וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון מפיגועים נגד מטיילים ביו"ש בפסח: "חמאס בוחן את ישראל"

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 10:30

בצל ההתרעות לפיגועים וההצהרות של הג'יהאד האסלאמי לנקמה, במערכת הביטחון ידונו ביממה הקרובה בהכנות לחג בשטחי יו"ש. החשש הגדול במערכת הוא חוליות טרור שינסו לנצל את העומס על הצירים וטיולים בשטח. "שומעים את הקריאות למוחמד דף להצטרף לעימות", אמרו גורמים בצה"ל

בווידאו: עימותם בשער שכם/צילום: חדשות כל העולם

במערכת הביטחון ידונו ביממה הקרובה בהכנות לחג הפסח ותקופת חול המועד בשטחי יהודה ושומרון. זאת, בצל ההתרעות לפיגועים וההצהרות של הג'יהאד האסלאמי לנקמה. מדי שנה מגיעים בתקופה הזו עשרות אלפי ישראלים לטייל בשטחי יו"ש, והמועצות והיישובים מפעילים מסלולי הליכה בשטח, אטרקציות תיירות תמגוונות, שווקים למכירת מזון ואומנות.

החשש הגדול במערכת הביטחון הם מוקדי החיכוך בין פלסטינים לישראלים אך חמור מכך, חוליות טרור שינסו לנצל את העומס על הצירים וטיולים בשטח, לביצוע פיגועים נגד אזרחים כשברקע מתגברות ההתרעות על פיגועים. רק אתמול חשף הרמטכ"ל אביב כוכבי כי בשבועיים האחרונים סוכלו לפחות עשרה פיגועים, ואמש בוצעו שלושה פיגועי ירי מכלי רכב חולפים ביו"ש (אבני חפץ, אפרת, ועמדת צה"ל בהר גריזים).

פעילות צה"ל בגזרת בנימין. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בגזרת בנימין/דובר צה"ל

בנוסף לכך, בתקופת חול מועד עלולים להגיע פעילי ימין קיצוניים שמסוגלים לבצע פשיעה לאומנית. "המשימה למנוע פשיעה לאומנית קשה בשגרה, אך על אחת כמה וכמה בתקופות כאלה כשאזור מתמלא במטיילים מכל רחבי הארץ", הסבירו גורמי ביטחון.

בצה"ל, שב"כ והמשטרה יידרשו להמליץ לדרג המדיני על ההחלטה המקצועית ודרכי ההתמודדות. גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי "הכיוון הוא לתגבר את יו"ש בכוחות נוספים ולשקול הגבלות תנועה לפלסטינים באזורים מסוימים. אבל הכול פתוח ונתון לשיקול דעת של הרמטכ"ל ולאחר מכן הדרג המדיני. זו סוגיה מאוד רגישה".

בתוך כך, גורמים בצה"ל אמרו כי חמאס קיבל החלטה להצית את ירושלים ואת שטחי יו"ש ולשמר את רצועת עזה מחוץ לעימות. גורמי ביטחון אמרו הבוקר: "חמאס בוחן את ישראל. מנסה להבין עד כמה הוא יכול למתוח את החבל. כמו שכולם שומעים את הקריאות למוחמד דף להצטרף לעימות גם אנחנו שומעים. להערכתנו חמאס רחוק מפעולה ישירה מעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully