וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת הרוגי הפיגוע בב"ש הובאו למנוחות: "אמא, מקווה שגם את לא תשכחי אותי"

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 15:17

הארבעה - הרב משה קרביצקי, לורה יצחק, מנחם יחזקאל ודוריס יחבס - נטמנו בבתי העלמין בעיר ובמושב גילת. בתה של לורה ספדה לה: "אני אוהבת אותך, את הגיבורה שלי". בעלה של דוריס זעק בכאב בלוויה: "הגיע אדם מגעיל, זוהמה, שונא יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו"

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

הרב משה קרביצקי, לורה יצחק, מנחם יחזקאל ודוריס יחבס שנרצחו בפיגוע הדקירה בבאר שבע, הובאו היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בעיר ובבית העלמין במושב גילת. אלפי קרובים, חברים מכרים ואזרחים הגיעו לבתי העלמין כדי ללוות אותם בפעם האחרונה.

אפרת בת 12, בתה של לורה, ספדה לה: "לעולם לא אשכח אותך, את תהיי בלב שלי, היית הכי טובה בשבילי. אשמור על האחים תמיד. אראה להם את החינוך שאת נתת לי. אני אוהבת אותך, את הגיבורה שלי".

נעה בת 10, הבת השנייה ספדה בבכי: "אני לא אשכח את התאריך הזה. לא אשכח אותך לעולם ואני מקווה שגם את לא תשכחי אותי לעולם. לא משנה מה, אני אוהבת אותך. לא משנה אמא פה או למעלה. אני בטוחה שאת נמצאת במקום טוב. אני רוצה לומר לך שאני אוהבת אותך מאוד. אני אוהבת אותך"

הלווית מנחם יחזקאל, מהרוגי הפיגוע בבאר שבע, בית העלמין ב"ש, 233 במרץ 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הלווית מנחם יחזקאל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
הלווית דוריס יחבס, מהרוגות הפיגוע בבאר שבע, בית העלמין מושב גילת, 233 במרץ 2022. ללא, פלאש 90
הלווית דוריס יחבס/פלאש 90, ללא

בעלה של לורה, טל סיפר כי התאהב בה ממבט ראשון. "שירתנו יחד בצבא. ייבוא אישי ממרוקו קראתי לך. מה עכשיו? אמחנו פה בארץ ישראל ובן עוולה יום אחד קם והחליט לרצוח בדם קר. בלי סיבה. בגלל שהיא יהודיה. לא בגלל משהו אחר. מה אעשה עכשיו. את זו שדאגת לי. לבנות. לבית. להורים שלך לחברים שלך. כל הזמן היה איכפת לך מכולם".

"חלמנו לגדל את הבנות בצניעות. אני מאמין שהנשמה הטהורה שלך פה. תמיד היית בשביל כולם. בשביל הבנות. איך ממשיכים מכאן? אני מבקש סליחה אם אכזבתי אותך. אישה שלי, יפה שלי. כל בוקר התאפרת בחיוך ושמחה לקחת את הבנות לבית ספר. עם כל הקושי הכלכלי שלנו, הרמת את הבית. היית הבית עצמו. אספר עלייך בכל מקום. שכל העולם יידע מי את. לב טהור. יהודיה צדיקה שלי. אשת חיל מי ימצא. ואני מצאתי. תעירו אותי מחלום הבלהות הזה. אני מבטיח שאגדל את הבנות - אפרת ונועה שלי שחגגה בת מצווה ואת יהלי שלנו שלא פה. היא בת 6. לא ידענו אם להביא אותה. אף אחד לא הכין אותנו לדבר כזה".

שר התפוצות נחמן שי אמר בלווית לורה כי "אין גבול לכאב שאתם חשים אין גבור לרצון של כולנו לומר לכם ברגעים אלה כאבם כאבנו אובדנכם אובדננו. לורה שאותה אנו מביאים למנוחת עולמים נרצחה בעיר שלה עיר שנהנתה כל כך לגדול בה ולגדל את משפחתה. הייתה אם ורעיה למופת. הבנות והמשפחה כולה היו לב חייה. לורה אהבה את החיים, חגגה ושמחה, עד שחייה נלקחו ממנה עכשיו".

השר עמר בר לב בהלווית דוריס יחבס, מהרוגות הפיגוע בבאר שבע, בית העלמין מושב גילת, 233 במרץ 2022. ללא, פלאש 90
בר- לב בהלווית דוריס יחבס/פלאש 90, ללא
הלווית דוריס יחבס, מהרוגות הפיגוע בבאר שבע, בית העלמין מושב גילת, 233 במרץ 2022. ללא, פלאש 90
בתה של דוריס יחבס בהלוויתה/פלאש 90, ללא
לורה יצחק, נרצחה בפיגוע בבאר שבע, 22 במרץ 2022. פייסבוק, צילום מסך
לורה יצחק/צילום מסך, פייסבוק

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון שהגיעה ללוויתו של מנחם זכתה לקריאה מאישה שישבה בקהל: "יושבת עם תומכי טרור". שאשא-ביטון ספדה למנחם: "כולנו הזעזענו עמוקות ממסע הקטל האכזרי. פיגוע טרור רצחני שמביא שעות קשות לחברה בישראל ולכל מי שחי פה. מנחם יחזקאל מנוחין יצא לטייל ונדקר על ידי רוצח שפל שקטל ארבעה אנשים חפים מכל פשע ללא אבחנה".

"ארבעה בני אדם שיצאו לשגרת יומם ונרצחו באכזריות במסע הקטל של רוצח צמא דם, רק בשל היותם יהודים", המשיכה שרת החינוך. "חבריו ומכריו של מנחם מספרים שהיה אדם נעים לבבי ואהוב על כולם. אני משתתפת באבלם הכבד של משפחות הנרצחים ושולחת תנחומיי לאחיו היקרים. אין מילים שיכולים לתאר את גודל הטרגדיה. רגע לפני הקבורה והדמעות אני מבקשת להצדיע לגיבורים שירו במחבל ומנעו את המשך מסע הקטל".

הלווית מנחם יחזקאל, מהרוגי הפיגוע בבאר שבע, בית העלמין ב"ש, 233 במרץ 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הלווית מנחם יחזקאל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
מנחם יחזקאל, נרצח בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
מנחם יחזקאל/באדיבות המשפחה
בווידאו: בר לב עורר מהומה כשאמר על המחבל שחוסל "נביא אותו לכלא"/צילום: מערכת וואלה!
הלווית דוריס יחבס, מהרוגות הפיגוע בבאר שבע, בית העלמין מושב גילת, 233 במרץ 2022. ללא, אתר רשמי
הלווית דוריס יחבס/אתר רשמי, ללא

אחיו של מנחם, יפתח, ספד לו: "קשה לי לעמוד פה היום להספיד את אחי היקר. אנחנו המומים וכואבים לעמוד כאן ולהיפרד ממך. נרצחת על ידי בן עוולה בגלל היותך יהודי. עלינו מהודו והגענו לבאר שבע ב- 1963 ומאז אנחנו פה. גרנו במעברת באר שבע. ההורים חינכו אותנו על אהבת ארץ ישראל והמסורת היהודית. הוא היה נותן תרומות בסתר מקצבת הנכות שלו. אימא שלנו הלכה מאיתנו לפני ארבע שנים ובקשתה האחרונה הייתה שנשמור עליך. אתמול לא הצלחנו לשמור עליך. נלקחת מאיתנו באכזריות".

השר לביטחון הפנים עורר סערה כשאמר בלוויה של דוריס כי "לא נשקוט עד שהפשע והפושע יגיע לכלא ויישפט בכל חומרת הדין". זאת, למרות שמהחבל נורה ומת. "זאת הדרך היחידה שבה אפשר וצריך להתמודד עם טרור רצחני, טרור נפשע, טרור שלא מבחין בן אדם לאדם, ואנחנו נתמודד איתו ונמגר את הטרוריסטים. נגיע לבית שלהם, למשפחות שלהם ונמצה את הדין עם כל מי שירים יד - ובוודאי מי שירים סכין על אזרח במדינת ישראל".

בעלה של דוריס אמר בלוויה: "אני והילדים מבקשים ממך סליחה, לא נשכח אותך בחיים. תמיד עזרת לכולם, אבל הגיע אדם מגעיל, זוהמה, שונא יהודים, שלקח את החיים שלך מאיתנו. מבטיח לך שאשמור על הילדים כמו שאת שמרת, תשמרי עלינו מלמעלה, אוהב אותך".

דוריס יחבס. באדיבות המשפחה
דוריס יחבס/באדיבות המשפחה
הלווית מנחם יחזקאל, מהרוגי הפיגוע בבאר שבע, בית העלמין ב"ש, 233 במרץ 2022. יניר יגנה
הלווית מנחם יחזקאל/יניר יגנה

אחד הנרצחים, מנחם יחזקאל בן ה-67 מבאר שבע, הוא ערירי, ובשעות האחרונות גורמים שונים קראו לציבור לבוא ולהשתתף בהלוויתו, שנערכת בבית העלמין החדש בבאר שבע. אחד מהם הוא אורן הלמן, סמנכ"ל בחברת החשמל. "המחבל המנוול רצח גם את מנחם יחזקאל מנוחין, אדם ערירי שמוכר לרווחה של באר שבע. אני מרגיש צורך להעלות את זכרו דווקא מכיוון שבתקשורת לא סיפרו עליו מעבר לשורה אחת", כתב הלמן. "בחייו, אני מניח, מנחם היה שקוף, עם חיים לא פשוטים ובלי משפחה גרעינית. אם תוכלו, תגיעו לתת לו כבוד אחרון והלוויה מכובדת".

אחיינו, נתי כהן, סיפר כי היה "איש שקט, עני וטוב, אהב לטייל. אחת מבנות הדודות הודיעה לנו להגיע לבית החולים. מדובר במכה קשה, טרגדיה נוראית. כואב לנו ממש. אירוע מזעזע".

הרב משה קרביצקי, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע, נרצח גם הוא בפיגוע הדקירה בעיר. הרב ניהל במשך כעשור את בית התמחוי בשכונה מטעם עמותת 'כולל חב"ד', בו סעדו מדי יום קשישים רבים ונזקקים. השליח הראשי של חב"ד בבאר שבע, הרב שניאור זלמן גורליק, שעבד עם הרב קרביצקי, ספד הערב בכאב: "הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו, יבדלו לחיים טובים ארוכים, את הכול, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות. לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה".

הרב משה קרביצקי, נרצח בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
הרב משה קרביצקי/באדיבות המשפחה

לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות שנרצחה גם היא בפיגוע, היא אחותו של השוטר מבאר שבע שהיה במשמרת אחרי תדריך בתחנה. כשעשה דרכו לאירוע, התבשר שבין הקורבנות גם אחותו ומיד נסע לבית החולים.

לורה יצחק, נרצחה בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
לורה יצחק/באדיבות המשפחה

דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים, נרצחה בפיגוע. מהמועצה האזורית מרחבים נמסר כי "נושיט יד למשפחה באובדנה באכזריות המפלצתית". הלווייתה תתקיים מחר בבית העלמין במושב גילת.

מלבד ארבעת הנרצחים, שני בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה, בפיגוע דקירה משולב שביצע אל-קיעאן בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בעיר, ובהמשך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר.

תחילה, אל קיעאן בן ה-38, שנכלא בעבר לאחר שניסה לגייס תלמידי בית ספר לדאעש, דרס למוות את מנחם יחזקאל בעת שנסע על אופניו. משם המשיך לתחת דלק סונול שם דקר למוות את לורה יצחק. משם המשיך המחבל לחנות בגדים במרכן הקניות וואן בעיר שם דקר עוד שלושה בני אדם בהם דוריס יחבס. בהמשך, דקר אדם נוסף, ככל הנראה הרב קרביצקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully