וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נרצחו וחמישה נפצעו בפיגוע ירי בחדרה; המחבלים נוטרלו

אדם אחד נפצע קשה וארבעה קל ובינוני - בהם שוטרי מג"ב. בנט הגיע לזירה וקיים הערכת מצב. הג'יהאד האיסלמי: "תגובה לפסגת הרשע בהשתתפות שרי חוץ ערבים"; בכיר במשרד החוץ: הפסגה תמשך כרגיל. "ישבתי ברכב כשלפתע שמעתי צרור יריות מנשק אוטומט", סיפר לוואלה! עד ראייה

בווידאו: תיעוד פיגוע הירי בחדרה/צילום: שלומי גבאי, יואב איתיאל, דוברות משטרת ישראל ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שני בני אדם נרצחו וחמישה נוספים נפצעו בפיגוע ירי שבוצע הערב (ראשון) בידי שני מחבלים ברחוב הרברט סמואל בחדרה. בין הנפגעים שלושה שוטרים. כוח מסתערבים שהיה במקום נטרל את המחבלים, תושבי אום אל-פחם, בתום קרב יריות.

מבית החולים הלל יפה בעיר, אליו הגיעו הפצועים, נמסר כי מצבו של אחד מוגדר קשה והוא מנותח. שלושה נוספים מוגדרים במצב קל ובינוני, והם מאושפזים במחלקה האורתופדית. נפגע נוסף במצב קל אושפז להשגחה במחלקת ילדים. שבעה בני אדם נוספים הוגדרו נפגעי חרדה והם מטופלים במיון בית החולים.

הפיגוע בחדרה - רגע אחרי רגע

  • בסביבות 20:30 שני מחבלים חולפים עם רכב מסוג מאזדה 3 ברחוב הרברט סמואל בחדרה ומבחינים בארבעה צעירים, אנשי כוחות הביטחון.
  • המחבלים יורדים מהרכב, במרחק מאה מטרים מתחנת המשטרה המקומית, ופותחים בירי עם נשקם האישי לעבר אנשי כוחות הביטחון.
  • אנשים היורדים מאוטובוס שעובר במקום נקלעים גם הם לירי, חמישה נפצעים.
  • במרחק מאה מטרים משם סועדים כמה לוחמים מסתערבים מכוח משמר הגבול שמבחינים בקול הירי. הם פותחים בריצה לזירת הפיגוע, ובתום קרב יריות קצר מחסלים את המחבלים.

עוד בוואלה!

בחמאס מנסים להרגיע את השטח, אך חודש הרמדאן עלול לטרוף את הקלפים

לכתבה המלאה
שניים נרצחו בפיגוע ירי בחדרה עוד ארבעה נפצעו , תיעוד האירוע 28 במרץ 2022. מתוך מצלמות אבטחה, אתר רשמי
אחד המחבלים בזירת הפיגוע בחדרה, הערב/אתר רשמי, מתוך מצלמות אבטחה

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לתחנת המשטרה הסמוכה לזירת הפיגוע ושוחח עם אחד הלוחמים שחיסל את המחבלים. לאחר מכן יקיים הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, מפקד המחוז, מפקד מג"ב וגורמים נוספים. בהנחיית מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שהגיע לזירה, משמר הגבול החל לפעול בכוחות גדולים באום אל-פחם.

הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע. "החזרה של פעולות ההקרבה בעומק הציוני היא הכרחית להרתעה מפני תוקפנות וטרור", אמר דובר הארגון, שהוסיף כי זאת תגובה "בשם העם הפלסטיני והעמים החופשיים של האומה (האסלאמית) לפסגת הרשע בהשתתפות שרי חוץ ערבים". זאת, בהתייחסו לפסגת הנגב בהשתתפות שרי החוץ של מצרים, בחריין, מרוקו ואיחוד האמירויות. בכיר במשרד החוץ אמר כי פסגת הנגב תימשך ותתקיים מחר לפי התוכניות.

נשקי המחבלים בפיגוע ירי בחדרה בו  שניים נרצחו  ועוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
נשקים ששימשו את המחבלים/אתר רשמי, דוברות המשטרה
נשקי המחבלים בפיגוע ירי בחדרה בו  שניים נרצחו  ועוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
נשקים ששימשו את המחבלים/אתר רשמי, דוברות המשטרה
שניים נרצחו בפיגוע ירי בחדרה עוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. --, פלאש 90
זירת הפיגוע בחדרה, הערב/פלאש 90, --
מפכ"ל המשטרה ממז חוף בזירת הפיגוע בחדרה. דוברות המשטרה, אתר רשמי
המפכ"ל בזירת הפיגוע בחדרה, הערב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל, המפכ"ל וראש השב"כ. "אני מבקש להביע הערכה לכוח הימ"ס שחיסל את המחבלים, למסור תנחומים למשפחות הנרצחים, ולאחל רפואה שלמה לפצועים", מסר. "‏צה"ל וכלל כוחות הביטחון פרוסים ודרוכים עם כלל האמצעים כדי להשיב את השקט ולשמור על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זירה. נפעל בתקיפות כנגד הטרור והטרוריסטים, ונקדם את המשך התגבור של הכוחות בשטח". הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון.

מהומה התרחשה בזירת הפיגוע כאשר השר לביטחון הפנים עמר בר-לב העניק הצהרה לתקשורת ואזרחים קראו לעברו קריאות גנאי וקראו להתפטרותו. למהומה הצטרף חבר הכנסת איתמר בן גביר שקרא לו "השר הכי כושל לביטחון פנים", נצמד לפרצופו וקרא קריאות כנגדו.

"לפתע שמעתי צרור יריות"

"ישבתי ברכב כשלפתע שמעתי צרור יריות מנשק אוטומט", סיפר לוואלה! א', תושב חדרה. "חלק מהקליעים פגעו ברכבי. ניסיתי להסתתר. השוטרים הגיעו מהר ונטרלו את המחבל".

"היה פיגוע", סיפר לוואלה! ירין, תושב חדרה שהיה עד לתקרית. "היו שני מחבלים. הם כנראה פתחו באש עם M-16. שמעתי צרורות של יריות. אמרתי שאולי ירו במישהו, יצאתי החוצה, ובמזל היה אצלי אחד שקנה, שוטר לא בתפקיד, לקח את האקדח, הלך לשם ועוד כמה הלכו אליו והם ירו. אני לא יודע מה הם חיפשו לראות שם".

רכבו של אסי, תושב העיר בן 47, נפגע מהיריות. "שמענו קולות של יריות, חשבנו שאלה נפצים אבל כשהתקרבנו ראיתי שתי דמויות על הכביש והבנתי שהם יורים צרורות, כי זה היה חזק מדי", סיפר לוואלה!. לדבריו, נקלע לזירת האירוע כשנסע במכוניתו עם אשתו מהבנק לכיוון ביתו. "עצרנו את הרכב באמצע הכביש, ראיתי את ההתקלות שהם עשו פה עם אנשים תמימים לא אלה עם המדים. כשבאתי לנסוע אחורה האוטו לא נסע, נכבה. אנחנו היינו כפופים בתוך האוטו אז שאלתי את אשתי - את כיבית? והיא אמרה שלא, שלא נגעה בכלום. אז ברגע הזה הבנתי כבר שהאוטו נפגע בזמן שהם ירו לכיוון שלנו".

הוא העיד כי כשאחד מהם מעד הוא ואשתו ברחו מהרכב והשאירו אותו מהרחוב. "אנחנו תושבי חדרה, זה מטר מהבית. לא להאמין. ועוד לחשוב שהמחבלים הם תושבי ישראל עם תעודת זהות כחולה. אני ברכב שלי מטפל בוואדי ערה, שם המוסך שלי. כל יום אני מטייל שם. אני חושב שזהו, זה נגמר", אמר.

בווידאו: 2 אזרחים שנקלעו לזירת הפיגוע תיעדו את הירי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
נשקים וציוד המחבלים בפיגוע ירי בחדרה בו  שניים נרצחו  ועוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
ציוד שהחזיקו המחבלים/אתר רשמי, דוברות המשטרה
נשקים וציוד המחבלים בפיגוע ירי בחדרה בו  שניים נרצחו  ועוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
נשקים ששימשו את המחבלים/אתר רשמי, דוברות המשטרה
נשקים וציוד המחבלים בפיגוע ירי בחדרה בו  שניים נרצחו  ועוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
נשקים ששימשו את המחבלים/אתר רשמי, דוברות המשטרה

ראש עירית עפולה אבי אלקבץ מסר כי הנחה את השיטור העירוני על פריסת כוחות מקסימלית בעיר בעקבות הפיגוע. "אני מבקש מכל מי שרואה משהו חשוד לדווח מיד למשטרה או למוקד העירוני בכל שעה", אמר. "אנו פועלים ביחד עם משטרת עפולה המצוינת בכוחות מתוגברים כדי לשמור על ביטחון התושבים ולא אתפשר על כך. אני פונה לשר הביטחון בני גנץ ומבקש ממנו לעצור את כניסת העובדים הפלסטינים מג'נין, וזאת לפחות עד סוף הרמדאן. ביטחון תושבי מדינת ישראל אינו הפקר ויש לעצור מייד את מי שקם עלינו להורגנו, כולל המחבלים שבתוכנו".

עיריית אום אל-פחם הביעה זעזוע מהפיגוע, וגינתה את המעשה. בעיר אומרים כי שני המחבלים הם תושבי העיר בשנות ה-30. "מגנים כל מעשה אלימות באשר הוא", נמסר. "העירייה משתתפת בצער משפחות ההרוגים בחדרה, ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

הרכב שבו נסעו המחבלים לפיגוע בחדרה. ---, יואב איתיאל
הרכב בו נסעו המחבלים, הערב/יואב איתיאל, ---
שניים נרצחו בפיגוע ירי בחדרה עוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. צוריה זאבי, TPS
זירת הפיגוע בחדרה, הערב/TPS, צוריה זאבי
שניים נרצחו בפיגוע ירי בחדרה עוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. צוריה זאבי, TPS
זירת הפיגוע בחדרה, הערב/TPS, צוריה זאבי
זירת הפיגוע ירי בחדרה בו  שניים נרצחו  ועוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. גילי יערי/פלאש90, אתר רשמי
זירת הפיגוע בחדרה, הערב/אתר רשמי, גילי יערי/פלאש90

לפני שבוע אירע פיגוע בבאר שבע שבו נהרגו ארבעה בני אדם. האירוע החל כשהמחבל דרס למוות רוכב אופניים בסמוך לתחנת הדלק ברחוב דרך חברון. משם, המשיך לתוך התחנה ודקר נמרצות אישה, שמותה נקבע במקום. המחבל המשיך במסע הדקירות והגיע לחנות במרכז הקניות "One", שם דקר למוות אנשים שקנו במקום. לאחר שרכבו של המחבל התנגש ברכב אחר, הוא נעצר, ירד מהרכב, דקר למוות בן 60. לאחר מכן, נורה על ידי עובר אורח, ובהמשך מת מפצעיו.

המחבל, מוחמד ראלב אחמד אבו אלקיעאן, בן 34 מחורה, היה מורה לשעבר בבית ספר תיכון ומטיף לשעבר במסגד חמזה ביישוב, שריצה בעבר עונש בן ארבע שנות מאסר לאחר שניסה לצאת ללחום לצד לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) בסוריה ועודד תמיכה בארגון בדרשות שנשא במסגד ביישוב. אבו אלקיעאן הורשע בין היתר בקשירת קשר, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין למדינה זרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully