וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים בוואדי ערה: המשטרה עצרה שורת פעילי טרור

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 9:10

כוחות גדולים פשטו על כמה יישובים ערבים ועצרו לפחות 10 חשודים. גורמי ביטחון: "רוב העצורים מזוהים עם אידאולוגיה של דאעש או פעילות אחרת שקשורה לארגון"

בווידאו: מעצרים בואדי ערה/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

לפחות 12 פעילים המזוהים עם דאעש נעצרו הלילה (שלישי) ביישובים ערבים בוואדי ערה. זאת, במסגרת פעילות כוחות הביטחון בעקבות פיגוע הטרור שביצעו שני תושבי אום אל-פחם. יותר מ-120 לוחמי מג"ב יחד עם כוחות משטרה ושב"כ ביצעו את גל המעצרים שנערך בפראדיס, אום אל-פחם, נצרת וסכנין.

"הלילה הזה בוצעו מעצרים של חשודים בהזדהות ופעילות טרור באזור ואדי ערה", סיפר גורם ביטחוני. "מספר דו ספרתי של חשודים. לא מדובר במבצע חד פעמי, ואנחנו ננהל לילה לילה מעצרים. החשודים יובאו לחקירות. זה לא יסתיים במבצע אחד", הוסיף.

הגורם הביטחוני הוסיף: "רוב האסירים שנעצרו בגין הזהות עם אידאולוגיה של דאעש או פעילות אחרת שקשורה לדאעש, השתלבו בבתי הכלא באגפי תנועת הפת"ח".

ברקע הפיגוע בכפר סבא | פשיטה לילית וגל מעצרים בואדי ערה 29 במרץ 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
כוחות הביטחון בפעילות בוואדי ערה, הלילה/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המעצרים הלילה מצטרפים לגל מעצרים נוסף שבוצע לאחר הפיגוע, במסגרתו נעצרו חמישה חשודים בהם קרוב משפחה של אחד המחבלים.

אתמול הנחה ראש הממשלה נפתלי בנט על שורת צעדים ביטחוניים בעקבות האירועים האחרונים, בהם אישור של צווי הגבלה ומעצרים מנהליים של אזרחים ישראלים, החשודים בפעילות טרור. זאת, בתום דיון בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון.

בין היתר, הורה בנט על תגבור לאלתר של כוחות ביטחוניים עד ליום העצמאות, בעיקר במוקדי חיכוך; הרחבת נשיאת הנשק על ידי חיילים בסדיר ובמילואים; ניטור שיח הסתה ברשתות החברתיות; חיזוק השיח עם מובילי דעה בציבור הערבי; והרחבת מבצעי החרמת הנשק.

בתוך כך, המשטרה הודיעה על גיוס שש פלוגות מילואים של משמר הגבול לצורך תגבור הכוחות בחודש הרמדאן - פי שניים מגיוס המילואים המתוכנן. בנוסף, בארגון בוחנים את האפשרות לגייס לשבוע מילואים כ-500 מתנדבים במשטרה, שהם בעלי רקע ביטחוני והכשרות מתאימות.

עוד בוואלה!

משדה "העשבים השוטים" ללב הערים: האידיאולוגיה ההרסנית של דאעש בקרב ערביי ישראל

לכתבה המלאה
נשקים מזירת הפיגוע בחדרה נתפסו באום אל פחם. דוברות משטרת ישראל
גל מעצרים נוסף/דוברות משטרת ישראל

יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שני לוחמי מג"ב, נרצחו בפיגוע הירי שהתרחש ברחוב הרברט סמואל בחדרה, וחמישה נוספים נפצעו. שבעה נפגעי חרדה פונו לבית החולים הלל יפה.

פלאח, בן 19 מכסרא סמיע, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות. אבוקרט, בת 19 מנתניה, התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח.

שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל פחם, נהרגו בתום קרב יריות. ארגון דאעש (המדינה האסלאמית) קיבל אחריות על הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully