וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבאר שבע: אחיו של המחבל נעצרו, חשודים שידעו על כוונתו

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 9:06

שני אחיו של מוחמד ראלב אחמד אבו אלקיעאן נחקרו, בחשד שראו אותו יוצא מביתו עם סכין ולכאורה ידעו על כוונותיו. קרוב משפחתו של המחבל ל-103FM: "משתתף בצער משפחות האזרחים שנרצחו בדם קר, אנחנו בהלם טוטאלי. זה לא מייצג את המשפחה"

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שני אחיו של מוחמד ראלב אחמד אבו אלקיעאן, המחבל שרצח אתמול (שלישי) ארבעה ישראלים בפיגוע בבאר שבע, נעצרו הבוקר בחשד שידעו על כוונתו לבצע את הפיגוע. השניים עוכבו אתמול ונחקרו הבוקר פעם נוספת. לפי החשד, הם ראו אותו יוצא מהבית עם סכין.

המחבל, בן 34 מחורה, הוא מורה לשעבר בבית ספר תיכון ומטיף לשעבר במסגד חמזה ביישוב, שריצה בעבר עונש בן ארבע שנות מאסר לאחר שניסה לצאת ללחום לצד לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) בסוריה ועודד תמיכה בארגון בדרשות שנשא במסגד ביישוב. אבו אלקיעאן הורשע בין היתר בקשירת קשר, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין למדינה זרה.

מוחמד אבו אל-קיעאן, המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע, 22 במרץ 2022. שב"כ
המחבל, מוחמד ראלב אחמד אבו אלקיעאן/שב"כ

נאפז אבו אלקיעאן, קרוב משפחתו של המחבל, גינה הבוקר (רביעי) בריאיון ל-103fm את הפיגוע, והוסיף כי אינו מאמין שמי מבני המשפחה ידעו על כוונותיו. "אני משתתף בצער המשפחות שנרצחו בדם קר אתמול ולפצועים מאחלים החלמה מהירה. הפנייה שלי לכלל הציבור היא שאנחנו משפחה, אם זה יהודים, נוצרים, בדואים, אנחנו ממשיכים את הפעילות שלנו. שום דבר לא יכול לבלום אותנו. מה שקרה זה אירוע קשה, כל המשפחה באירוע קשה ביותר. אנחנו בהלם, ממש בהלם טוטאלי", אמר.

"מאז ומעולם המשפחה ממשיכה לשרת ולתת את חלקה מאז קום המדינה ועד היום. יש את השוליים שיוצאים אבל הקטע של הבחור מוחמד ומה שהוא עשה אתמול ובעבר, אנחנו מגנים את זה. זה לא מייצג את המשפחה ואתמול יצאה הודעת גינוי. זה מייצג אך ורק אותו באופן אישי", הדגיש. ביחס לאפשרות שאחיו של המחבל ידעו על הפיגוע, הבהיר: "אני באמת לא יודע, אבל אני סומך על מערכת הביטחון שתגלה בדיוק מה היה. אני לא מאמין שדבר כזה קורה, אבל אם זה קרה זה חמור ביותר. המשטרה או שב"כ ידעו במוקדם או במאוחר מה היה".

בן משפחתו של המחבל: אנחנו בהלם, לא מאמין שהמשפחה ידעה

- אמבד בן משפחתו של המחבל

הוא אמר כי בני המשפחה מבקשים להשתתף בצערם של הקורבנות. "אני מודה לכל הרשויות הבדואיות על הגינוי החריף שיצא אתמול. אנחנו כן נגיע ונשתתף בצערם, באר שבע זה הבית השני של הבדואים והם יגיעו לבאר שבע", הבהיר, וקרא לחזק את הדו-קיום בין יהודים ובדואים בנגב. "זה צריך להמשיך דורות על גבי דורות, זאת התוכנית שלנו וזאת העבודה שלנו בכל המרחב הדרומי - איך אנחנו מתקדים ומביאים תועלת לילדינו ולשכנים שלנו שהיא הכי טובה".

הפיגוע התרחש בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, ובהמשך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. תחילה, המחבל דרס למוות רוכב אופניים בסמוך לתחנת הדלק. משם, המשיך לתוך התחנה ודקר נמרצות אישה, שמותה נקבע למקום. המחבל המשיך במסע הדקירות והגיע לחנות במרכז הקניות "One", שם דקר למוות אנשים שקנו במקום. לאחר שרכבו של המחבל התנגש ברכב אחר, הוא נעצר, ירד מהרכב, דקר למוות בן 60. לאחר מכן, נורה על ידי עובר אורח, ובהמשך מת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully