וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג שירה במחבל בבאר שבע: "ניסיתי לדבר איתו, הוא סירב - והתקרב אליי עם הסכין"

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 5:39

ארתור חיימוב, נהג עובר אורח, גילה תושייה והחליט להתקרב למחבל ולירות בו, אחרי שרצח 4 בני אדם ופצע שניים נוספים במסע דקירות בבאר שבע. "ראיתי מחבל עם סכין, דיברתי איתו - ויריתי", שחזר. עד ראייה הזעיק צוותי מד"א למקום: "דחוף, יש פה מחבל עם סכין, מלא פצועים"

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ארבעה בני אדם נרצחו ושני בני אדם נפצעו באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה משולב היום (שלישי) בבאר שבע. מי שירה במחבל הוא ארתור חיימוב, עובר אורח שגילה תושייה והחליט להתקרב אליו ולפגוע בו. "ראיתי מחבל עם סכין, ניסיתי לדבר איתו ולבקש ממנו שיוריד את הסכין - והוא סירב והתקרב אליי", שחזר.

סמוך לשעה 16:10 התקבל דיווח במוקד מד"א, שהזעיק את החובשים והפראמדיקים באמבולנסים למקום הפיגוע. "דחוף, יש פה מחבל, בחור עם סכין שרץ ודוקר אנשים", דיווח עד הראייה. "יש מלא פצועים, הוא הרג אנשים, הוא הולך פה עם סכין".

מאוחר יותר התפתח עימות בין שוטר לאזרח שהשתתף בנטרול המחבל. נשקו האישי של האזרח נלקח ממנו לצורך חקירה בליסטית על פי הנוהל הקיים במשטרה. במשטרה אף ציינו כי הנשק יוחזר לו בסיום הבדיקה. עם זאת, העימות פרץ לאחר שלטענת האזרח לא החזירו לו את הנשק. "אל תשחק איתי משחקים", תועד השוטר אומר לאזרח, משסירב להתפנות מהתחנה, ואיים בעיכובו לחקירה.

מהמשטרה נמסר כי "כלי הנשק שבוצע בהם שימוש כנגד המפגע היום באירוע הטראגי נלקחו כחלק מפעולות חקירה מקובלות שבסיומן יוחזרו לבעליהם. מדובר בנוהל שגרתי בחקירה מהסוג הזה. האזרחים שינטרלו את המחבל פעלו בתושייה רבה בשטח ומנעו פיגוע קשה יותר".

המפכ"ל קובי שבתאי הורה לפתוח עוד הלילה את מעבדת הנשק של המשטרה בירושלים ולבדוק "ללא עיכובים" את כלי הנשק, ולהשיב אותם לבעליהם. במשטרה הוסיפו כי יתאפשר לבעלי הנשק להגיע עם השוטרים לבדיקה, ואחריה ילוו אותם לביתם. "אם יבחרו שלא להצטרף להליך הבדיקה ילוו אותם וישיבו להם את נשקם עוד הלילה", הוסיפו.

עוד בוואלה!

4 נרצחים בפיגוע דקירה בבאר שבע; המחבל: אזרח בדואי תושב הנגב

לכתבה המלאה
הנהג שהתקרב למחבל ונטרל אותו. יניר יגנה
"ניסיתי לדבר איתו ולבקש ממנו שיוריד את הסכין". ארתור שירה במחבל/יניר יגנה

האירוע החל בתחנת הדלק בכניסה לעיר, שם המחבל דקר את אחת מהנשים, ואז המשיך עם רכבו תוך שהוא דורס רוכב אופניים ועוצר במרכז הקניות "ONE", שם דקר גבר ואישה נוספים.

המחבל הוא מוחמד אבו אלקיעאן, בן 34 מחורה, מורה לשעבר בבית ספר תיכון בחורה ומטיף לשעבר במסגד חמזה ביישוב, שריצה עונש בן ארבע שנות מאסר שניסה לצאת ללחום לצד לוחמי דאעש בסוריה ועודד תמיכה בארגון בדרשות שנשא במסגד ביישוב. אבו אלקיעאן הורשע בין היתר בקשירת קשר, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין למדינה זרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully