "לא היה קשר בין שני הממשלים, למעט הודעה לכוחות הרוסים למניעת היתקלות".

ראש המועצה לביטחון לאומי, גנרל הווארד מקמסטר, אמר כי "התקיפות מסמנות שינוי כיוון כלפי אסד. זו הפעם הראשונה שארצות הברית נקטה בפעולה צבאית. התקיפות נועדו כדי לבודד את מחסני גז הסארין כדי להימנע מפגיעה באזרחים סורים".

שיגור טילי שיוט של צבא ארה"ב לעבר בסיס צבא סוריה באזור חומס, 7 באפריל 2017. רויטרס
אחד מטילי הטומהוק ששוגרו לעבר סוריה, הלילה/רויטרס

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, אמר כי "יש להבטיח שאסד יידע שאנחנו מחויבים לכך שפעולות נתעבות שכאלה יישאו מחיר, זהו הדבר הנכון לעשות". הוא הוסיף כי "על הממשל של טראמפ מוטל להתייעץ עם הקונגרס לפני יישום המתקפה. אני מצדיע על המקצועיות של כוחותינו אשר לקחו חלק בפעולה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הבוקר הצהרה על התקיפה האמריקנית בסוריה. "בדיבורים ובמעשים שלח הנשיא טראמפ מסר חזק וברור: שימוש בנשק כימי והפצתו, הם בלתי נסבלים", מסר נתניהו. "ישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטת הנשיא טראמפ ומקווה שמסר נחוש זה מול הפעולות הנוראיות של משטר אסד יהדהדו לא רק בדמשק, אלא גם בטהראן, פיונגיאנג ובמקומות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully