וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 נרצחים בפיגוע דקירה בבאר שבע; המחבל: מורה לשעבר, תושב הנגב

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 20:03

מסע הדקירות החל בתחנת דלק בדרך חברון בעיר ונמשך במרכז קניות סמוך. המחבל, מוחמד אבו אלקיעאן, דקר אישה, המשיך ברכבו, דרס רוכב אופניים והמשיך למרכז קניות סמוך ודקר גבר ואישה נוספים. עובר אורח נטרל את המחבל בזירה. מועצת חורה שבשטחה מתגורר המחבל, גינתה

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
  • ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע
  • שניים נוספים נפצעו באורח בינוני עד קשה
  • המחבל, מורה לשעבר תושב חורה, נורה למוות על ידי עוברי אורח במקום
  • המשטרה בסריקות אחר סייענים למחבל
  • בנט: "האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה"

ארבעה בני אדם נרצחו ושני בני אדם נפצעו באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה משולב היום (שלישי) בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, ובהמשך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. צוות מד"א קבע את מותה של אישה במקום, ושלושה בני אדם נוספים מתו מפצעיהם בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

המחבל הוא מוחמד אבו אלקיעאן, בן 38, שניסה בעבר לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר ביישוב. עוברי אורח ירו בו והרגו אותו. תחילה, המחבל דרס למוות רוכב אופניים בסמוך לתחנת דלק בבאר שבע. משם, המשיך לתוך התחנה ודקר נמרצות אישה, שמותה נקבע למקום.

המחבל המשיך במסע הדקירות והגיע לחנות במרכז הקניות "One", שם דקר למוות אנשים שקנו במקום. לאחר שרכבו של המחבל התנגש ברכב אחר, הוא נעצר, ירד מהרכב, דקר למוות בן 60. לאחר מכן, נורה על ידי עוברי האורח.

פיגוע דקירה בתחנת דלק במתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. TPS
זירת הפיגוע, היום/TPS
פיגוע דקירה בתחנת דלק במתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. אמיר בוחבוט
זירת הפיגוע, היום/אמיר בוחבוט

עבד, עד ראייה, סיפר לוואלה! על רגעי האימה. "הוא דקר אישה והיא צרחה, אחר כך הוא רץ ודקר עוד אישה. כשהגיע בן אדם עם אקדח הוא ניסה לדקור אותו ואז הוא ירה לעברו". המשטרה הגיעה למקום תוך דקות והחלה בסריקות אחר סייענים למחבל.

חלוקת מיני מתיקה בעזה לאחר הפיגוע בבאר שבע. מג'די פתחי, TPS
חלוקת מיני מתיקה בעזה לאחר הפיגוע, עזה/TPS, מג'די פתחי

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

מהמועצה המקומית ביישוב חורה נמסר כי היא "מגנה בכל לשון של גינוי את הפיגוע הרצחני שאירע אחר הצהריים בעיר באר שבע וגבה את חייהם של ארבעה אזרחים חפים מפשע וגרם לפציעתם של אחרים.
פגיעה באזרחים תמימים היא מעשה טרור נפשע ונבזי. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. המועצה קוראת לתושבי הנגב , ערבים ויהודים כאחד, לשמור על יחסי שכנות ששררו בין שני הצדדים עד כה".

פיגוע דקירה בתחנת דלק במתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. אמיר בוחבוט
זירת הפיגוע, היום/אמיר בוחבוט
פיגוע דקירה בתחנת דלק במתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. אמיר בוחבוט
זירת הפיגוע, היום/אמיר בוחבוט
חלוקת מיני מתיקה בעזה לאחר הפיגוע בבאר שבע. מג'די פתחי, TPS
חלוקת מיני מתיקה בעזה לאחר הפיגוע, עזה/TPS, מג'די פתחי

חובש בכיר במד"א, רונן גריזק, שטיפל בפצועים במרכז המסחרי, סיפר כי הגיעו למקום בכוחות גדולים מיד לאחר קבלת הדיווח. "בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה", סיפר על ההרוגה הראשונה בפיגוע.

"גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה", הוסיף החובש. "שתי נשים כבנות 40, שסבלו גם כן מפצעי דקירה, היו בהכרה מלאה, הן טופלו במקום ע"י הפראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי כשמצבן בינוני ויציב".

עדות ראייה של גורם מד"א בשטח סיפר לוואלה!: "הפיגוע בתחנת הדלק כלל דריסה ודקירה. הוא דרס את האישה. יש לה חבלת ראש ודקר אותה. נסע מתחנת הדלק סונול מקום הפיגוע הראשון אל מקום הפיגוע השני במרכז המסחרי one. דקר כמה דקירות אישה. נכנס לרכב, ניסה להימלט, התנגש ברכב בעוצמה, יצא מהרכב איים לדקור ונורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully