וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מנסים להרגיע את השטח, אך חודש הרמדאן עלול לטרוף את הקלפים

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 8:28

גורמים בכירים במערכת הביטחון מעריכים כי אין ברצועת עזה מוטיבציה להסלים את המצב הביטחוני סביב יום האדמה, שמדי שנה גורר עימו מחאות אלימות, בעיקר לאור הישגי מבצע שומר החומות. למרות זאת, בצה"ל ייערכו בכוחות מתוגברים ביבשה כדי למנוע פגיעה בגדר וניסיונות חדירה

בווידאו: הצתת משאית ריקה ובגבול הרצועה/צילום: שי מכלוף

מדי שנה, יום האדמה גורר עימו מחאות אלימות וריצה לעבר גדר רצועת עזה. עם זאת, לפי הערכת גורמים בכירים במערכת הביטחון, בשלב זה אין ברצועת עזה מוטיבציה להסלים את המצב הביטחוני נגד ישראל, בעיקר לאור הישגי מבצע שומר החומות, שזרע הרס בתשתיות הארגון, השמיד יכולות מיוחדות וסיכל כוונות להוציא פעולות התקפיות באוויר, בים וביבשה. בשל כך, הוחלט בחמאס להזיז את הטקסים והעצרות לאזור חוף הים. למרות זאת, בצה"ל ייערכו בכוחות מתוגברים ביבשה כדי למנוע פגיעה בגדר וניסיונות חדירה.

על אף זאת, גורמי הביטחון מעריכים כי בתקופה הקרובה, בעיקר בעיצומו של חודש הרמדאן, חמאס והג'יהאד האסלאמי מתכוונים לבצע פיגועים גדולים ביהודה ושומרון. צמרת חמאס מודאגת מפיגועים שייצאו לפועל סביב הר הבית, באופן שיחייב את יחיא סינואר להגיב ברקטות או בפיגועים מרצועת עזה, כפי שאירע טרם מבצע שומר החומות. גורמי הביטחון מעריכים כי במצב כמו זה, ינסה סינואר לרסן את הכוחות מכלל הפלגים להימנע מתגובה שתביא להידרדרות.

עצרת לציון יום האדמה, כפר עראבה. מרץ 2016. רויטרס
השנה מנסים להרגיע. עצרת לציון יום האדמה/רויטרס

בד בבד, הלחץ על חמאס גדל בגלל יוקר המחייה. לאחרונה, החליטו מנגנוני הביטחון הפלסטינים בעזה לעצור סוחרים שהעלו מחירים למוצרי מזון כדי להרתיע אחרים. בהמשך לכך, גורמי ביטחון נוספים הדגישו כי "כניסת אלפי פועלים מעזה לישראל מהווה גורם מרסן. אם רצועת עזה תכנס לסבב מול ישראל, ייסגרו מעברים. הרחוב עלול להתקומם מול חמאס. זה בעייתי מאוד מבחינתם", טענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully