וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני נרצחים ו-4 פצועים קשה בפיגוע ירי במרכז תל אביב; מצוד אחר המחבל

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לאילקה בר שברחוב דיזנגוף ופתח בירי לעבר המבלים. עשרה בני אדם נפצעו, ועוד 3 נפגעי חרדה. המשטרה מנהלת מצוד אחר המחבל וקראה לתושבים להסתגר בבתים. צה"ל הקפיץ יחידות מובחרות לתגבר את האזור. בנט: "היכן שהמחבל נמצא נגיע אליו"

פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שני גברים בשנות ה-30 לחייהם נרצחו ועשרה נוספים נפצעו הערב (חמישי) בפיגוע ירי שאירע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. מצב ארבעה הפצועים שהובהלו לבית החולים במצב אנוש, הוטב, וכעת מוגדרים במצב קשה. שניים אחרים במצב בינוני והיתר נפצעו קל.

בשעה זו המשטרה עדיין מנהלת מצוד אחר המחבל וקראה לתושבי העיר להסתגר בבתים ולהישאר מתחת לגובה החלונות. התחבורה הציבורית באזור הופסקה. מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד אמר כי "היורה נמלט מהזירה וברח דרך אחת הסימטאות - אנחנו משערים שהוא באזור".

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערכת מצב עם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר לב ובכירים במערכת הביטחון. בסיומה, סוכם על המשך תגבור הכוחות בעיר. לאחר מכן הביע ראש הממשלה תנחומים כלפי משפחות ההרוגים ותפילה לרפואת הפצועים. בנט הבטיח לאתר את המחבל. "לילה קשה מאוד. כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחר המחבל שביצע את ההשתוללות הרצחנית הערב בתל אביב. היכן שהמחבל נמצא - אנחנו נגיע אליו. וכל מי שסייע לו בעקיפין או במישרין - ישלם מחיר".

"ישבנו ושתינו בירה. פתאום שמענו יריות לכל עבר. היה בום ועוד בום ועוד בום, זכוכיות התחילו להתפוצץ. פשוט מזעזע, לא הבנתי שזה פיגוע", סיפר אחד מהלקוחות, נתנאל ברקאי לוואלה!: "כיוון מבחוץ לרחוב. חשבתי מישהו צוחק עליי, רק אחרי זה הבנתי שזה פיגוע. כדורים עפו לי מעל הראש והוא לא מפסיק לירות. לא הסתכלתי אחורה, קיוויתי לא למות והמשכתי לרוץ".

בלשכת ראש הממשלה מסרו כי "בנט נמצא כעת בקריה בתל אביב ומקבל עדכונים שוטפים". ‏שר הביטחון בני גנץ הגיע גם הוא לקריה. המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון הפנים עמר בר לב הגיעו לזירה. המשטרה פרסה מחסומים בכל רחבי העיר.

זירת הירי, המצוד אחר המחבל והבהלה ברחוב: התמונות מהפיגוע

ראובן קסטרו
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע, הערב/ראובן קסטרו
המחבל בזירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, תמונות גולשים
האדם החשוד כמחבל/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

מחקירת האירוע עולה כי המחבל הגיע ל"אילקה בר" שברחוב, בלב האזור שבו מבלים צעירים רבים ביום חמישי בערב, פתח באש - ונמלט. כוחות ימ"מ רבים ומאות שוטרים פעלו בעיר בניסיון לאתר את המחבל. תחילה התרכזו הכוחות סביב בניין ברחוב, אך החשש שהמחבל התבצר שם נשלל. לאחר כשעה וחצי נעצר חשוד, אך ככל הנראה לא מדובר במחבל.

גם כוחות צה"ל החלו לפעול בעקבות הפיגוע. כוחות מיוחדים מיחידות סיירת מטכ"ל, לוט"ר ושלדג הוקפצו כדי לתגבר את האזור. בכירי שב"כ עוזרים בניהול האירוע.

זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
המרדף אחר המחבל, הערב/ראובן קסטרו
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
המרדף אחר המחבל, הערב/ראובן קסטרו

בפתח בירכו על הפיגוע: "הכיבוש נושא באחריות, תגובת העם הפלסטיני היא תגובה טבעית". חמאס בירך גם הוא: "אנשינו לא ירשו את המשך הטרור והפשעים של הכיבוש, וניסיונותיו לייהד את ירושלים ולהעלות קורבנות בחצר מסגד אל-אקצא לבניית מקדשם בחג הפסח. התנגדותנו תעמוד לצד כל מי שחושב לפגוע במקומות הקדושים לנו והימים הבאים יעידו על כך".

"מברכים על פיגוע הגבורה יוצא הדופן בעומק היישות הציונית בלב תל אביב". מסר הג'יהאד האסלאמי. "חזרת פיגועי הגבורה בעומק הציוני היא תוצאה טבעית של התוקפונות הציונית שחצתה את כל הגבולות".

חלוקת ממתקים ברמאללה בעקבות פיגוע הירי בתל אביב. 7 באפריל 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
חלוקת ממתקים ברמאללה, הערב/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע, הערב/ראובן קסטרו
אירוע ירי בדיזנגוף, תל אביב. 7 באפריל 2022. תיעוד מבצעי איחוד הצלה, אתר רשמי
זירת הפיגוע, הערב/אתר רשמי, תיעוד מבצעי איחוד הצלה
זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. אורי סלע
זירת הירי, הערב/אורי סלע

פרמדיק מד"א ישראל וינגרטן סיפר: "מיד שהתקבלו הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע הירי בתל אביב הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א. במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה".

זירת פיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב, 7 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת הפיגוע/פלאש 90, אבשלום ששוני

עקיבא קאופמן, חובש איחוד הצלה סיפר כי "מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

במשטרה מסרו כי "לפני זמן קצר נשמעו קולות ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בשלב זה ידוע על שני נפגעים לא ידוע רמת הפציעה. כוחות משטרה נוכחים במקום, הציבור מתבקש שלא להגיע למקום ולאפשר לכוחות הביטחון לטפל באירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully