וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקר בתחנת הדלק, וממשיך למסע הרג במרכז הקניות: פיגוע הדקירה בבאר שבע - דקה אחר דקה

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 5:32

המחבל, מוחמד אבו אלקיעאן, הגיע לתחנת דלק חמוש בסכין ודקר אישה למוות. דקות אחדות לאחר מכן, הגיע עם רכבו למתחם קניות מפורסם בעיר ודקר פעמים נוספות. הוא נכנס לרכבו, ניסה להימלט, פגע ברוכב אופניים, הרג אותו ולבסוף נורה. תושבים הפגינו בפני המפכ"ל: "בושה"

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

16:10: המחבל, מוחמד אבו אלקיעאן, מגיע לתחנת הדלק בדרך חברון בבאר שבע עם רכבו, יורד ממנו ודוקר למוות אישה.

16:19: לאחר מסע הדקירות הראשון, נכנס אבו אלקיעאן לרכבו ממשיך ישר מתחנת דלק, עוצר את כלי הרכב במתחם הקניות "ONE" הומה האדם בלב העיר, יורד ממנו ודוקר אזרחים נוספים.

לכל העדכונים על הפיגוע בבאר שבע

חבלני משטרה בודקים את הרכב ששימש לפי החשד את מבצע פיגוע הדקירה בתחנת דלק במתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. TPS
רכבו של המחבל/TPS

16:20: שני אזרחים שעברו במקום צועקים לעברו שיעצור, והוא משיב להם: "תלכו, אני אהרוג את כולכם". לאחר מכן הוא נכנס שוב לרכבו, מנסה להימלט, פוגע ברוכב אופניים שנהרג מהפגיעה, יוצא מרכבו שוב כדי לדקור ושני האזרחים יורים בו ופוצעים אותו.

16:25: האירוע נגמר, כוחות הביטחון מגיעים למקום, מטפלים בפצועים, בודקים את הרכב ומחפשים אחר סייענים למחבל.

תיעוד פיגוע דקירה בתחנת דלק ובמתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
תיעוד הדקירה בתחנת הדלק/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אחת הנרצחים היא דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים. מהמועצה האזורית מרחבים נמסר כי "נושיט יד למשפחה באובדנה באכזריות המפלצתית". הלווייתה תתקיים מחר בבית העלמין במושב גילת.

הרב משה קרביצקי, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע, נרצח גם הוא בפיגוע הדקירה בעיר. הרב ניהל במשך כעשור את בית התמחוי בשכונה מטעם עמותת 'כולל חב"ד', בו סעדו מידי יום קשישים רבים ונזקקים. השליח הראשי של חב"ד בבאר שבע, הרב שניאור זלמן גורליק, שעבד עם הרב קרביצקי, ספד הערב בכאב: "הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו, יבדלו לחיים טובים ארוכים, את הכול, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות. לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה".

לורה יצחק, בת 43 ואם לשלושה ילדים שנרצחה גם היא בפיגוע, היא אחותו של השוטר מבאר שבע שהיה במשמרת אחרי תדריך בתחנה. כשעשה דרכו לאירוע, התבשר שבין הקורבנות גם אחותו ומיד נסע לבית החולים.

אחת הנשים שנפצעו בפיגוע הגיעה לבאר שבע כדי לחגוג את יום הולדתה - ואז תקף אותה המחבל. בנה, עמית יסעור, סיפר לוואלה! שאביו הודיע לו על הפציעה. "הייתי קצת בשוק אבל הייתי צריך להודיע לאחיות שלי, אז לא יכולתי להתמהמה יותר מדי, הייתי צריך להרגיע אותן", סיפר. "ראיתי את אמא שלי, היא בהכרה, עכשיו אני רגוע אבל עדיין קצת בשוק".

המפכ"ל: "הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה"

המפכ"ל קובי שבתאי מסר את השתתפותו בצער משפחות הנרצחים ואיחל החלמה מהירה לפצועים. "מדובר במסע הרג מתועב של מחבל שמוכר לגופי הביטחון", אמר. "הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה", ציין.

לדברי המפכ"ל, כוחות המשטרה ושב"כ פועלים בשטח כדי "ללמוד את האירוע יותר לעומק ולאתר שותפים נוספים, נכון לעכשיו אנחנו מעריכים שהוא פעל לבד". המשטרה הגבירה את כוננותה ברמה הארצית, מחשש לפיגועי השראה. "מסע ההרג ארך כשמונה דקות, תוך ארבע דקות מרגע הקריאה כבר היו שוטרים במקום", אמר. "אזרחים גילו תושייה וחיסלו את המחבל".

אחת הנרצחות בפיגוע היא אחותו של שוטר מתחנת באר שבע. בהודעת המשטרה נכתב שהמפכ"ל "חיזק את ידיו, השתתף בצערה של המשפחה והדגיש בפניו שהמשטרה תעטוף אותו ואת משפחתו בצורה מלאה ותסייע בכל שרק יידרש".

בזמן שהמפכ"ל דיבר, תושבים הגיעו להפגין מולו: "בושה", קראו. שמונה פיגועים אירעו מתחילת חודש מרץ, שלושה מיום שבת האחרון. במערכת הביטחון קיים חשש לעלייה משמעותית באירועי הטרור לקראת חודש הרמדאן.

המשטרה עצרה את שני האחים של המחבל, שככל הנראה ראו אותו יוצא מהבית עם סכין בדרכו לבצע את הפיגוע. לפי ההערכות במשטרה המחבל פעל לבד - אך נבדקת האפשרות שהאחים ידעו על כוונתו.

פיגוע דקירה בתחנת דלק ובמתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. ללא, TPS
זירת הפיגוע/TPS, ללא

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר את תנחומיו למשפחות הנרצחים. "קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע", אמר. "האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

חובש בכיר במד"א, רונן גריזק, שטיפל בפצועים במרכז המסחרי, סיפר כי הגיעו למקום בכוחות גדולים מיד לאחר קבלת הדיווח. "בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה", סיפר על ההרוגה הראשונה בפיגוע.

"גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה", הוסיף החובש. "שתי נשים כבנות 40, שסבלו גם כן מפצעי דקירה, היו בהכרה מלאה, הן טופלו במקום ע"י הפראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי כשמצבן בינוני ויציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully