וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישי ירד להרדים את בנו בעגלה - ונרצח מתחת לביתו. הפעוט נותר ברחוב ללא אבא

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 11:45

אף לא אחד מקורבנות הפיגוע הרצחני בבני ברק חשב שיסיים את חייו בצורה כה אכזרית. הרב אבישי יחזקאל, שכמו הורים רבים אחרים ירד עם בנו הפעוט להרדימו בהליכה קלה, נורה על ידי המחבל ונהרג. מאות מלווים אותו למנוחות: "הראית גבורה יהודית, נהרגת על קידוש השם"

בווידאו: מסעות ההלוויה של אבישי יחזקאל והרב יעקב ישראל שלום/צילום: יותם רונן

אף לא אחד מקורבנות הפיגוע הרצחני בבני ברק חשב שיסיים את חייו בצורה כה אכזרית. אחד מחמשת הנרצחים היה הרב אבישי יחזקאל, תושב השכונה שנקלע לאש המחבל בעת שירד להרדים את בנו. כמו הורים רבים אחרים ברחבי הארץ, יחזקאל ירד עם בנו הפעוט להרדימו בהליכה קלה. לפתע הגיח המחבל, ירה בו למוות והעגלה נותרה מיותמת.

הוא מובא למנוחות בשעה זו וכ-200 איש הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה. עובדיה, אחיו של אבישי, ספד לו: "היית האח הכי יקר, הכי חביב, בן זקונים, היית לי אח אחד. עכשיו גם את זה אין לי, תמיד היית עוזר לנו בכל דבר. תמיד היית רוקד ושמח והכנסת שמחה לבית. זאת אבידה גדולה לא רק לי, לכל עם ישראל".

"תמיד דאגת לי. בימים האחרונים באת לכולל ואמרת שאתה רוצה ללמוד איתי חברותא. נפרדת מהאברכים של הכולל, היה כל כך יפה. אמרת לי 'משמיים באתי' ולא הבנתי למה אתה מתכוון. התקשרת אליי ואמרת 'אני שומע יריות, תיזהר, תהיה בתוך הבית'. חששת לי, ומאז לא שמעתי ממך. דאגת לנו יותר מלעצמך, סוככת על הילד בגופך. הראית גבורה יהודית אמיתית, נהרגת על קידוש השם, אין בזה שום ספק".

"אבישי איפה אתה? לאן הלכת?", זעקה אמו של אבישי בהלוויה.

זירה רח' השניים פינת הרצל הקיוסק של עידן שלושה הרוגים בבני ברק. ראובן קסטרו
שוטר עם עגלת התינוק ברקע. אמש/ראובן קסטרו
הרב אבישי יחזקאל. 30 במרץ 2022. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אבישי יחזקאל/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עובדיה, אחיו של אבישי יחזקאל, גר ברחוב ביאליק הסמוך שבו המחבל גם הסתובב. אבישי התקשר אליו דקות לפני שנרצח והזהיר אותו: "אתה בבית? יש יריות, תזהר". לאחר דקות אחדות המחבל הגיע לרחוב מגוריו של אבישי שהסתובב עם בנו הפעוט, ורצח אותו. מי שהעלה את התינוק לאמו שהייתה באותו הזמן בבית היה אחד מאנשי כוחות ההצלה בזירה.

יחזקאל השאיר אחריו אלמנה שעתידה ללדת בקרוב.

מסע הלוויתו של אבישי יחזקאל בבבני ברק 30 במרץ 2022. אבשלום ששוני, מעריב
הלווייתו של יחזקאל בבני ברק. היום/מעריב, אבשלום ששוני

לצד יחזקאל, במסע ההרג של המחבל נרצחו גם יעקב שלום ורס"מ אמיר חורי. טרם הותר לפרסום שמם של שני הנרצחים הנוספים. שלום, תושב בני ברק, הותיר אחריו ארבעה יתומים, והלוויתו תיערך בשעה 11:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

אמיר חורי הוא השוטר שנפל בעת שירה במחבל. המחבל נורה למוות בידי חורי ושותפו שהגיעו למקום באופנוע משטרתי. לדברי השוטר שפעל עם חורי, שניהם נפלו עם האופנוע ואז הבחינו במחבל היורה לעברם. הם החלו לנהל עמו קרב יריות, עד שהמחבל נורה למוות, אך גם חורי נפצע אנושות. הוא הובא לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, שם קבעו את מותו.

מסע הלוויתו של אבישי יחזקאל בבבני ברק 30 במרץ 2022. אבשלום ששוני, מעריב
הלווייתו של יחזקאל בבני ברק. היום/מעריב, אבשלום ששוני

מסע הירי אמש החל ברחוב השניים בבני ברק ומשם המשיך לרחוב הרצל - שם נורה למוות המחבל. שלושה בני אדם נורות למוות בזירה הראשונה, ושניים נוספים בזירה השנייה.

הירי מצטרף לשורת פיגועים שאירעו השבוע בחדרה ובשבוע שעבר בבאר שבע. בפיגוע בחדרה ביום ראשון האחרון נרצחו יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שני לוחמי מג"ב. חמישה ישראלים נוספים נפצעו. שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל פחם, נהרגו בתום קרב יריות. ארגון דאעש (המדינה האסלאמית) קיבל אחריות על הפיגוע.

בפיגוע בבאר שבע נרצחו ארבעה בני אדם: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים; לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות; הרב משה קרביצקי, כבן 50, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע ואב לארבעה ילדים; ומנחם יחזקאל, בן 67, אף הוא תושב באר שבע. פיגוע הדקירה המשולב החל בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, והמשיך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. המחבל הוא תושב חורה, שניסה בעבר לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר ביישוב. עוברי אורח ירו בו והרגו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully