וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע וזעם בחדרה בעקבות הפיגוע: "כואב שזה קורה בעיר שהיא סמל לדו קיום"

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 1:43

אזרחי העיר בהלם מכך שהטרור הגיע גם אליהם, פחות משבוע לאחר הפיגוע בבאר שבע. מאות התגודדו בזירה. "אנחנו אשמים, נתנו להם להיכנס חופשי ואחרי זה אנחנו בוכים", מחה תושב העיר. "לצערנו הטרור הרים ראש. כמה מפגעים רעים באים והורסים את הדו קיום"

בווידאו: תיעוד פיגוע הירי בחדרה/צילום: שלומי גבאי, יואב איתיאל, דוברות משטרת ישראל ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אזרחים רבים הביעו הערב (ראשון) זעזוע וזעם בעקבות הפיגוע שאירע בחדרה, בו נרצחו שני בני אדם ושישה נוספים נפצעו מירי מחבלים, ערבים ישראלים תושבי אום אל-פחם. "אנחנו אשמים", אמר תושב חדרה בזעם, "נותנים להם להיכנס חופשי ואחרי זה בוכים". מאות התגודדו בזירת האירוע והפגינו.

"לצערנו הטרור הרים ראש", אמר חגי, תושב נוסף בעיר. "כואב שבעיר שלנו, שהיא סמל לדו קיום, זה מה שקורה - כמה מפגעים רעים באים והורסים אותו". הוא הביע את חוסר שביעות רצונו מפעולות ראש הממשלה והמשטרה, "מקווה שיפסיקו להתרפס וימנעו את כל הבלגן שקורה. רואים שלא נלחמים בפשיעה הערבית, וכל עוד זה ככה זה רק ימשך".

"אני ודאי לא אשלח את ילדי מחר לבית הספר, מצידי התחילה חופשת פסח", אמרה גלית תושבת העיר, ששני ילדיה לומדים בחטיבת הביניים סמוך לזירת הפיגוע. "ילדי צועדים בציר הזה מידי יום והם מפוחדים וחוששים וגם אנחנו ההורים. אין כבר תחושת ביטחון בשום מקום".

תושבי חדרה מפגינים בזירת הפיגוע. צילום מסך, אתר רשמי
מפגינים בזירת הפיגוע, הערב/אתר רשמי, צילום מסך

אסי, תושב העיר בן 47, היה עד לפיגוע ורכבו אף נפגע מהיריות. "אנחנו תושבי חדרה, זה מטר מהבית. לא להאמין", סיפר. "ועוד לחשוב שהמחבלים הם תושבי ישראל עם תעודת זהות כחולה. אני ברכב שלי מטפל בוואדי ערה, שם המוסך שלי. כל יום אני מטייל שם. אני חושב שזהו, זה נגמר".

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה מסר כי התחושה בעיר קשה. "זהו מצב שלא הכרנו. רק ביום חמישי דיברתי עם מפקד התחנה של המשטרה איך אנחנו מונעים אירועים בעקבות מה שקרה בבאר שבע". הוא המשיך, "ברקע אנחנו שומעים עכשיו את קול ההמון שקורא קריאות ואנחנו מבקשים לשמור על איפוק. אנחנו עיר שמשרתת את כל תושבי הסביבה ונראה איך נערכים לחזור לשגרה ולהחזיר את הבטחון לתושבים".

בפיגוע שאירע ברחוב הרברט סמואל בעיר, נרצחו שני בני אדם ושישה נוספים נפצעו, כששלושה מהם שוטרים. כוח מסתערבים שהיה במקום נטרל והרג את המחבלים בתום קרב יריות. ממד"א נמסר ששני גברים כבני 20 פונו לבית החולים הלל יפה במצב קשה, שניים, בן 45 וצעירה כבת 20, פונו במצב בינוני ושניים נוספים מטופלים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully