וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכל אזור בארץ, בכל גיל, מכל מעמד: סיפורן של הנשים שנרצחו השנה

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 22:16

רשא סייעה לבתה בשיעורי הבית, ספיר ביקשה מזונות, ילנה סירבה להפוך את יחסי הידידות לרומנטיים, יפית נפרדה מבעלה ורבאב נרצחה לעיני ילדיה. גם השנה, חיי נשים רבות בישראל נגדעו באחת בידי הקרובים להן: הפנים שמאחורי המספרים של הסטטיסטיקה הנוראית | פרויקט מיוחד

בווידאו: ח"כ עאידה תומא סלימאן בדיון על אלימות כלפי נשים, כנסת, 4 ביולי 2022/ערוץ כנסת

רשא סייעה לבתה בת ה-10 בשיעורי הבית. ספיר לקחה את ילדיה לגן. ג'והרה נהגה ברכבה. החיים של כולן נגדעו באיבם; כולן הפכו לחלק מהסטטיסטיקה הנוראית של רצח נשים בישראל, לרשימה שרק מתארכת משנה לשנה, בזמן שהמשטרה גוררת רגליים והמדינה ממאנת לעקור את הבעיה מהשורש. נשים רבות נרצחו בשנה האחרונה, מאז נובמבר אשתקד. אלה שמותיהן וסיפוריהן.

רשא סיתאווי, בת 32 ממרר

ב-25 בנובמבר 2021, ביום המאבק באלימות נגד נשים, נידאל דגאר, בן 32 מראמה, רצח את רשא סיתוואי. רשא הייתה בעלת מכון יופי ואם לשלושה ילדים, שהתגרשה מבעלה. באותו הערב סייעה לבתה בשיעורי הבית, עד שנרצחה לעיני בת ה-10.

הרוצח הגיע לכפר מרר כשהוא רכוב על קטנוע אותו רכש יום קודם. הוא עצר בסמוך לבית הנרצחת, טיפס אליה במדרגות הדירה ונכנס לתוכה כשבידו אקדח. סיתוואי הסתתרה מאחורי בתה, ביודעה כי הרוצח לא יפגע בה, אך הרוצח לא נענה לתחנוני האם ולמרות זעקות הילדה, רצח את המנוחה בשלוש יריות אקדח. לאחר מכן, וידא הריגה. עדיין לא ברור מה היה המניע של הרוצח והאם נשלח על ידי אדם אחר.

עוד בוואלה!

בוסנה הצליחה להיחלץ מזוגיות אלימה: "הוא ניסה להרוג אותי ואני חיפשתי תירוץ בשבילו"

לכתבה המלאה
רשא סיתאווי, נרצחה במרר, 25 בנובמבר 2021. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
נרצחה לעיני בתה, בת ה-10. רשא סיתוואי/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

רסמיה ברבור, בת 28 מנוף הגליל

ב-21 בינואר 2022, מחמוד ארסלאן דקר למוות את אשתו ההרה, רסמיה ברבור. הנרצחת הייתה בחודש החמישי להריונה, ובני הזוג, שהיו נשואים כחמש שנים, גידלו יחד ילד בן 3. לפני כמה שנים, עברו יחד מנצרת לנוף הגליל. הבעל עבד כטכנאי מזון, והאישה כמוקדנית.

רסמיה ברבור, שנרצחה בדקירות בביתה בנוף הגליל. באדיבות המשפחה
נרצחה בחודש החמישי להריונה. רסמיה ברבור/באדיבות המשפחה

בליל חמישי, מחמוד דקר את אשתו 50 פעם באמצעות ארבעה סכינים שונים, כשבכל פעם שסכין נשברה הוא החליף אותה באחרת עד למותה של ברבור. כל זאת, לעיניי בנם בן ה-3. לבסוף, התקשר למשטרה ואמר לשוטרים כי רצח את אשתו.

סוהילה ג'רושי, בת 36 מרמלה

ב-22 בינואר, ערב שבת, סוהילה ג'רושי נהגה ברכבה עם שלושת ילדיה, בני 9, 12 ו-16 - ונורתה שלוש יריות, ככל הנראה על ידי בן משפחתה. היא פונתה לבית החולים אסף הרופא כשהיא במצב אנוש, ושם נקבע מותה. עד היום, הרצח לא פוענח.

סוהילה מוגרבי-ג׳רושי בת 36 נהרגה מירי ברמלה, 22 ינואר 2022. ללא, צילום מסך
נורתה לעיני 3 ילדיה. סוהילה ג'רושי/צילום מסך, ללא

פלונית אלמונית, בת 27 מרמת גן

ב-25 בינואר, צעירה בת 27 מרמת גן, שטרם הותר שמה לפרסום, נמצאה ללא רוח חיים באמבטיה בדירתה. בן זוגה, בן 32, נעצר בחשד לרצח. עד היום, הרצח לא פוענח.

פלונית אלמונית, בת 61 ממגדל העמק

ב-22 בפברואר, תושבת מגדל העמק בת 61, אישה סיעודית שטרם הותר שמה לפרסום, הוזעקה לבית החולים העמק בעפולה כשהיא במצב אנוש. על גופה נמצאו סימני חבלה ואלימות. לאחר ניסיונות החייאה, נקבע מותה בבית החולים. בן זוגה, גבר בשנות ה-50 לחייו, נעצר בחשד לרצח והכחיש את המיוחס לו. עד היום, הרצח לא פוענח.

אבישג פחימה, בת 22 מירושלים

ב-6 במרץ, יום שבת, אבישג פחימה נמצאה מחוסרת הכרה בביתה אחרי שצרכה סמים. יום לאחר מכן המשטרה עצרה את דוד נתנזי, בן זוגה, שלפי החשד סיפק לה את הכדורים שגרמו למותה. כשגופתה של אבישג נותחה במכון לרפואה משפטית, נמצאו בדמה שאריות של חומרים רעילים. על ידיהם של שני בני הזוג נמצאו חתכים יבשים. חודש לאחר שנעצר, החשוד שוחרר בשל קשיים בגיבוש הראיות. עד היום, הרצח לא פוענח.

אבישג פחימה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
אבישג פחימה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

רימא חדיג'ה, בת 33 מקלנסווה

ב-23 באפריל 2022, דקות אחרי סיום צום הרמדאן, רימא חדיג'ה נורתה מחוץ לביתה בקלנסווה, לעיני ארבעת ילדיה, אותם גידלה לבד מאז שבעלה, שהיה חייב כספים לגורמים עבריינים, התאבד לפני כשנתיים. מאז, קיבלה איומים על חייה, והתלוננה למשטרה כמה פעמים.

היא התגוררה בבית של משפחת בעלה; בקומה הראשונה גרים אחיו של בעלה ומשפחתו, והיא גרה בקומה השלישית יחד עם ארבעת ילדיה: בת עשר, בן שמונה, בת חמש ובן ארבע עם צרכים מיוחדים. מאז שבעלה מת, רימא שילמה את חובותיו. "היא חיה על נדבות של אנשים, רצו לגרש אותה לרחוב", אמרה קרובת משפחתה. "כל הזמן רצו להוציא אותה מהדירה והיה על זה משפט". בנה היה לידה בעת הרצח; שאר ילדיה ראו את הירי במצלמות הבית. עד היום, הרצח לא פוענח.

רימא חדיג'ה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
נורתה לעיני בנה. רימא חדיג'ה/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

דינה שמחון, בת 62 מקריית אתא

ב-7 במאי, גבר בן 41 רצח את אמו, דינה שמחון בת ה-62, בביתה שבקריית אתא. חודשיים לפני הרצח הבן שב לגור עם אמו, שביקשה לדאוג לצרכיו ולספק לו טיפול נפשי, מאחר ומצבו זה היה מעורער לתקופות. הוא נהג להסתגר בחדרו לתקופות ממושכות, בין היתר על רקע כעסו על שערבה גורמי טיפול, והיה יוצא רק כשהיא לא שהתה בדירה.

ביום הרצח יצא הנאשם מהדירה כשהוא עירום ובידו סכין מטבח, עמה החל לאיים על שכנה בבניין, שהחזיקה באותו הזמן את נכדתה התינוקת בידיה. הן נמלטו ממנו וננעלו בדירה שלהן, בעוד הוא ממשיך לדפוק על הדלת ולאיים עליהן. למשמע הצעקות יצאה אמו מהדירה בעקבותיו, ואז דקר אותה יותר מ-20 פעמים, ואז הותיר אותה על הרצפה, להתבוסס בדמה. בחקירתו הודה הבן במעשים המיוחסים לו, ומאז נותר במעצר.

דינה שמחון ז״ל. אלבום משפחתי.
04.06.22. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
נרצחה בידי בנה. דינה שמחון/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לובה פוטכין, בת 48 מאשדוד

ב-2015, לובה פוטכין הגישה תלונה במשטרה נגד בן זוגה, לאחר שתקף אותה. דבר לא נעשה ושבע שנים לאחר מכן, ב-16 במאי 2022, סרגיי ביטיוקוב, בן 52 מאשדוד, רצח את בת זוגו לובה, אם לבת 17 שאינה מתגוררת איתה. הוא קרע ממנה את חולצתה, ליפף אותה וכרך אותה בחוזקה סביב צווארה כדי לחנוק אותה. זאת, לאחר שחשד כי היא בגדה בו. בחקירתו הודה ברצח ושחזר אותו.

ג'והרה חניפס, בת 28 משפרעם

ב-7 ביוני, רכבה של ג'והרה חניפס, פעילה חברתית ובתו של ראש העיר שפרעם פרג' חניפס, התפוצץ בעקבות מטען שהוצמד אליו, והיא נהרגה במקום. חצי שנה לפני הרצח, התראיינה ג'והרה באתר "ערב 48" ומחתה על האלימות בחברה הערבית. "תופעת האלימות היא אחת השליליות שאנחנו מתמודדים עמה, אנחנו חשים בחוסר ביטחון בחברה שלנו וזה מעכב את ההתקדמות שלנו בכל תחומי החיים ויוצר פחד בקרב בני החברה הערבית", אמרה.

חנפיס אף הופיעה בסרטון משותף לעיריית שפרעם והיחידה לקידום מעמד האישה שעסק באלימות בחברה הערבית. בסרטון היא מופיעה ככלה ביום חתונתה כשעולה הכיתוב "הגיע תורנו לדאוג לדור שלנו". עד היום, הרצח לא פוענח.

בתו של סגן ראש העיר שפרעם ג'והרה חניפס בסרטון נגד אלימות בחברה הערבית. 8 ביוני 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
פעלה נגד אלימות כלפי נשים - ונרצחה. ג'והרה חניפס/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

פלונית אלמונית, בת 65 מפתח תקווה

ב-9 ביוני, גבר התקשר לקרובת משפחתו, וסיפר לה באדישות כי אשתו מחוסרת הכרה בביתם בפתח תקווה. קרובת המשפחה הזעיקה את המשטרה, שמצאה את האישה ללא רוח חיים ועיכבה את בעלה לחקירה בחשד לרצח. עד היום, הרצח לא פוענח.

ספיר נחום, בת 25 מעכו

ב-2 ביוני, ספיר נחום נעלמה. ספיר, חיילת משוחררת ואם חד-הורית לבת שנתיים ובן שמונה חודשים, נראתה בפעם האחרונה כשהיא משאירה את בתה בגן הילדים. לאחר מכן, בתיעוד מצלמות האבטחה היא נראתה עולה, יורדת ועולה שוב לרכבו של בן זוגה לשעבר, וולאא חלאילה. לאחר מכן, צעדה לעבר הבית שבו היא מתגוררת עם אמה ואחותה - אך לשם לא הגיעה. הטלפון של ספיר נשאר על מיטתה. אחרי 12 ימים, גופתה אותרה, מושלכת סמוך ליישוב איבטין שבצפון.

ספיר נחום ובתה. באדיבות המשפחה
נחנקה למוות על ידי בן זוגה לשעבר. ספיר נחום ובתה/באדיבות המשפחה

בזמן שהייתה בצבא, נכנסה להיריון מחלאילה, אותה הכירה כשגר לידה בעכו. השניים נפרדו והיא גידלה לבדה את שני ילדיהם. ספיר דרשה מחלאילה כי יכיר באבהות על בנה, והם היו במשא ומתן על תשלומי מזונות וחתימות שונות שנדרשו לה כדי לסדר את הילדים בגן ובכלל במערכת החינוך. בבוקר בתחילת יוני, פיתה חלאילה את ספיר להיכנס לרכבו, חנק אותה למוות וקבר את גופתה. הוא עדיין כופר באישומיו.

סמר כלאסני, בת 51 מחיפה

ב-12 ביוני, מארון כלאסני, בן 54, דקר למוות את אשתו, סמר כלאסני. הזוג גידל יחד שלושה ילדים בשנות ה-20 לחייהם, והתגרש. הגבר היה מסובך כלכלית וככל הנראה מכור להימורים, וניסה להתאבד כמה פעמים.

לאחר שסמר ביקשה להיפרד מבעלה, הוא פרץ לדירתה, בזמן שבתם ישבה בחדר האורחים. הוא ריסס את פניה בגז מדמיע, הדף אותה מחוץ לדירה ונעל אותה בחוץ. אז, לפי כתב האישום, ריסס את פניה של אשתו. סמר בתגובה ניסתה לברוח אל המרפסת, אולם בעלה משך אותה בחזרה פנימה תוך שהוא מכה אותה פעמים רבות. הוא דקר אותה 13 פעמים באזור הבטן והגב באמצעות שני סכינים.

הזוג מארון וסמר כלאסני. מארון מואשם ברצח אשתו סמר בחיפה בחודש יוני 2022. אלבום משפחתי, באדיבות המשפחה
סמר כלסאני ובעלה, שרצח אותה/באדיבות המשפחה, אלבום משפחתי

בתה וסבתה של האישה, שנמצאו מחוץ לדירה, צעקו והתחננו בפני מארון שלא יפגע באשתו. למשמע הצעקות התאספו שכנים רבים מחוץ לדירה, ואחד אף נכנס אל הדירה מהמרפסת. משראה מארון את השכן נכנס לדירה, דקר את עצמו באזור הבטן עד שאחד השכנים השתלט עליו ולקח את הסכין מידו.

ליאנה סבנוק, בת 20 מבית שמש

ב-23 ביולי, אחיה של ליאנה סבנוק מצא אותה שוכבת ללא הכרה לצד אביהם, אלכסנדר. צוות מד"א קבע את מותם במקום. מחקירת המשטרה עלה כי האב, שמוכר לשירותי הרווחה ונכלא בעבר בשל פרשיית סמים, הגיע לבית גרושתו שנמצאת בחו"ל, בעוד בתו שוהה במקום לבדה. הוא דקר אותה ושם קץ לחייו. במקום נמצאו כמה סכינים. עוד עלה מהחקירה כי האב התקשר לבנו הבוקר, וביקש להיפגש גם עמו בדירה. האח הצעיר, שמצא את בני משפחתו ללא סימני חיים, איחר להגיע, וככל הנראה ניצל ממוות.

ליאנה סבנוק, שנרצחה על ידי אביה בבית שמש. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
נרצחה בידי אביה. ליאנה סבנוק/תמונות גולשים, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחד מהשכנים ראה את האב אלכסנדר מסתובב ברחוב במהלך הלילה. הילדה הגיעה לבית לפנות בוקר עם חברותיה לאחר בילוי משותף. האב שנמצא אז בסביבה נכנס לדירה, ורצח את בתו.

רבאב אבו סיאם, בת 30 מלוד

ב-26 ביולי, אלמוני חנה ליד ביתו של הגרוש של רבאב אבו סיאם, שהגיעה לפגוש את בנותיה. הוא נכנס לחצר וירה ברבאב תשעה כדורים, לעיני בנותיה הקטנות. רבאב, מורה עם תואר שני, אם לשלוש בנות שהייתה בהליכי גירושים, הייתה נתונה לאיומים רבים לפני הרצח. בסוף השבוע שקדם לירי, בני משפחתה הזהירו אותה שלא להגיע לעיר. היא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה בשל האיומים שספגה, וסירבה להיכנס למקלט לנשים נפגעות אלימות. עד היום, הרצח לא פוענח.

רבאב אבו סיאם ז"ל. ללא, תמונות גולשים
הייתה נתונה לאיומים רבים. רבאב וילדיה/תמונות גולשים, ללא

ילנה גרנברג, בת 27 מראשון לציון

ב-25 באוגוסט ג'ייסון בלייז, בן 30, ידידה הקרוב של ילנה גרנברג, דקר אותה בצווארה, גבה וידיה ורצה לשרוף את גופתה. ילנה הייתה סטודנטית במכללת פרס למדעי התזונה, למדה בספריית הפקולטה לחקלאות ברחובות, ואהבה לטייל יותר מכל. השניים היו מיודדים במשך כארבע שנים, במהלכן ביקש בלייז מגרנברג להפוך את הקשר ביניהם לרומנטי. בסוף אוגוסט הסיע אותה מביתה שבראשון לציון למקומות שונים ברחובות, כשבסוף היום, השניים היו אמורים להגיע לדירת אחותה. בדרך לשם, עצר בלייז בחניון של תחנת הרכבת ברחובות ורצח אותה.

ילנה גרנברג. מתוך פייסבוק, צילום מסך
סירבה להפוך את יחסי הידידות לרומנטיים. ילנה/צילום מסך, מתוך פייסבוק

הוא נסע לשטח פתוח בעיר, הניח את גופתה על הקרקע ושפך עליה בנזין. אולם, לבסוף הוא לא הצית אותה, אלא נסע חזרה לביתו. במהלך הנסיעה, השליך את הטלפונים הסלולריים של שניהם. עובר אורח איתר את הגופה בפרדס ברחובות כשעליה סימני אלימות ודקירות. במהלך החקירה הודה בלייז במעשה ואף סיפר שניסה להתאבד טרם המעצר.

מנאר וחדרה חג'אג', בנות 34 ו-14 מלוד

בליל ה-5 בספטמבר, מנאר חג'אג' נסעה עם שתי בנותיה התאומות, חדרה ומרים, עד שירי פילח את חלון מכוניתן. האם וחדרה נרצחו במקום; האחות התאומה ניצלה מהירי ונפצעה בינוני. שתי האחיות נהגו להתנדב במתנ"ס קהילתי בעיר. מרים עדיין שוהה במקום מסתור, מחשש שמא גם היא על כוונת המתנקשים.

גורם המעורה בפרטים ששוחח עם וואלה! סיפר שבעלה של מנאר גר בחו"ל ומוכר למשטרה כעבריין. עד היום, הרצח לא פוענח.

מנאר הווארי ובתה חדרה, נרצחו בלוד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
האחות התאומה ניצלה ונמצאת במסתור. מנאר וחדרה חג'אג'/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

יפית פוריאן, בת 31 מרחובות

בספטמבר 2022, יפית פוריאן הודיעה לבעלה מזה תשע שנים, שי סלמי, שהיא רוצה להיפרד ממנו ולעזוב את הבית עם הילדים, בני שנה, ארבע, שש ושבע. לבסוף נעתרה יפית לבקשתו של שי והשניים המשיכו לגור ביחד, באותה יחידת דיור עם הוריו, בשביל ארבעת ילדיהם, אבל בלי להתנהל כזוג. ב-25 בספטמבר, שי הסתכל בטלפון של אשתו וזיהה שם התכתבות רומנטית עם אדם שעבד איתה, שאותו גם הכיר.

באותו הלילה, כתב שי מכתב פרידה מילדיו ומהוריו ועלה לחדר, שם שכבה יפית במיטתה, כשתינוקם שוכב בעריסה לידה. הוא הוציא את העריסה מהחדר, חזר, דקר את אשתו עשר דקירות בכל גופה ואז שיסף את גרונה. לאחר מכן, נעל את החדר כשהוא בתוכו והצית את המזרון עליו שכבה.

יפית פוריאן. באדיבות המשפחה
נרצחה לעיני בנה התינוק. יפית פוריאן/באדיבות המשפחה

אביו של שי שמע את התינוק בוכה, עלה ליחידת הדיור ודרש משי לפתוח את הדלת, אך הוא סירב. אחרי שהבחין בעשן, שבר האב את הדלת וחילץ את שי מהחדר כשהוא עם כוויות בכל גופו. יפית מתה במקום.

יעל בן אברהם, בת 66 מהרצליה

ב-1 בנובמבר, יום הבחירות, יעקב בן אברהם דקר למוות את אשתו, יעל בן אברהם. בין השניים סכסוך גירושים, והתגלע ביניהם ריב על חלוקת הרכוש. הבת לינוי, ששהתה בדירה, נעצרה אף היא בחשד למעורבות ברצח. יעקב הודה ברצח, שחזר את גרסתו וטען כי בתו חפה מפשע. עד היום, לא הוגש כתב אישום ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully