וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתונות שהפכו ללוויות, הילדים שנותרו יתומים: קורבנות גל הטרור

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 7:27

יצאו לחגוג יום הולדת של חבר, ניסו להרדים את בנם הפעוט או הגנו בגופם על אזרחים: 14 בני אדם נרצחו בגל הטרור האחרון שהכה בתל אביב, בבני ברק, בחדרה ובבאר שבע. השמות והסיפורים מאחורי ארבעת הפיגועים הקטלניים שאירעו לאורך חודש מדמם וזעזעו את ישראל

בווידאו: תיעוד מפיגוע הירי בתל אביב/ידיעות מהשטח בטלגרם

גל הטרור שמכה בכל רחבי ישראל גבה את חייהם של 14 בני אדם. חלקם לוחמי כוחות הביטחון, שהגנו בגופם על אזרחים ושילמו בחייהם; חלקם נרצחו בעת הפעולות השגרתיות ביותר - בין אם יצאו לחגוג יום הולדת של חבר, או ניסו להרדים את בנם הפעוט.

בפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב נרצחו שלושה בני אדם. ברק לופן, בן 35 שגדל בקיבוץ גינוסר ולאחרונה עבר להתגורר בגבעת שמואל, נורה כשחגג יום הולדת לחבר בבר האילקה. הוא הותיר אחריו אישה, דנה, שתי ילדות בנות שלוש ושש, ופעוט בן חמישה חודשים. לאחר שהיה ספורטאי מצטיין, עבר לתחום אימון קיאקים והיה מאמן סגל בכיר של נבחרת ישראל ומאמן של החותרים הפראלימפים.

חותר הקיאק ברק לופן ז"ל שנרצח בפיגוע בתל אביב. עמוד הפייסבוק של ברק לופן ז"ל, אתר רשמי
נורה למוות כשחגג יום הולדת לחבר. ברק לופן/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של ברק לופן ז"ל

תומר מורד, בן 28 ואיתם מגיני, בן 27, חברי ילדות מכפר סבא, נרצחו יחד בבר האילקה, בו בילו עם חבריהם. תומר היה סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב, אוהד הפועל תל אביב והתכוון להתארס בקרוב. "הוא תמיד אמר שיציע בסוף התואר, שזה בעוד שלושה חודשים", סיפרו חבריו.

איתם מגיני היה סטודנט למדעי המחשב בדגש על חקר המוח בתל אביב ועבד בחברת Wix. לפני שלושה שבועות התארס לזוגתו איילה, שנפגשו בדרום אמריקה לפני כשבע שנים. אמש, הייתה אמורה להיות מסיבת האירוסים של השניים.

תומר מורד,איתם מגיני- נרצחו בפיגוע ברחוב דיזנגוף. אינסטגרם, עיבוד תמונה
חברי הילדות שנרצחו יחד. תומר מורד ואיתם מגיני/עיבוד תמונה, אינסטגרם

ב-29 במרץ חמישה בני אדם נורו למוות בפיגוע בבני ברק. רס"מ אמיר חורי, בן 32 מנוף הגליל, הגיע למקום על אופנוע משטרתי יחד עם שותפו ע' ונורה בקרב יריות, במהלכו המחבל חוסל. אמיר התכוון להתחתן עם בת זוגו שני ישר, אותה הכיר לפני שש שנים במשטרה.

הרב אבישי יחזקאל, תושב בני ברק בן 30, נורה בעת שירד להרדים את בנו בן השנתיים. העגלה נותרה מיותמת ברחוב. מי שהעלה את התינוק לאמו שהייתה באותו הזמן בבית היה אחד מאנשי כוחות ההצלה בזירה. יחזקאל הותיר אחריו אישה, שעתידה ללדת בקרוב.

השוטר אמיר חורי, ההרוג בפיגוע בבני ברק. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הגן בגופו של אזרחים. אמיר חורי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרב אבישי יחזקאל. 30 במרץ 2022. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ניסה להרדים את תינוקו. אבישי יחזקאל/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יעקב שלום, תושב העיר בן 36, נרצח בפיגוע כשנה וחצי לאחר שאביו מת. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה יתומים.

סאשה סורוקופוט, בן 32, הגיע מאוקראינה, גר עם אשתו בבני ברק ועבד בתחום הבנייה. הוא חסך במשך שנים כדי לבנות בית בארץ מולדתו. לאחרונה נודע לו שהבית מוכן, והוא תכנן לחזור לאוקראינה במהלך חג הפסח.

דימטרי מיטריק, בן 24, הגיע מהעיר מקרסנואילסק שבאוקראינה והתגורר בבני ברק יחד עם בת זוגו. "כל הזמן היה מצחיק את כולם, היינו יושבים יחד כמעט כל יום", סיפר יוליאן, חברו.

יעקב שלום, אחד ההרוגים בפיגוע בבני ברק. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הותיר אחריו אישה וחמישה יתומים. יעקב שלום/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
סאשה סורוקופוט, דימיטרי מיטריק. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הגיעו מאוקראינה לארץ. סאשה סורוקופוט ודימטרי מיטריק/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בפיגוע בחדרה ב-27 במרץ נרצחו יחד שני לוחמי מג"ב. שיראל אבוקרט, בת 19, עלתה עם משפחתה מצרפת ב-2006 והתגוררה בשכונת רמת פולג בנתניה. לדברי מנהל התיכון "ריגלר", בו למדה, היא הייתה תלמידה מצטיינת ואהובה שחלמה להגיע למשמר הגבול. היא הגשימה את חלומה, ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. שיראל השאירה אחריה הורים ואח.

יזן פלאח, בן 19 מכסרא סמיע, בן העדה הדרוזית, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. הוא הותיר אחריו הורים ושתי אחיות. משפחתו הפצירה בו שלא יתגייס לשירות קרבי, אבל הוא התעקש. בסוף השבוע שקדם לפיגוע לא חש בטוב, אבל ביקש לחזור לבסיס ולא להישאר בבית. למחרת, נורה למוות.

התמונה האחרונה. יזן פלאח ושיראל אבוקרט. באדיבות המשפחה
חלמו להתגייס למג"ב. שיראל אבוקרט ויזן פלאח/באדיבות המשפחה
לורה יצחק, נרצחה בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
אחיה השוטר התבשר על מותה בזירה. לורה יצחק/באדיבות המשפחה

ב-22 במרץ ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ירי בבאר שבע. לורה יצחק, תושבת העיר בת 43, הותירה אחריה שלוש בנות. אחיה, שוטר בעיר, התבשר בזירה שבין הקורבנות גם אחותו.

מנחם יחזקאל, בן 67 מבאר שבע, היה ערירי, ללא זוגיות או ילדים. בלווייתו, אליה הגיעו עשרות אזרחים, אחיו יפתח סיפר שהיה נותן תרומות בסתר מקצבת הנכות שלו. "אימא שלנו הלכה מאיתנו לפני ארבע שנים ובקשתה האחרונה הייתה שנשמור עלייך", אמר. "אתמול לא הצלחנו לשמור עלייך".

מנחם יחזקאל, נרצח בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
תרם בסתר מקצבת הנכות שלו. מנחם יחזקאל/באדיבות המשפחה
דוריס יחבס. באדיבות המשפחה
"לא נשכח אותך בחיים", ספד לה בעלה. דוריס יחבס/באדיבות המשפחה
הרב משה קרביצקי, נרצח בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
ניהל בית תמחוי במשך כעשור. משה קרביצקי/באדיבות המשפחה

דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים. בעלה של דוריס ספד לה בלוויה: "אני והילדים מבקשים ממך סליחה, לא נשכח אותך בחיים. תמיד עזרת לכולם, אבל הגיע אדם מגעיל, זוהמה, שונא יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו. מבטיח לך שאשמור על הילדים כמו שאת שמרת, תשמרי עלינו מלמעלה, אוהב אותך".

הרב משה קרביצקי, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע, נרצח גם הוא בפיגוע הדקירה בעיר. הרב ניהל במשך כעשור את בית התמחוי בשכונה מטעם עמותת 'כולל חב"ד', בו סעדו מדי יום קשישים רבים ונזקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully