וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד לילי: המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב נלכד ביפו וחוסל

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 8:57

לאחר מרדף של כוחות הביטון אותר המחבל שביצע את פיגוע הירי. המחבל, ראאד חאזם ממחנה הפליטים ג'נין, אותר על ידי שב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. לא היו נפגעים בפעולת הסיכול. בשעה זו: בנט מקיים הערכת מצב

בווידאו: תיעוד מפיגוע הירי בתל אביב/ידיעות מהשטח בטלגרם

המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב שבו נרצחו שני ישראלים אותר וחוסל הבוקר (שישי) בתום מרדף לילי של כוחות הביטחון. המחבל, ראאד חאזם ממחנה הפליטים ג'נין, אותר ע"י שב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו, ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. אין נפגעים בפעולת הסיכול.

תפיסת המחבל החלה כשני לוחמי היחידה המבצעית של שב"כ קיבלו החלטה לסייר סביב אחד המסגדים באמצעות רכב. לפתע הם זיהו דמות חשודה שעונה לתמונה ולנתונים שקיבלו זמן קצר לאחר הפיגוע. שני הלוחמים יורדים מהרכב, קוראים למחבל לעצור. הוא מרים ידיים, לפתע רץ להסתתר מאחורי מכונית, שולף אקדח ויורה עשרה כדורים. שני הלוחמים מסתערים לעברו, פותחים לעברו באש והורגים אותו.

חקירת הפיגוע נמשכת, וכעת נבדקת האפשרות שהמחבל קיבל סיוע ממקומיים, שסייעו לו להסתתר. לפי הערכות הוא הכיר היטב את האזור ולכן ידע את המיקום של המסגד, שם קיווה להסתתר בחסות התפילות של יום שישי הראשון של רמדאן.

המחבל של הפיגוע בתל אביב, 8 באפריל 2022. ., מערכת וואלה!
רעד פתחי זידאן. המחבל/מערכת וואלה!, .

לאחר הריגת בנו, אביו של המחבל נאם מחוץ לביתו בג'נין. "אינשאללה תראו ניצחון בדור שלכם, בשנים הבאות, בימים הקרובים. העיניים שלכם יראו ניצחון, יראו שינוי, תצאו לחופש, תשיגו את החירות שלכם, את העצמאות שלכם. תשיגו ניצחון בעזרת אללה, אללה משחרר את מסגד אל-אקצא מהכובשים".

אביו של המחבל נאם בפתח ביתו: "מקווה שנראה ניצחון בקרוב"

פתחי חאזם, אביו של המחבל/עריכה: אביעד בללי

בד בבד, ראש הממשלה נפתלי בנט, שעודכן בהתפתחויות במהלך הלילה, מקיים בשעה זו הערכת מצב נוספת בהשתתפות שרי הביטחון והבט"פ וראשי מערכת הביטחון.

המפכ"ל יעקב שבתאי התייחס לחיסול המחבל ואמר כי "לאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל".
לדבריו, מערכת הביטחון ממשיכה "בהיערכות השיא בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן".

השר עמר בר-לב בזירת הפיגוע עם מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. 7 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע, אתמול/דוברות משטרת ישראל
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

אחת הערכות של שב"כ והמשטרה היתה שהמחבל יגיע למרחב המסגד, ולכן, האזור כותר על ידי היחידה המבצעית של השב"כ והימ"מ, שהצטרפו למצוד זמן קצר לאחר הפיגוע. עוד נבדקת האפשרות שהשתמש בכלי רכב. לא ברור אם חצה אתמול את קו התפר הוא שהיה זמן ממושך באזור. כרגע טרם נקבע האם משתייך לארגון כלשהו.

הפיגוע החל בשעה 21:01, אז התקבלו דיווח על ירי ברחוב דיזינגוף 148 בתל אביב. שלוש דקות לאחר מכן הגיעו השוטרים למקום, שהינו אזור בילוי מרכזי בעיר.

המחבל הגיע לרחוב, ירה לעבר המבלים בפאב "אילקה בר", ונמלט. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ולוחמי צה"ל הגיעו לזירה, וסרקו במשך שעות את האזור בסיוע מסוק. כמו כן נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית, מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתר את המחבל שהצליח לברוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully