וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר הדין נחשף: הנסיבות שהובילו לעונש המאסר על בן 15 שהורשע ברצח נער

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 18:41

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לבקשת וואלה! לפרסם פרטים מגזר דינו של נער שהורשע ברצח בן 17 ביישוב בצפון לפני יותר משנה. מגזר הדין עולה כי השופטים התחשבו במתן העונש בגילו הצעיר, בעובדה שהיה ללא עבר פלילי ובקושי שלו להשתלב במסגרות כבר מגיל צעיר

בן 15 שהורשע ברצח נער אחר בן 17 ביישוב בצפון בספטמבר אשתקד. זירת הרצח.. יואב איתיאל
גזר הדין נחשף לבקשת וואלה. זירת הרצח/יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר היום (שני) לבקשת וואלה לפרסם פרטים מגזר דין של 15 שנות מאסר שהושתו על נער כבן 15 שהורשע ברצח נער אחר בן 17 ביישוב בצפון בספטמבר אשתקד. מגזר הדין שנחשף עולה כי השופטים התחשבו במתן העונש בגילו הצעיר של הנער ובעובדה שהיה ללא עבר פלילי.

שני הנערים הכירו אחד את השני ממקום מגוריהם. ביום האירוע הם נפגשו בשעות הערב באקראי בעסק לממכר מזון. בשלב מסוים, ביצע בן ה-15 תנועה מגונה לעבר בן ה-17, ובעקבות כך נכנס האחרון לעסק, נטל סכין ויצא משם כשבידו הסכין במטרה להרחיק את הנער השני. אולם, זמן קצר לאחר מכן הרוחות נרגעו ובן ה-17 אף סייע לו לרכוש סיגריות בעסק.

זמן מה לאחר מכן שלח בן ה-15 הודעה מאיימת לטלפון של בחורה תושבת המקום. זו העבירה את ההודעה אל הנרצח, וביקשה ממנו שירגיע את הנער המאיים. בעקבות כך התקשר בן ה-17 אל הנאשם, והשניים קבעו להיפגש סמוך לביתו. בהמשך, הנרצח הגיע למקום סמוך כשהוא מלווה בחבריו, שהמתינו במרחק מה משם.

בן ה-15, ששהה באותה עת בביתו, הצטייד בסכין עם להב באורך 20 סנטימטר. הוא החביא אותה במכנסיו על רקע האירוע שהתרחש בעסק וחששו, ולאחר מכן יצא כדי להיפגש עם המנוח. השניים שוחחו ברחוב ובשלב מסוים במהלך השיחה הכה הנרצח את הרוצח על עורפו. בתגובה, שלף האחרון את הסכין מכיסו ודקר את בן ה-17 ארבע פעמים.

לאחר האירוע, בן ה-15 הסגיר עצמו למשטרה. האישום שיוחס לו ובו הורשע היה רצח בכוונה, ללא נסיבות מחמירות. לאחר תיקון מסוים בחלק העובדות ובשלב מוקדם יחסית של ההליך, הודה הנאשם בעובדות כתב האישום המתוקן.

בית המשפט גזר עליו 15 שנות מאסר בפועל וכן רכיבי ענישה נלווים. בין היתר, בית המשפט לקח בחשבון שמדובר בנער צעיר, נעדר עבר פלילי שנטל אחריות על מעשיו והודה במיוחס לו בשלב מוקדם יחסית של ההליך. בנוסף, נתוניו של הנער קשים - כבר מגיל צעיר נעשו ניסיונות, שרובם ככולם כשלו, לשלבו במסגרות המתאימות לשלל בעיותיו, וכן עלה כי חרף גילו הצעיר הוא אושפז כמה פעמים במסגרות לטיפול בבעיותיו הנפשיות. תפקודו הוגדר כסוער, אלים וחסר גבולות.

בן ה-15, שהיה עצור עד תום ההליכים, אף לא השתלב באף מסגרת טיפולית בכלא אופק. נוסף על כך, שירות המבחן לנוער התקשה למצוא ולו גורם סיכוי משמעותי אחד ומסוכנותו הוערכה הגבוהה. עם זאת, הרכב בית המשפט המחוזי חיפה בראשות השופט יחיאל ליפשיץ, הביע תקווה כי לאור גילו הצעיר של הנאשם הוא ישכיל בעתיד להשתלב בהליך טיפולי תוך שציין כי "שיקולים אלה ורבים אחרים, כמו גם חומרת המעשים והתוצאה הטראגית, הובילו בסופו של דבר לקביעת העונש לעיל".

משפחת הצעיר המנוח, באמצעות עו"ד אסי פיסו המייצג אותה מטעם תכנית סנ"ה של משרד המשפטים, מסרה לוואלה כי "העונש הוא חיוור לעומת המעשים והאכזריות הרבה שבאמצעותה בוצע הרצח הנתעב. כולנו תקווה כי פרקליטות המדינה תקבל החלטה להגיש ערעור לבית המשפט העליון ולעתור להחמרה גדולה בעונש".

סנגוריו של הנער שנשלח לכלא, עורכי הדין תמי אולמן, שחף אולמן ויעקב שלומוביץ מסרו בתגובה: "אנחנו סבורים שזה עונש לא קל עבור נער צעיר עם בעיות קשות מבית".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully