וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפרעם אבלה על מות ג'והרה: "לאיש אין זכות ליטול חיים של אדם"

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 14:29

סגן ראש עיריית שפרעם, ששכל את בתו בת ה-28 שנרצחה אמש בפיצוץ רכב, אמר כי היא הייתה "בחורה מדהימה", וציין כי לא ידוע לו על איומים כלשהם כלפיו או כלפיה. מנהיג העדה הדרוזית: "זה אירוע קשה ואכזרי, הפשע מגיע לכל מקום במגזר"

בווידאו בני משפחתה של ג'והרה חניפס שנרצחה בפיצוץ מכונית סופדים לה/צילום: אלי אשכנזי

מנחמים רבים הגיעו הבוקר (רביעי) לבית משפחתו של סגן ראש עיריית שפרעם, פרג' חניפס, שבתו ג'והרה חניפס, בת ה-28, נרצחה אתמול בפיצוץ רכב סמוך לעיר בנסיבות שעדיין אינן ברורות.

"המשטרה חוקרת, ואני בקשר איתם. אנחנו לא יודעים עדיין דבר", אמר הבוקר חניפס. "כל האופציות פתוחות. אני סגן ראש עיר, הייתי יועץ שר הביטחון, אני חבר בועדת סולחה ארצית. לך תדע, אם מישהו ציפה ממך או לא ציפה ממך. אולי הייתי מאוים בלי לדעת. לא חשתי בשנים האחרונות שום איום. אני סומך על המשטרה. מאמין באלוהים וזה עוזר לי".

הוא סיפר כי בתו למדה בטכניון, עשתה הפסקה בלימודיה - ותכננה לחזור אליהם. "אתמול כשנפגשנו היא הייתה מלאה שמחת חיים, לא הבחנתי בשום דבר חריג", אמר, והסביר כי אמש היא הייתה בדרכה לעבודה בנשר. "היא לימדה אנגלית, התחברה בעיקר לילדים, הייתה אשת העולם. נסעה, למדה, הייתה במשלחות. הייתה בחורה מדהימה". הוא הדגיש כי בתו "לא העלתה דבר לגבי איומים עליה".

ג'ווהרה ח'ניפס, בתו של סגן ראש העיר שפרעם, שלפי דיווחים נהרגה בפיצוץ רכב בעיר. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
"אהבה את החיים". ג'והרה חניפס/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות

דודה של הנרצחת, זייד חניפס, סיפר גם הוא על אחייניתו. "איבדנו בחורה יפה, השמחה והאושר לא נפלו מהפנים שלה. היא אהבה את החיים הלכה ללמוד, עובדת, עצמאית. מעולם לא שמענו בעיה שהייתה איתה", אמר. "היא קורבן לאנשים שעדיין חושבים שהאלימות היא הפיתרון, ובעניין צריך לטפל עם כל גורמי הביטחון. באמת יש לנו בעיה במגזר הערבי וגם במדינה".

"מדובר באירוע קשה, חמור, ואכזרי. לאיש אין זכות ליטול חיים של אדם. כל אדם", אמר השיח מואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, שהגיע אף הוא לבית המשפחה. "אני מגנה בכל תוקף ומוקיע. ליבי עם המשפחה".

עוד בוואלה

בתו של סגן ראש העיר שפרעם נרצחה בפיצוץ רכב סמוך לעיר

לכתבה המלאה
אבי של הנרצחת. אלי אשכנזי
אביה של הנרצחת, סגן ראש עיריית שפרעם פרג' חניפס/אלי אשכנזי

"אני מכיר את ההורים ואת המשפחה המורחבת עשרות שנים, מדובר באנשי חברה וחינוך, מעורבים בחיי העדה והאזור מאז קום המדינה. משפחה מאוד מכובדת. האב פעיל מרכזי בוועדות להשכנת שלום, במיוחד אירועי אלימות", הוסיף טריף. "זו עוד תזכורת כואבת מאוד לגורמי לממשלה ולגורמי אכיפה והצורך המיידי לטיפול בפשיעה. מזה שנים אני מתריע על אוזלת היד והפשע שמגיע לכל מקום במגזר. אין אנשים או יישובים חסינים. אם המדינה לא תעורר יגיע גם למרכזי הערים".

לפי נתוני מרכז אמאן, זהו הרצח ה-32 בחברה הערבית מתחילת השנה, במהלכה נרצחו 28 גברים וארבע נשים. מתוך מקרי הרצח הללו, פוענחו חמישה תיקים.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • שפרעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully