וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחים בפיגוע הירי בדיזנגוף בתל אביב: תומר מורד ואיתם מגיני מכפר סבא

עודכן לאחרונה: 9.4.2022 / 20:21

השניים, צעירים מכפר סבא, בילו יחד ב"אילקה בר" ברחוב דיזנגוף, כשהמחבל פתח באש לעברם ולעבר מבלים נוספים במקום. חייליו של תומר, קצין במילואים, ספדו לו: "הייתי מוכן ללכת אחריו בקרב". חבריהם של השניים: "אי אפשר לעכל. אין מילים לדבר נורא כל כך. טרגדיה"

אימה של הארוסה של איתם, ליאה ארד/עריכה: אביעד בללי

שני הישראלים שנרצחו אמש (חמישי) בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב הם חברים מכפר סבא שהגיעו לבר "אילקה" יחד ובילו במקום - תומר מורד, בן 28, ואיתם מגיני, בן 27. הלווייתם של השניים תתקיים ביום ראשון והם יקברו אחד ליד השני. בפיגוע נפצעו עוד 13 בני אדם.

חבריהם של השניים סיפרו כי תומר ואיתם הגיעו למקום ראשונים על מנת לשמור שולחן בבר לכל החברים. הם ספדו להם ואמרו כי "הם היו מסמרים שאוהבים את החיים. כולם סביבם, הם הדבק". עוד סיפרו החברים כי כששמעו על הפיגוע ניסו ליצור איתם קשר אך הם לא ענו. "נסינו בכל הדרכים האפשריות, כל מה שאפשר, וקיווינו שזה לא הדבר הנורא הזה", אמרו.

"שניהם היו יחד כל הזמן, טסו לכל מקום יחד, תמיד צחקו ,חייכו, הם היו סטודנטים וגרו בתל אביב. לא מאמינים שבסוף גם הלכו יחד", סיפרו החברים. עוד תיארו כי היו חכמים ומשפחתיים. הם למדו באוניברסיטת תל אביב - תומר הנדסת מכונות, ואיתם מדעי המחשב בדגש לחקר המוח. "אי אפשר לעכל. אין מילים לדבר נורא כל כך. טרגדיה. איתם התארס לפני שלושה שבועות . תומר היה מתארס בקרוב. הוא תמיד אמר שיציע בסוף התואר שזה בעוד שלושה חודשים", הוסיפו. איתם שירת בצוללות והוא אח בכור לנועה ותמיר.

תומר מורד,איתם מגיני- נרצחו בפיגוע ברחוב דיזנגוף. אינסטגרם, עיבוד תמונה
תומר מורד ואיתם מגיני/עיבוד תמונה, אינסטגרם

רון לרמן, חברו של מגיני ששירת עמו בשייטת הצוללות, סיפר לוואלה על תחושותיו הקשות. "הוא היה מכונאי, בצוות של הצוללת שהגיעה מגרמניה. היינו חברים טובים. הוא הבן הכי חריף שהכרתי ביחידה ובכלל. כולם תמיד היו סביבו. הוא ידע לשכנע - חשבתי שמתאים לו להיות עורך דין. הצלחנו לשמור על קשר למרות קו ירושלים תל אביב שהפריד בינינו".

לדברי לרמן, מגיני וחבריו מהצבא היו בני מחזור מגובש. "חתונות, ימי הולדת .הוא רק התארס וזה היה אירוע מאד משמח. אני חייב להגיד שזה הבן האחרון שחשבתי שזה יכול לקרות לו - יש לנו חברים שגרים בשומרון והוא בכלל בבועה התל אביבית, לא הגיוני שדווקא הוא. הוא ידע להתנהל בכל סיטואציה הכי טוב. הוא היה איש גדול וגאון אני בטוח שהיה מקים את הסטארט-אפ הגדול הבא. תמיד סחף אחריו את כולם. הייתה לו כריזמה מטורפת וממגנטת. תמיד כולם היו מקשיבים לו ואחריו".

לדבריו, שמע על המקרה בשעת הפיגוע, בקבוצת הווטרסאפ של היחידה. "כתבנו בקבוצה "מחזור 105" כי יש כמה מתל אביב, לראות איפה כולם והאם הם בסדר. כולם ענו חוץ ממנו. חייב להגיד שאקח ממנו את מי שהוא לתמיד. גם אם הוא לא איתנו, הוא תמיד יהיה והרוח שלו תלך איתנו. נעשה את זה בשבילו".

רון לרמן, חברו של איתם מגיני, בזמן שירותם בצבא. באדיבות המצולמים
איתם מגיני עם חברו עדי גורש בזמן שירותו הצבאי/באדיבות המצולמים
איתם וארוסתו איילה. באדיבות המשפחה
איתם וארוסתו איילה/באדיבות המשפחה

ליאה ארד, אמא של ארוסתו של איתם, סיפרה כי הערב היתה אמורה להיות מסיבת האירוסים של השניים. "בבית הזה, שעכשיו אנחנו יושבים בו שבעה, הייתה אמורה להיות מסיבה. הם נפגשו באקראי בדרום אמריקה וכמעט שנה אחרי יצרו קשר מחדש והתחילו לצאת. איתם הוא אדם מיוחד, הוא חסון ורגיש. הילד שלנו לכל דבר", אמרה.

חייליו של תומר מורד, קצין במילואים, ספדו לו "הערכתי אותו כמ"מ והייתי מוכן ללכת בעקבותיו בקרב. לעזאזל עם המחבלים האלו". תומר אהד את קבוצת הפועל תל אביב שספדה לו אף היא ואמרה כי היא "משתתפת בצערה הכבד של משפחתו".

מעיריית כפר סבא נמסר הבוקר כי "אנו מרכינים ראש בכאב גדול ומשתתפת בצערם הכבד של משפחות הנרצחים בפיגוע. העיר כפר סבא כולה מחבקת את המשפחות ושולחת איחולי החלמה לפצועים".

חברת "וויקס" בה עבד איתם מגיני ספדה לו וציינה כי "אנחנו לא מוצאים את המילים לתאר את הכאב, העצב ושברון הלב על האובדן של איתם מגיני שנרצח אמש בפיגוע הטרור בתל אביב. מנהליו וחבריו לצוות מספרים על בחור מבריק, חדור מוטיבציה, סוחף ואהוב על כולם".

זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. שלומי גבאי
"היה אדם מיוחד". זירת הפיגוע/שלומי גבאי

הבוקר עדכן בית החולים איכילוב, אליו הובהלו הנפגעים, כי מצבו של אחד הפצועים מוגדר אנוש ונשקפת סכנה מיידית לחייו. שלושה פצועים נוספים יצאו מכלל סכנה ומאושפזים ביחידות טיפול נמרץ. מצבם של ארבעה נוספים מוגדר קל עד בינוני.

ראש עיריית כפר סבא רפי סער אמר כי אבל כבד ירד על העיר. "התעוררנו לבוקר קשה מנשוא, עם הידיעה הקשה על הירצחם של שני בני העיר היקרים שלנו - איתם מגיני ותומר מורד בני ה-27, חברי ילדות שגדלו והתחנכו בכפר סבא עירנו, מטובי בנינו". עוד מסר ראש העיר תנחומים למשפחות הנרצחים. "התחושות קשות ומעורבות בכעס, תסכול וכאב. אין מלים ואין נחמה למי שאיבדו את ילדיהם. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ושולח תנחומים בשם העיר כולה למשפחות הנרצחים. לא נתפס והלב נשבר", אמר.

זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
"בתום מרדף חוסל המחבל". זירת הפיגוע/ראובן קסטרו

הפיגוע החל אתמול בשעה 21:01, אז התקבלו דיווח על ירי ברחוב דיזינגוף 148 בתל אביב. שלוש דקות לאחר מכן הגיעו השוטרים למקום, שהינו אזור בילוי מרכזי בעיר.

המחבל הגיע לרחוב, ירה לעבר המבלים בפאב "אילקה בר", ונמלט. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ולוחמי צה"ל הגיעו לזירה, וסרקו במשך שעות את האזור בסיוע מסוק. כמו כן נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית, מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתר את המחבל שהצליח לברוח.

הבוקר בסביבות השעה 05:00, ובתום מרדף של כוחות הביטחון, אותר וחוסל המחבל, פלסטיני ממחנה הפליטים ג'נין בשם רעד פתחי חאזם יאמן. הוא אותר על ידי שב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו, ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. אין נפגעים בפעולת הסיכול.

חקירת הפיגוע נמשכת, וכעת נבדקת האפשרות שהמחבל קיבל סיוע ממקומיים, שסייעו לו להסתתר. לפי הערכות הוא הכיר היטב את האזור ולכן ידע את המיקום של המסגד, שם קיווה להסתתר בחסות התפילות של יום שישי הראשון של רמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully