וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רע"ם והרשימה המשותפת גינו: "האזרחים הערבים מוקיעים מתוכם כל גורם המשתמש באלימות"

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 22:01

ברשימה המשותפת אמרו כי הם "מתנגדים בתוקף לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע". ברע"ם מסרו כי הם "קוראים לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין". גם בחורה, מקום מגוריו של המחבל, גינו ואמרו כי "פגיעה באזרחים תמימים היא מעשה טרור נפשע ונבזי"

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

המפלגות הערביות מהקואליציה והאופוזיציה, כמו גם שרים וח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית גינו בתוקף היום (שלישי) את פיגוע הדקירה בבאר שבע, בו נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו שניים באורח בינוני עד קשה.

הרשימה המשותפת אמרה כי הרשימה היא דוחה מכל וכל את הפיגוע בבאר שבע, "ומתנגדים בתוקף לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע. אנו מצרים על מעשה הרצח ומשתתפים בצער המשפחות ושולחים איחולי החלמה לפצועים. אל לו למאבק הצודק נגד האפליה והקיפוח בנגב לגלוש למעשים כאלה. הרשימה המשותפת קראה וממשיכה לקרוא למאבק ציבורי ופוליטי לא אלים. אסור לתת לפיגוע של אדם בודד להוביל לגל הסתה ואלימות כלפי ערבים בכלל וכלפי הציבור הערבי הבדואי בנגב בפרט".

יו"ר המפלגה ח"כ איימן עודה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "קראתי בזעזוע על האירוע הרצחני בבאר שבע. אלימות היא אינה דרכנו ועלינו לגנות אותה בכל תוקף. ליבי עם משפחות ההרוגים בשעתן הקשה, ואני שולח איחולי החלמה לפצועים".

פיגוע דקירה בתחנת דלק ובמתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. TPS
זירת האירוע/TPS

ממפלגת רע"ם נמסר כי הם מגנים את "הפיגוע הנפשע בבאר שבע, ושולחת תנחומיה למשפחות הנרצחים ומאחלת החלמה מהירה ושלמה לפצועים. אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומוקיעים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים".

עוד הוסיפו כי "רע"ם קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו".

ראש העדה הדרוזית השייח' מופק טריף אמר היום כי ליבו עם שפחות הנרצחים וכי הוא מאחל החלמה מהרה לפצועים. עוד הוסיף השייח' ואמר כי "יש להוקיע בשאט נפש את הפיגוע הרצחני. אסור לאפשר לטרור להרים את הראש. סומך על גופי הביטחון לחקור את האירוע ולמצות את הדין". בנוסף אמר טריף כי הוא קורא לכלל המנהיגים בישראל לגנות ולפעול יחד למען הדו קיום והחיים המשותפים בשלום ובביטחון.

מוחמד אבו אל-קיעאן, המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע, 22 במרץ 2022. שב"כ
המחבל שביצע את הפיגוע. מוחמד אבו אל-קיעאן/שב"כ

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "פיגוע דקירה אכזרי וקשה בבאר שבע על ידי מחבל ארור שמוטב היה לו לא היה משתחרר מהכלא ב-2019. ‏לא ננוח עד שנמגר את הטרור הלאומני, נרדוף ונסיג את המחבלים באשר הם. אני שולח בשמי ובשם המשרד לביטחון הפנים תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי הוא "מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים בפיגוע. מי שמעודד את הפיגועים האחרונים או תומך בהם - ישלם את המחיר".

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הלב נקרע וכואב כשנפשות תמימות משלמות את מחיר הדמים של האיבה והשנאה. הטרור לא יכריע אותנו ולא יערער את זכותנו להתקיים בארצנו. יחד עם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות האבלות. אני סמוך ובטוח כי גורמי הביטחון יפעלו באופן נחוש וכי האחראים יתנו את הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully