וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות גל הפיגועים: המשטרה מעלה כוננות לרמה הגבוהה ביותר, צה"ל מתגבר כוחות ביו"ש

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 0:01

נוכח סדרת פיגועי הירי בשבוע האחרון, בהם נרצחו 11 בני אדם, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי במערכת נערכים לאפשרות של מבצע רחב נגד שב"חים שנמצאים עכשיו בישראל. בתוך כך, המפכ"ל קובי שבתאי הנחה את המשטרה לעצור בשלב זה את רוב הפעילות ולהתמקד בסיכול הטרור

בווידאו: פיגוע בבני ברק - 5 בני אדם נרצחו/צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, אורן ורוני מיילי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, עריכה: אביעד בללי

שר הביטחון בני גנץ יכנס מחר (רביעי) הערכות מצב עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן אהרון חליווה וראש אגף המבצעים. בשעה 18:00 אמור להתכנס הקבינט הביטחוני.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי בכוונת המשטרה לתגבר את הנוכחות של הערים המעורבות בלוחמי מג"ב ושוטרים ובהתאם יסייעו חיילי צה"ל בקו התפר וסביב עוטף ירושלים. עוד אמרו כי במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של מבצע רחב נגד שב"חים שנמצאים עכשיו בישראל. בשלב הזה לא מדברים על האפשרות של סגר ובשלב הזה ההקלות לפלסטינים נשארות.

בנוסף לכך, גורם ביטחוני בכיר אמר כי בהערכת המצב הביטחוני ישקלו מחדש אפשרות תגבור אוגדת יו"ש בגדודים לוחמים נוספים. עוד אמר כי תהיה בחינה מחודשת של ההקלות עבור הפלסטינים לקראת חג הרמדאן ומעצרים מנהליים נגד אזרחים ישראלים כדי להחזיר את ההרתעה.

אופנוע השוטר פיגוע בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת הארוע, הערב/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה את אגף המבצעים של צה"ל לסייע למשטרה לפי בקשתם באמצעים וכוח אדם. ההערכה היא שצה"ל יתגבר את המשטרה במשימות שונות כבר ביממה הקרובה. עוד הנחה כוכבי לתגבר בארבעה גדודים נוספים, נוסף על מה שתוגבר עד עכשיו, לטובת סגירת התפר. סך הכול שמונה גדודים.

כמו כן, בסיומה של הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד המרכז, הוחלט כי מחר לא תתאפשר כניסת פועלים פלסטינים לעבודה בתוך יישובי יהודה ושומרון. העבודות באזורי התעשייה יימשכו כרגיל.

המפכ"ל קובי שבתאי הנחה את המשטרה על העלאת כוננות לגבוהה ביותר. "משומר החומות לא היינו ברמת כוננות מהסוג הזה". החל ממחר כל המפקדות המשימתיות המחוזיות של המשטרה יעסקו בביטחון שוטף - המשמעות שמשטרת ישראל תעצור בשלב זה את רוב פעילותה ותתמקד בסיכול טרור, נוכחות ברחובות ואבטחת אזרחים".

בנוסף לכך, הורה המפכ"ל על תגבור של אלפי שוטרי מטה את השטח במשימות של אבטחת מוסדות חינוך, תחנות מרכזיות ומקומות הומי קהל. בנוסף תעבור משטרת ישראל למתכונת פעילות שלדית - שתי משמרות ביממה של 12 שעות כל משמרת, מה שיאפשר הפעלה גדולה יותר של שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully