וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל טרור: חמישה ישראלים נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק

המחבל, תושב כפר סמוך לשכם, ביצע מסע הרג ברחובות העיר ונורה על ידי שוטר. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות אותו עומד באמצע הרחוב ויורה לכל עבר. בנט יקיים התייעצות עם כל צמרת המערכת הביטחונית. חשוד נוסף נעצר, חשד שאדם שסייע למחבל נמלט

בווידאו: פיגוע בבני ברק - 5 בני אדם נרצחו/צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, אורן ורוני מיילי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, עריכה: אביעד בללי

פיגוע בבני ברק - עיקר ההתפתחויות

  • מחבל רכוב על אופנוע פתח במסע ירי בבני ברק עד שנורה ונהרג
  • בזירה הראשונה, רחוב השניים בבני ברק, נורו למוות שלושה אנשים
  • בזירה השנייה, ברחוב הרצל, נורו למוות שניים נוספים, כמו גם המחבל
  • המחבל: צעיר פלסטיני תושב אזור ג'נין, שריצה בעבר עונש מאסר בישראל
  • במשטרה ובצה"ל לא שוללים שסייע לו מחבל נוסף
  • בעקבות הפיגוע: ראש הממשלה יכנס הערכת מצב ביטחונית
  • זה פיגוע הטרור הקטלני השלישי בשבוע האחרון, אחרי הפיגועים הקשים בבאר שבע ובחדרה

חמישה בני אדם נהרגו הערב (שלישי) באירוע ירי בשתי זירות לפחות בבני ברק. מסע הירי החל ברחוב ביאליק, המשיך לרחוב השניים ומשם לרחוב הרצל - שם נורה המחבל למוות. בתחילה דווח על חשד לאירוע נוסף בקניון איילון, שככל הנראה אינו קשור לפיגוע.

המחבל הוא דיא חמארשה, צעיר פלסטיני כבן 26, תושב הכפר יעבד שבאזור ג'נין, שריצה בעבר עונש מאסר בן חצי שנה בישראל בגין חברות בארגון טרור וסחר בנשק, והשתחרר בשנת 2015. לפי גורם ביטחוני, הוא נמנה על שורות ארגון פת"ח. בצה"ל ובמשטרה לא שוללים את החשד שסייע לו מחבל נוסף, שייתכן ונמלט כעת בחזרה לשטחים.

שלושה בני אדם נהרגו מהירי בזירה הראשונה בבני ברק ושניים נוספים נהרגו בזירה השנייה, שם נורה גם המחבל. מגורמי ביטחון נמסר כי לא ברור בשלב הזה האם היה חמוש אחד מאחורי הירי או שניים. מאוחר יותר החלו מהומות בזירת הפיגוע, שם התקבצו אזרחים זועמים והפכו מכונית, שלדבריהם שייכת למחבל.

אירוע ירי בבני ברק. ללא, אתר רשמי
תיעוד ממקום הירי בבני ברק, הערב/אתר רשמי, ללא

בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס את שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש שב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וגורמים נוספים כדי לדון באירועים האחרונים. מאוחר יותר נמסר כי הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס מחר לדיון בגל הפיגועים.

"ישראל ניצבת בפני גל טרור ערבי רצחני", אמר בנט, "ליבי עם המשפחות שאיבדו הערב את היקרים להן, ואני מתפלל לשלום הפצועים. כוחות הביטחון פועלים. נלחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל".

זירה רח' השניים פינת הרצל הקיוסק של עידן שלושה הרוגים בבני ברק. ראובן קסטרו
זירות הירי, הערב/ראובן קסטרו

המפכ"ל הנחה על העלאת כוננות המשטרה לגבוהה ביותר, כזו שמאז מבצע שומר החומות לא הופעלה. החל ממחר כל המפקדות המשימתיות המחוזיות של המשטרה יעסקו בביטחון שוטף, דבר שפירושו הוא שהמשטרה תעצור בשלב זה את רוב פעילותה ותתמקד בסיכול טרור, נוכחות ברחובות ואבטחת אזרחים.

הרמטכ"ל הנחה את אגף המבצעים של צה"ל לסייע למשטרה לפי בקשתם באמצעים וכוח אדם. בנוסף, החליט לתגבר את הגדודים ביו"ש ובקו התפר בארבעה נוספים, כך שבסך הכל יפעלו באזור שמונה גדודים.

בהערכת המצב הביטחוני שהתקיימה אמר גורם ביטחוני בכיר כי ישקלו מחדש תגבור נוסף באוגדת יו"ש, וכן יבחנו שוב את ההקלות עבור הפלסטינים לקראת חג הרמדאן, ומעצרים מנהליים נגד אזרחים ישראלים כדי להחזיר את ההרתעה.

מחבל. מתוך רשתות חברתיות, אתר רשמי
המחבל, דיא חמארשה/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות

עומד באמצע הרחוב ויורה לכל עבר: תיעוד הפיגוע

בווידאו: תיעוד הפיגוע בבני ברק - המחבל עומד באמצע הרחוב ויורה לכל עבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שר הביטחון בני גנץ מסר כי "עברנו תקופות קשות כעם וכמדינה אל מול גלי טרור- ותמיד ניצחנו בנחישות ובעוצמה וכך יהיה גם הפעם. מערכת הביטחון כולה - צה"ל, השב"כ והמשטרה - תפעל בכל האמצעים כדי להחזיר את הביטחון לרחובות ישראל ואת תחושת הביטחון לאזרחים".

במקביל, בירך חמאס על פיגוע. בהודעת הארגון נכתב על "פעולת הגבורה נגד הכיבוש בתל אביב", כי "התגובה לפשעים ולטרור של הכיבוש היא זכותם הטבעית של עמנו עד שהכיבוש יסולק מאדמתנו".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הפיגוע.

זירה רח' השניים פינת הרצל הקיוסק של עידן שלושה הרוגים בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

ראש עיריית בני ברק ביקש מהציבור להישאר בבתים עד שהמצב יתבהר. בנוסף, הנחה את צוותי אגף הרווחה להושיט סיוע נרחב למשפחות נפגעי האסון בעיר. עוד דרש מהמשטרה שיבצעו מחר סריקות וביקורות הדוקות בכל אתרי הבניה בעיר, על מנת לשלול הימצאות שב"חים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס קרא להגביר את האבטחה במוסדות החינוך ובמקומות הומי אדם. במכתב לשר ביטחון הפנים עמר בר לב כתב, "היום אנחנו כבר מבינים שאין מדובר באירוע חד פעמי, אלא שאנו מצויים בעיצומו של גל טרור רצחני מאורגן, הדורש תגובה מהירה".

זירה רח' השניים פינת הרצל הקיוסק של עידן שלושה הרוגים בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בבני ברק, הערב/ראובן קסטרו

עד ראייה לירי בבני ברק סיפר על מראות קשים בזירה. "זה מטורף. ראיתי אברך שוכב על הרצפה, הבן שלו ברח. פחד אלוהים", אמר.

חובש מד"א, מנחם אנגלנדר, מתגורר סמוך לאחת מזירות הירי. "אני גר ברחוב השניים בבני ברק והייתי בבית כששמעתי את קולות הירי", סיפר. "מיד יצאתי לרחוב וראיתי מולי את המחבל שכיוון אלי את הנשק. באורח נס היה לו מעצור בנשק והואו לא הצליח לירות. עליתי מיד חזרה הביתה, נעלתי את הדלת ודיווחתי על כך למוקד. ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטחו את הרחוב, ירדתי חזרה למטה - אבל לצערי שלושה גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה, ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם".

בווידאו: תיעוד מפגינים הופכים כלי רכב בזירת הפיגוע/צילום: ניב אהרונסון
הרכב של המחבל הפוך בבני ברק. ראובן קסטרו
הרכב שהפכו המפגינים שהגיעו לזירת הפיגוע, הערב/ראובן קסטרו

חובש מאיחוד הצלה שהגיע לאחת הזירות סיפר על המראות הקשים בזירה. "ראיתי אופנוע של משטרה, שוטר ירוי עם הרבה דם ליד הראש שלו, עם M16 ליד והרבה מחסניות. ראיתי שיש לשוטר קליע בחזה בצד ימין, ישר שמתי לו תחבושת וחסמתי את התפרצות הדם. התחלתי לעשות לו החייאה ועיסויים, ובין לבין הרגשתי שהדופק שלו הולך וחוזר. אותנו לימדו שבמצבים כאלה צריך מהר להגיע לבית חולים. הגיעו חובשים, שמתי לו חמצן. הגיע אמבולנס אחרי משהו כמו חמש דקות, העמסתי אותו במהירות תוך כדי שהדופק שלו הולך וחוזר, ופינינו אותו באמבולנס", סיפר.

זירה רח' השניים פינת הרצל הקיוסק של עידן שלושה הרוגים בבני ברק. ראובן קסטרו
אחת מזירות הירי, הערב/ראובן קסטרו

גל טרור

זהו פיגוע הטרור הקטלני השלישי בתקופה האחרונה, אחרי הפיגועים בבאר שבע ובחדרה.

בפיגוע בחדרה ביום ראשון האחרון נרצחו יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שני לוחמי מג"ב, וחמישה נוספים נפצעו. שבעה נפגעי חרדה פונו לבית החולים הלל יפה. שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל פחם, נהרגו בתום קרב יריות. ארגון דאעש (המדינה האסלאמית) קיבל אחריות על הפיגוע.

בפיגוע בבאר שבע, שהתרחש לפי שבוע, נרצחו ארבעה בני אדם: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים; לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות; הרב משה קרביצקי, כבן 50, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע ואב לארבעה ילדים; ומנחם יחזקאל, בן 67, אף הוא תושב באר שבע. פיגוע הדקירה המשולב החל בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, והמשיך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. המחבל הוא תושב חורה, שניסה בעבר לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר ביישוב. עוברי אורח ירו בו והרגו אותו.

לאלו קדמו לפחות שבעה ניסיונות פיגוע מתחילת חודש מרץ, בעיקר בירושלים ובשומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully