וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בפיגוע בבני ברק: אבישי יחזקאל, יעקב שלום, אמיר חורי ושני אזרחים אוקראינים

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 12:36

רס"מ חורי הוא השוטר שהסתער לעבר המחבל וירה בו לפני שנפגע בעצמו ונהרג - ובכך מנע אסון גדול יותר. יעקב שלום, תושב העיר שעבר עם רכבו עד שנורה למוות על ידי המחבל. יחזקאל נרצח כשיר עם בנו לרחוב. ההרוגים הנוספים הם ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק, שנורו במרכול

בווידאו: מסעות ההלוויה של אבישי יחזקאל והרב יעקב ישראל שלום/צילום: יותם רונן

הרב אבישי יחזקאל, יעקב שלום, רס"מ אמיר חורי ושני אזרחים אוקראינים - ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק - הם חמשת ההרוגים בפיגוע הירי שאירע אמש (שלישי) בבני ברק.

מסע הירי החל אמש בשעה 19:57 ברחוב השניים בבני ברק ומשם המשיך לרחוב הרצל - שם נורה למוות המחבל. שלושה מההרוגים נורו למוות בזירה הראשונה, ושניים נוספים בזירה השנייה.

הרב אבישי יחזקאל. 30 במרץ 2022. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אבישי יחזקאל/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הלוויתו של יעקב שלום. בני ברק 30 במרץ 2022. אבשלום ששוני, מעריב
הלוויתו של יעקב שלום/מעריב, אבשלום ששוני

הרב אבישי יחזקאל נורה מתחת לביתו שבבני ברק בזמן שירד למטה עם בנו הפעוט בן השנתיים כדי להרדים אותו בעגלה. יחזקאל השאיר אחריו גם אלמנה שעתידה ללדת בקרוב. הלווייתו תחל ברחוב השניים 4 בבני ברק בשעה 09:30.

אחיו של אבישי יחזקאל גר ברחוב ביאליק הסמוך שבו המחבל גם הסתובב. אבישי התקשר אליו דקות לפני שנרצח והזהיר אותו "אתה בבית? יש יריות, תזהר". לאחר דקות אחדות המחבל הגיע לרחוב מגוריו של אבישי שהסתובב עם בנו הפעוט, ורצח אותו. מי שהעלה את התינוק לאמו שהייתה באותו הזמן בבית היה אחד מאנשי כוחות ההצלה בזירה.

יעקב שלום ואמיר חורי , שניים מההרוגים בפיגוע בבני ברק. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אמיר חורי (מימין) ויעקב שלום/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

נרצח נוסף הוא יעקב שלום, תושב בני ברק, שהותיר אחריו ארבעה יתומים. הלווייתו נערכת בבית העלמין סגולה פתח תקווה.

"לפני שנה וחצי עמדנו להספיד את אבא שלך היקר הרב מאיר. לא חשבנו שנגיע לזה כל כך מהר שוב", ספד משה, גיסו של יעקב. "יעקב נרצח קדוש, נרצח על זה שהוא יהודי. מי שהכיר אותו ידע שהוא ברח ממחלוקת, לא היה מי שרב איתו או כעס עליו. היה בעל מידות שאין לתאר. אדם כשר".

"כל מי שראה איך יעקב ישראל השקיע בחינוך הילדים, איך שידע במה למקד אותם, ללוות אותם ולתמוך בהם במה שצריכים, עשה את זה במסירות עצומה. הוא לא היה בעל ממון, היו לו הרבה חובות, אבל הוא הגיע לבן שלו שנכנס לישיבה קטנה בשיעור א' ואמר לו: ברגע שאתה מסיים מסכת אתה מקבל ממני אלף שקל, 'בשביל שילמד ויאהב את התורה זה שווה הכול', אמר לי".

"תמיד היה מעודד ותומך. כיבוד ההורים שלו יוצא מן הכלל. אם אימא אמרה שהיא צריכה משהו, אם מישהו היה צריך חסד, הובלה בשעת לילה, היה עושה זאת מיד. הייתה לו יראת שמיים", הוסיף.

גם השר אריה דרעי נשא דברים בהלוויה. "בתקופה הזאת כבודו של עם ישראל, של התורה ויהדות, מושפלים עד עפר, כבודו של עם ישראל בעיני העולם נרמס. אחרי שהסתלק מאיתנו שר התורה, כמה כבוד השכינה מתמעט. כשאנחנו נמצאים בלוויה אחרי לוויה של קדושים, כמה הכבוד של עם ישראל מתמעט בעיני שונאינו", אמר. "הקורבנות הללו קורבנות ציבור, לא יחיד. אנשים צעירים נחטפים בפתע פתאום".

הודעת הווצאפ של השוטר שנרצח בפיגוע בבני ברק אחד לאביו. אלי אשכנזי
שיחת הווטסאפ האחרונה בין אמיר חורי לאביו/אלי אשכנזי

רס"מ אמיר חורי הוא השוטר שנפל בעת שירה במחבל. המחבל נורה למוות בידי חורי ושותפו שהגיעו למקום באופנוע משטרתי. לדברי השוטר שפעל עם חורי, שניהם נפלו עם האופנוע ואז הבחינו במחבל היורה לעברם. הם החלו לנהל נגדו קרב יריות, עד שהמחבל נורה למוות, אך גם חורי נפצע אנושות. הוא הובהל לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, שם קבעו את מותו.

לאמיר חורי הייתה בת זוג והשניים תכננו להתחתן. הלווייתו של תיערך מחר ביישובו נוף הגליל.

מייקל חורי, אחיו של רס"מ אמיר חורי, סיפר על אחיו שבמותו הציל חיים של אחרים: "גדלנו בבית של אבא קצין משטרה. אנחנו שני אחים ושתי אחיות. אבינו, רפ"ק ג'יריס חורי, שירת במחוז מרכז של המשטרה ואמיר מגיל צעיר החליט ללכת בדרכו של אבא. אני מתנדב במשטרה, בתחנת נוף הגליל.

"לפני עשר שנים אמיר התגייס למשטרה ושרת ברמת גן. אתמול, חזרתי הביתה מהעבודה וראיתי אותו יוצא מהבית. אמר שהוא נוסע לעבודה, לרמת גן. אחרי כמה שעות הגיעו אלינו שוטרים והודיעו שהוא נהרג. מהרגע שהתחילו לדבר על הפיגוע, אני כבר חששתי שאמיר היה במקום ולא הייתי שקט כל הערב. ידעתי שזה האיזור שבו הוא משרת ושהוא אופנוען בסיור".

"אמיר היה אדם נבון, טוב לב, מוקף בחברים רבים. הוא ראה את עצמו ממשיך במשטרה ומתקדם. עדיין לא סיפרו לנו מה קרה, אבל ממה ששמעתי אני לא מופתע שאחי הסתער וחתר למגע. הוא היה אמיץ. הוא היה כל כך חזק שזה לא מסתדר לי שהוא נהרג. אני לא מסוגל לעכל את זה שהוא איננו. הקשר בינינו היה קשר חזק מאד".

ההרוגים בבני ברק. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
ויקטור סורוקופוט ודימיטרי מיטריק. שני האזרחים האוקראינים שנהרגו בפיגוע/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שני האזרחים האוקראינים זוהו כויקטור סורוקופוט, כבן 33, ודימיטרי מיטריק, צעיר כבן 24. שניהם חיו בישראל בשנים האחרונות.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, שוחח לאחר הפיגוע עם אביו של רס"מ אמיר חורי ואמר כי "זה אירוע קשה ואסון גדול עבור המשטרה. לצד האסון הגדול חשוב לי לומר שהבן שלך הציל את חייהם של אזרחים רבים והפך למורשת וזיכרון של גבורה עבור מדינה שלמה". כמו כן, שוחח המפכ"ל עם שותפו של חורי שהגיע עמו לזירה וציין בפניו כי הם גיבורים. "בזכותכם ניצלו חייהם של אזרחים רבים. אני מחזק אותך ומשתתף בצער על נפילתו של שותפך לנשק, רס"מ אמיר", אמר.

הלוויתו של יעקב שלום. בני ברק 30 במרץ 2022. אבשלום ששוני, מעריב
הלוויתו של יעקב שלום/מעריב, אבשלום ששוני

המחבל הוא דיא חמארשה, צעיר פלסטיני בן 26, תושב הכפר יעבד שבאזור ג'נין, שריצה בעבר עונש מאסר בן חצי שנה בישראל בגין חברות בארגון טרור וסחר בנשק, והשתחרר בשנת 2015. לפי גורם ביטחוני, הוא נמנה על שורות ארגון פת"ח. בצה"ל ובמשטרה לא שוללים את החשד שסייע לו מחבל נוסף, שייתכן ונמלט כעת בחזרה לשטחים.

אופנוע השוטר פיגוע בבני ברק. ראובן קסטרו
האופנוע המשטרתי עליו רכב חורי שחיסל את המחבל, אתמול/ראובן קסטרו

כוחות הביטחון פשטו הלילה על הכפר יעבד שבאזור ג'נין, בו התגורר המחבל ועצרו חלק מבני משפחתו, בהם אחיו של המחבל, וחבריו. באופן חריג, צה"ל החל במיפוי הבית לקראת הריסתו, פחות מ-12 שעות מהפיגוע. על כן, הכוחות מתעכבים במקום. במקום התפתחו עימותים בין הכוחות לתושבי המקום, והכוחות אף ירו באוויר בשלב מסוים. לא דווח עד כה על נפגעים.

בתוך כך, הכוחות עצרו במהלך הלילה חשודים בפעילות טרור ברחבי יהודה ושומרון. גל המעצרים התמקד במחנה הפליטים בלאטה בשכם, בית לחם, כפר קדום, רמאללה, מרדה, יעבד וכן כפרים מדרום לבית לחם. בין העצורים סטודנטים, אסירים ביטחוניים לשעבר ואחרים, וביניהם בולט חוסיין עביאת, בנו של עאטף עביאת, בכיר המבוקשים באזור בית לחם בראשית האינתיפאדה השנייה, שחוסל בפיצוץ במכוניתו כשהיה בדרכו לביצוע פיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully