וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המסע" לחדרה והתכנון המוקפד: פרטים חדשים על פיגוע הירי

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 23:12

בצל הביקורת על שב"כ, מתחזקת הערכה כי הפיגוע אמש תוכנן היטב. מהחקירה עולה שכוונתם המקורית של המחבלים, שנסעו לזירה ברכב של אחיו של אחד מהם, הייתה לרצוח חיילים ולחטוף את נשקם, ובאמצעותו לרצוח אנשים רבים, בעזרת יותר מ-1,000 כדורים. "תכננו מסע טבח"

בווידאו: תיעוד פיגוע הירי בחדרה/צילום: שלומי גבאי, יואב איתיאל, דוברות משטרת ישראל ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ברקע הביקורת הקשה על שב"כ, לפיה לא הצליח הארגון לסכל את הפיגוע שאירע אמש בחדרה, פרטים חדשים שעלו היום (שני) מחקירת האירוע, מעלים את הסברה לפיה הוא תוכנן מראש לפרטי פרטים. לפי החקירה, שני המחבלים נסעו לחדרה במכוניתו של אח של אחד מהם, שלקחו ממנו, וכוונתם המקורית היתה לרצוח את החיילים ולגנוב את נשקם, באמצעותו התכוונו לבצע מסע טבח גדול יותר.

מהחקירה עולה כי שני המחבלים יצאו מביתם באום אל פחם ברכב של אחיו של אחד מהם. תחילה נסעו לכפר קרא ורק אז המשיכו לחדרה, שם החנו את המכונית סמוך לתחנת האוטובוס בה בוצע הירי. הם עמדו סמוך אליה עד שהבחינו בלוחמי מג"ב, ואז פתחו לעברם בירי ורצחו שניים מהם.

שניים נרצחו בפיגוע ירי בחדרה עוד ארבעה נפצעו , תיעוד האירוע 28 במרץ 2022. מתוך מצלמות אבטחה, אתר רשמי
כוונתם היתה לחטוף את הנשק של החיילים ולבצע טבח גדול יותר. תיעוד מהפיגוע בחדרה/אתר רשמי, מתוך מצלמות אבטחה

עוד עולה מהחקירה כי השניים תכננו לחטוף את הנשק מהחיילים, ובאמצעותו לצאת למסע טבח בהיקף גדול יותר משנעשה בפועל, ולשמו הצטיידו ביותר מאלף כדורים. לפי הערכה, השניים התקשו להשיג רובה M16 שמחירו בעולם התחתון בישראל עומד על כ-100 אלף שקלים.

"המטרה היתה מסע הרג של עשרות אזרחים, מסע הרג שתוכנן להתחיל ברצח של חיילים כדי לגנוב להם את הנשקים ואיתם להמשיך במסע הטבח. האקדחים לא היו הכלי המרכזי לביצוע הפיגוע אלא אמצעי להשגת נשקים גדולים יותר", אמר גורם בכיר במשטרה. לדבריו, "מדובר באסון כבד למשטרה ולמג"ב, אבל צריך לומר, השוטרים מנעו בגופם פגיעה באזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully