וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשתי את המוות מתקרב בלי כאב": עלייה חדה בשימוש בסמי אונס בשנה האחרונה

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 10:18

על אף שבשנה האחרונה חלה עלייה של 36% במקרים שבהם היה שימוש בסם אונס ביחס לממוצע בחמש השנים האחרונות, עד היום התקבלו רק שתי הרשעות על שימוש בסם. עוד עולה מהדוח החדש לציון יום המאבק באלימות נגד נשים כי חלה גם עלייה של 50% בפניות על גילוי עריות

בווידאו: 7 שנות מאסר לגינקולוג שביצע עבירות מין במטופלות בקליניקה שלו/יואב איתיאל

דוח חדש של מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית לציון יום המאבק באלימות נגד נשים מציג היום (שלישי) תמונה עגומה. על פי נתוני הדוח, חלה עלייה של 36% בשימוש בסמי אונס, ביחס לממוצע בחמש השנים האחרונות. זאת, בזמן שעד היום התקבלו רק שתי הרשעות על שימוש בסם. בנוסף, בשנה החולפת חלה עלייה של 50% בפניות על גילוי עריות ועלייה של 31% בפניות על פגיעה מינית על ידי מטפל (בתחום הבריאות, טיפול נפשי או טיפול אלטרנטיבי) ביחס ל-2020.

טוהר שני, שנאנסה באכזריות לפני חמש שנים תוך שימוש בסם אונס, סיפרה לוואלה על המקרה: "הייתי בת 24, סטודנטית למשפטים שנה שלישית עם הרבה אמביציה וכוחות, ועבדתי במשרד עורכי דין שעסק בנדל"ן, והוצאות לפעול. רציתי להראות לעולם, ובמיוחד לבוס שלי, שאני יכולה בכוחות עצמי והחלטתי שאני מביאה לקוחות בעצמי. פנה אלי אדם ממולח בשם 'אלון לואיג'י', וקבע איתי פגישה בקניון אילון בשעות הצהריים כשהמקום הומה אדם. שם הוא שם לי סם אונס בקפה בלי שהרגשתי - וכל החיים שלי השתנו לגמרי".

9 ליטרים של חומר GBL הידוע בכינויו גם כ"סם האונס" אשר נתפסו על-ידי המשטרה בגבעתיים. דוברות משטרת ישראל
סם אונס, אילוסטרציה/דוברות משטרת ישראל

"ברגע שהייתי בהשפעת הסם הוא שתל לי כל מיני רעיונות לראש, כמו למשל שהוא נגע בי ואמר שזה לא מיני. נכנסתי איתו למונית ולא מדעת. הוא לקח אותי להרצליה למלון הולצמן, והגוף שלי היה כמו בובה על חוטים, המוח היה בטריפ", המשיכה טוהר. "האונס היה אכזרי ואלים מאוד, הוא היה סדיסט, הוא הרביץ לי בטירוף תוך כדי החדירה, מרח עלי את הצרכים שלו. תוך כדי לא הרגשתי כאב, למרות שידעתי שהוא קרע אותי במכות ואנס אותי כמה פעמים, הרגשתי את המוות מתקרב אלי אבל בלי כאב. רק אחרי שהשפעת הסם עברה הרגשתי את הכאב ברחם ובבטן. אחרי זה הרגשתי שהנשמה עזבה אותי".

במהלך האונס האלים שהתרחש במשך כמה שעות, אלון העביר לטוהר מסרים מאיימים. "אני זוכרת את המילים שלו עד היום - 'את מסוכנת - אני מסוכן , את נהדרת - אני נהדר. אני חבר של ממש, אני המושיע שלך, תנשקי לי את היד, תלחצי לי את היד'", סיפרה טוהר על האירוע. "הרגשתי שקיבלתי שהמסר ממנו הוא שאם אני אדבר על זה הוא יכול להיות ממש מסוכן. נשים צריכות להבין שסם אונס זה למעשה סם שמשנה תודעה ופוגע ביכולת הבחירה".

אחרי האירוע הקשה טוהר הלכה להתלונן במשטרה ונעזרה במרכז סיוע: "הייתי מחוברת לאמת הפנימית שלי, ולמרות הטשטוש אמרתי לעצמי שהוא אנס אותי. עשיתי את מה שנכון לעשות - הלכתי להתלונן במשטרה ולמרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית. חוקרי המשטרה עשו לי עימות עם האנס - צעקתי לו 'מה שמתי לי בקפה?'. השוטרים בהתחלה לא האמינו לי ושאלו אותי למה נפגשתי איתו ולמה נכנסתי איתו למונית, הרגשתי שמאשימים אותי. למזלי, היה את מרכז הסיוע, ושם נתתי בדיקות שתן שהעידו שסוממתי, זה נתן לי כוח מולו".

עוד בוואלה!

גזר הדין נחשף: הנסיבות שהובילו לעונש המאסר על בן 15 שהורשע ברצח נער

לכתבה המלאה

"אחרי שלושה שבועות, החיים שלי התהפכו שוב"

"אחרי שלושה שבועות החיים שלי התהפכו שוב, התקשרו אלי מהמשטרה ואמרו לי שזרקו לי את תרבית השתן בבית חולים פוריה כי לא היה להם איפה לשמור על זה, וככה התיק שלי נסגר כי בעצם אין ראיות פורנזיות", הסבירה טוהר. "היום לצערי הוא חופשי ולא היה משפט בכלל. היה לי קשה מאוד להתאושש מהאירוע הזה, היו לי אשפוזים פסיכיאטריים, ניסיונות אובדניים שגרמו לי לנכות ביד בגלל שחתכתי חזק והתפתחו הפרעות אכילה עם בולמוסים והקאות".

היום טוהר נשואה באושר ומנסה לשקם את החיים שלה. "המסר שלי לנשים אחרות - אל תגידי 'לי זה לא יקרה'. היום חזרתי בתשובה ואני רואה הכול דרך עולם התורה והקשבה פנימית", אמרה. "אני רוצה להגיד לבנות שנאנסו - יש אור בקצה המנהרה, לאט לאט את מתעצמת והכאב לא תופס לך את כל המקום ואת מחלימה. דבר נוסף - את לא לבד, תפנו למרכזי הסיוע, אני קראתי לזה הבית לנשמה".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו מסרה כי "אירועי השבועות האחרונים מהווים עדות אילמת לעובדה שאנו עדיין רחוקים שנות אור מהליך של ריפוי חברתי אמיתי בכל הקשור לאלימות מינית. יש הסוברים כי אנו בעידן חדש של מודעות ותקינות פוליטית, אך לצערנו מדובר לכל היותר במצג שווא, שלא לומר חלומות מנותקים מהמציאות. הדוח השנתי של איגוד מרכזי הסיוע מוכיח לצערי את הפער הגדול בין השינוי שנדמה שעברנו בשיח ובהבנה החברתית של תופעת הפגיעה המינית בשנים האחרונות, ובין אוזלת היד בטיפול בתופעה. מעל ל-14 אלף נשים וגברים פנו למרכזי הסיוע בשנת 2021, אך מערכת אכיפת החוק מצליחה להביא רק מאות בודדות של אישומים לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully