וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של סגן ראש העיר שפרעם נרצחה בפיצוץ רכב סמוך לעיר

הנרצחת היא ג'והרה חניפס, בת 28, שהתבטאה בעבר נגד האלימות בחברה הערבית. חבלני המשטרה שהוזעקו למקום זיהו מטען שהוצמד לרכב, שהתפוצץ כשהצעירה בתוכו. צוות הרפואה שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותה במקום. אביה של הנרצחת: "לא היו איומים כלפיי"

בווידאו: זירת פיצוץ הרכב בכניסה לשפרעם/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בתו של סגן ראש העיר שפרעם נהרגה הערב (שלישי) בפיצוץ רכב סמוך לשפרעם. על פי החשד, מדובר בחיסול. צוותי מד"א שהגיעו לזירה קבעו את מותה במקום.

ההרוגה היא ג'והרה חניפס, בת 28, בתו של סגן ראש העיר פרג' חנפיס. הוא אמר הבוקר כי לא ידוע לו אם מישהו ניסה לפגוע בו, והוסיף: "שמעתי על האירוע מהמשטרה, היא הייתה פרח - כל החיים היו לפנייה".

בנובמבר 2021 חניפס התראיינה באתר "ערב 48" ומחתה על האלימות בחברה הערבית. "תופעת האלימות היא אחת השליליות שאנחנו מתמודדים עמה, אנחנו חשים בחוסר ביטחון בחברה שלנו וזה מעכב את ההתקדמות שלנו בכל תחומי החיים ויוצר פחד בקרב בני החברה הערבית", אמרה. אמה, בדיעה, היא פעילה בולטת בעיר בנושא קידום מעמד הנשים ומשמשת כיועצת למעמד האישה בעירייה.

חנפיס אף הופיעה בסרטון משותף לעיריית שפרעם והיחידה לקידום מעמד האישה שעסק באלימות בחברה הערבית. בסרטון, שצולם לפני כשנה, היא מופיעה ככלה ביום חתונתה כשעולה הכיתוב "הגיע תורנו לדאוג לדור שלנו". בסצנה קודמת מתבצע רצח של גבר שמגיע עם בתו לבית אבלים.

ג'ווהרה ח'ניפס, בתו של סגן ראש העיר שפרעם, שלפי דיווחים נהרגה בפיצוץ רכב בעיר. מתוך רשתות חברתיות, צילום מסך
ג'והרה חניפס/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות
בווידא: בתו של סגן ראש העיר שפרעם ג'והרה חניפס משתתפת בסרטון נגד אלימות בחברה הערבית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

ראש העיר שפרעם, עורסאן יאסין, גינה הבוקר את רצח הבת של סגנו. "אני לא יוד מי רצה לפגוע בהם, אף אחד לא איים עליה ולא יכול להגיד אם מדובר בחיסול חשבונות", אמר יאסין בריאין ל-FM103. "האלימות מתפשטת בכל החברה הערבית, כל מה שאני מבקש הוא שהמדינה שלנו שהיא חזקה, שתעלה על ראשי הפשע, הם לא צריכים להיות חופשיים".

מנכ"ל העירייה אמר כי "מדובר במשפחה שעשתה המון לטובת הפיוס והסלחנות, כנראה שמשהו השתבש בחיים שלה".

"פרג' חניפס הוא איש אמיץ ללא חת שתרם בעבר רבות לבטחון ישראל", אמר לוואלה! בכיר לשעבר במערכת הבטחון המעריך: "מי שפגע בבת שלו ימות, וגם בני משפחתו של הרוצח, במידה וייחשף, ישלמו על כך, חלקם בחייהם". הוא הוסיף, "לתחושתי, במידה והבת אכן נרצחה במטרה לפגוע בחניפס, שפרעם הולכת לנפץ את הנתון הסטטיסטי של ירידה במספר הרציחות במגזר הלא יהודי".

בתו של סגן ראש העיר שפרעם ג'והרה חניפס בסרטון נגד אלימות בחברה הערבית. 8 ביוני 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
ג'והרה חניפס בסרטון נגד אלימות בחברה הערבית/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

כוחות כיבוי הגיעו לזירה כדי להשתלט על האש שפרצה ברכב בעקבות הפיצוץ. שוטרים הוזעקו למקום והחלו באיסוף ממצאים, לצד חבלני משטרה שזיהו מטען שהוצמד לרכב. חוקרי המשטרה פתחו בחקירת האירוע, פרסו מחסומים ומבצעים סריקות לאיתור חשודים.

פרמדיקית מד"א הודיה רוזה סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב עולה באש. בתום פעולות הכיבוי זיהינו נפגע מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אדם נהרג בפיצוץ רכב סמוך לשפרעם. דוברות כיבוי והצלה, אלי אשכנזי
הרכב שבו אירע הפיצוץ, הערב/אלי אשכנזי, דוברות כיבוי והצלה

בשעה 22:20 הגיע הדיווח הראשוני במד"א על פצוע בפיצוץ רכב בכביש 781 סמוך לשפרעם. לפי נתוני מרכז אמאן, זהו הרצח ה-32 בחברה הערבית מתחילת השנה, במהלכה נרצחו 28 גברים וארבע נשים. מתוך מקרי הרצח הללו, פוענחו חמישה תיקים.

  • עוד באותו נושא:
  • שפרעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully