וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג שלישי בפיגוע בדיזנגוף: נקבע מותו של ברק לופן, בן 35 מגבעת שמואל

לופן נכח בחגיגת יום הולדת של חבר בבר האילקה, נפצע אנושות בפיגוע הרצחני אמש וחרף מאמצי הרופאים - נקבע מותו ביחידה לטיפול נמרץ. הוא הותיר אחריו שלושה יתומים. משפחתו: "הוא היה ספורטאי בכל רמ"ח אבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום"

בווידאו: תיעוד מפיגוע הירי בתל אביב/ידיעות מהשטח בטלגרם

בית החולים איכילוב הודיע הערב (שישי) על מותו של ברק לופן, תושב גבעת שמואל בן 35 שנפצע אמש באורח אנוש בפיגוע בתל אביב. מלבדו נרצחו בפיגוע שני צעירים נוספים - תומר מורד ואיתם מגיני, ונפצעו עוד 13 בני אדם.

לופן, שנכח בחגיגת יום הולדת של חבר בבר האילקה, נפצע אנושות בפיגוע הרצחני אמש וחרף מאמצי הרופאים, נקבע מותו ביחידה לטיפול נמרץ כללי. הוא גדל בקיבוץ גינוסר ובתקופה האחרונה התגורר בגבעת שמואל. ברק אהובינו, נכד של מייסדי קיבוץ גינוסר, בעל ואב למופת", נמסר ממשפחתו. "הוא היה ספורטאי בכל רמ"ח אבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום. עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד".

אסף ליפינסקי, חבר קרוב של ברק לופן, סיפר כי הוא היה "אדם עם לב זהב". לדבריו, לופן "היה חבר אמיתי שעוזר למי שצריך עזרה ודואג לכולם. בעל מדהים לדנה ואבא מדהים לשתי בנות (בנות 3 ו-6 - א"א) ולבן שנולד רק לפני 5 חודשים. אתמול ברק נפגש עם חברי ילדות שלו באילקה בר כדי לחגוג יום הולדת לאחד מהם. בשנים האחרונות עבר לתחום אימון קיאקים היה מאמן סגל בכיר של נבחרת ישראל ומאמן של החותרים הפראלימפים. אני הכרתי אותו כשהשתחררתי מהצבא והוא אימן וחתר במועדון הפועל תל אביב. הוא הכיר לי את עולם החתירה והפכנו לחברים".

תומר מורד
איתם מגיני
ברק לופן. אינסטגרם, עיבוד תמונה
שלושת הנרצחים בפיגוע בדיזנגוף - לופן, מגיני ומורד/עיבוד תמונה, אינסטגרם
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע/ראובן קסטרו

"הודענו למשפחה שיכול להיות גם הגרוע מכל", אמר מוקדם יותר מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו. במרכז הרפואי מאושפזים שמונה פצועים - ארבעה בטיפולים הנמרצים. שלושה מתוכם, נמצאים בשלבי התעוררות ויצאו מכלל סכנה. המטופלים הנוספים במחלקות האחרות, במצב בינוני עד קל. "הוצאנו את רוב המטופלים מכלל סכנת חיים. המטופלים הגיעו במצב קשה ובחדר הניתוח יוצב מצבם. אנחנו ממשיכים בהשגחה רפואית ובתמיכה במשפחות", אמר גמזו. עוד הוסיף כי הרופאים הוציאו לנפגעים קליעים, שהיו עלולים לגרום לנזק רב יותר.

הפיגוע החל אתמול בסביבות השעה 21:00, אז פתח המחבל באש לעבר המבלים ב"אילקה בר". המחבל הצליח להימלט דרך אחת הסימטאות, מה שגרר מראות חריגים של יותר מאלף שוטרים באזור. כוחות מיוחדים סרקו בנייני מגורים בתל אביב בניסיון לאתר את המחבל.

הבוקר בסביבות השעה 05:00, ובתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וחוסל המחבל, פלסטיני ממחנה הפליטים ג'נין בשם רעד פתחי חאזם יאמן. הוא אותר על ידי שב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו, ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. אין נפגעים בפעולת הסיכול.

חקירת הפיגוע נמשכת, וכעת נבדקת האפשרות שהמחבל קיבל סיוע ממקומיים, שסייעו לו להסתתר. לפי הערכות הוא הכיר היטב את האזור ולכן ידע את המיקום של המסגד, שם קיווה להסתתר בחסות התפילות של יום שישי הראשון של רמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully