וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות ברמדאן: שמונה בני אדם נעצרו בעימותים בשער שכם

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 8:09

בתום יומו השלישי של חודש הרמדאן, התגודדו מאות צעירים ברחבת השער, כשעשרות מהם קראו קריאות לאומניות לעבר שוטרים, והשליכו לעברם חפצים. בתוך כך, נעשה ניסיון פיגוע ירי בידי חוליית מחבלים בהתנחלות אבני חפץ, וכן ירי במוקדים נוספים ברחבי הגדה - ללא נפגעים

בווידאו: עימותם בשער שכם/צילום: חדשות כל העולם

שמונה פלסטינים נעצרו הערב (שני) בעימותים עם המשטרה בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים. בתום יומו השלישי של חודש הרמדאן, התגודדו מאות צעירים ברחבת השער, כשעשרות מהם קראו קריאות לאומניות לעבר השוטרים במקום, והשליכו לעברם זיקוקים וחפצים.

חלק מהעצורים זוהו כאלו שהתפרעו בעימותים שאירעו גם אמש. לפי הודעת המשטרה, המעצרים הנקודתיים של מפרי הסדר בוצעו באמצעות תצפיות והפללות בשטח. בנוסף ציינה כי רוב האנשים במקום לא לקחו חלק פעיל בעימותים עימה.

בתוך כך, נפתחה הערב אש לעבר כמה מוקדים ברחבי הגדה. בהתנחלות אבני חפץ נעשה ניסיון פיגוע ירי, בו הגיעה חוליית מחבלים אל פאתי היישוב, פתחה באש ונמלטה. לא דווח על נפגעים בתקרית, וגורמים בצבא מסרו כי הטיפול עבר למישור המודיעיני ומנסים לאתר את החוליה. קיים חשש לפיגועים נוספים.

עימותים בשער שכם 04.04.2022. שלו שלום/TPS, אתר רשמי
עימותים בשער שכם, הערב/אתר רשמי, שלו שלום/TPS
עימותים בשער שכם 04.04.2022. שלו שלום/TPS, אתר רשמי
עימותים בשער שכם, הערב/אתר רשמי, שלו שלום/TPS

ירי בוצע גם לעבר בתים בהתנחלות אפרת, וככל הנראה גם לעבר כוחות סיור של צה"ל ברחבי הגדה המערבית. לא נרשמו נפגעים בתקריות השונות.

גם אמש פרצו עימותים באותו מקום. עשרה פלסטינים נעצרו על ידי המשטרה בחשד שיידו חפצים לעבר שוטרים. העימותים החלו עם שקיעת השמש וסיום יום צום הרמדאן, אז הגיעו לאזור שער שכם כמדי ערב צעירים פלסטינים.

מוקדם יותר סייר שר החוץ יאיר לפיד בשער שכם, נפגש עם שוטרי מג"ב, וגיבה אותם. במשרד החוץ הפלסטיני גינו את הביקור ואת דבריו של לפיד במקום וכינו אותם "ביטוי מובהק למשטר האפרטהייד". גם בג'יהאד האסלאמי גינו את ביקור לפיד בשער שכם ואמרו כי הוא "צעד פרובוקטיבי שיוביל להסלמה מסוכנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully