וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיבור שהציל רבים: השוטר רס"מ אמיר חורי נפל בפיגוע בבני ברק לאחר שירה במחבל

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 3:39

שוטר הסיור רכב לזירה עם אופנוע יחד עם חברו והסתער על המחבל. במהלך קרב היריות הוא נפגע ונפל מהאופנוע, בהמשך נקבע מותו. המחבל נהרג מהירי של חורי וחברו, שמנעו אסון גדול יותר. בנט: "השוטרים שירו במחבל הם גיבורי ישראל"

בווידאו: השוטר שניטרל את המחבל בפיגוע בבני ברק משחזר/צילום: דוברות משטרת ישראל
הותר לפרסום: השוטר שנרצח בפיגוע הערב בבני ברק הוא אמיר חורי ז"ל, בן 32 מנוף הגליל. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
רס"מ אמיר חורי/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

אחד מחמשת ההרוגים בפיגוע שהתרחש הערב (שלישי) בני ברק הוא השוטר שהסתער לעבר המחבל וירה בו - רס"מ אמיר חורי. השוטר רכב על אופנוע יחד עם שוטר נוסף סמוך לזירת האירוע. השניים הסתערו על המחבל, ירו בו והרגו אותו. במהלך קרב היריות נפגע חורי ובהמשך מת מפצעיו.

"האזרחים והשוטרים שירו במחבלים בזירות השונות הם גיבורי ישראל", ספד ראש הממשלה נפתלי בנט.

יוסף חלבי, מכר של חורי ספד לו ברשתות החברתיות וכתב כי הוא מסרב לקבל את הבשורה המרה. "אמיר חורי היה אדם מיוחד וחשוב לי שתדעו באמת מי הוא היה. נשמה אחת טובה עם חיוך ענק ותמידי. תמיד ראשון לעזור לכל אדם, אנושי וערכי. לא מפתיע שחתרת למגע והגעת ראשון לאירוע כי זה אתה - תמיד היית ראשון. אסון גדול, האנושות איבדה אדם מיוחד", כתב.

זירת האירוע בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע/ראובן קסטרו

גיא דורי, ספד לחורי אף הוא וכתב כי "תמיד כשפגשת אותי חיבקת ושאלת לשלומי תמיד עם חיוך מכל הלב. תמיד אנושי ובן אדם. תודה אמיר חורי חבר יקר. נוח על משכבך בשלום".

מכר נוסף של חורי, פאדי מאסרווא, צייץ על מותו של חברו בחשבון הטוויטר שלו וציין כי הוא למד עם חורי בין השנים 2010-2012. "היינו חברים טובים בתקופה ההיא, אחר כך כל אחד הלך לדרכו והקשר נחלש. מזועזע ממותו. האיסלאם אוסר עלינו לגרום נזק לעץ, לזקן לאישה, גבר או תינוק אפילו במלחמה. יהי זכרו ברוך", כתב.

הותר לפרסום: השוטר שנרצח בפיגוע הערב בבני ברק הוא אמיר חורי ז"ל, בן 32 מנוף הגליל. דוברות המשטרה, אתר רשמי
אמיר חורי/אתר רשמי, דוברות המשטרה

חמישה בני אדם נרצחו הערב בפיגוע ירי בשתי זירות לפחות בבני ברק. מסע הירי החל ברחוב ביאליק, המשיך לרחוב השניים ומשם לרחוב הרצל - שם נורה המחבל למוות בידי שוטר. בתחילה דווח על חשד לאירוע נוסף בקניון איילון, שככל הנראה אינו קשור לפיגוע.

ככל הנראה, המחבל הוא דיא חמארשה, צעיר פלסטיני כבן 26, תושב הכפר יעבד שבאזור ג'נין, שריצה בעבר עונש מאסר בן חצי שנה בישראל בגין חברות בארגון טרור וסחר בנשק, והשתחרר בשנת 2015. לפי גורם ביטחוני, הוא נמנה על שורות ארגון פת"ח. בצה"ל ובמשטרה לא שוללים את החשד שסייע לו מחבל נוסף, שייתכן ונמלט כעת בחזרה לשטחים.

מגורמי ביטחון נמסר כי לא ברור בשלב הזה האם היה חמוש אחד מאחורי הירי או שניים. מאוחר יותר החלו מהומות בזירת הפיגוע, שם התקבצו אזרחים זועמים והפכו מכונית, שלדבריהם שייכת למחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully