וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: השבנו את הנשקים לאזרחים שירו במחבל מהפיגוע בבאר שבע

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 9:00

ברקע הביקורת, טוענת המשטרה כי כלי הנשק נבדקו הלילה במעבדה הבליסטית בירושלים בהוראת המפכ"ל וכי השבתם נעשתה בתיאום עם בעליהם. בפיגוע הקשה ביצע המחבל מסע הרג במשך כשמונה דקות, ונעצר רק לאחר ששני האזרחים ירו בו

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

המשטרה הודיעה הבוקר (רביעי) כי נשקיהם של האזרחים שירו במחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע - הושבו לבעליהם "בתיאום מלא".

בתום האירוע, האזרחים נלקחו לתחנת משטרה במטרה לתשאול אודות האירוע. המשטרה לקחה את האקדח של אחד מהם, תושב עשהאל, לצורך בדיקה בליסטית, אך הוא ביקש שישיבו לו את האקדח שכן הוא נתון לאיומים וזקוק לו להגנה על חייו. שוטרי התחנה הציעו לו שישכור על חשבונו חברת אבטחה וכשסירב לעזוב את המקום עד השבת הנשק איימו עליו במעצר. הדבר גרר ביקורת חריפה על המשטרה, ולבסוף הוחלט להשיב לו את נשקו עוד הבוקר.

בפיגוע הקשה ביצע המחבל מסע הרג במשך כשמונה דקות, במהלכו רצח ארבעה אזרחים ונעצר רק לאחר ששני האזרחים אחרים ירו בו ופצעו אותו קשה. מהתיעוד שפורסם מהפיגוע נראה כי המחבל התכוון להמשיך במסע הרצח, וכי השניים מנעו פיגוע קשה אף יותר. אתמול הותר לפרסום כי הנרצחים בפיגוע הם דוריס יחבס בת ה-49, הרב משה קרביצקי, מנחם יחזקאל בן ה-67 ולורה יצחק בת ה-43.

"לא ייאמן לאיזו קיצוניות אפשר להגיע שבמקום שאזרח יקבל טלפון מרה"מ שעסוק בפגישות כאלו ואחרות, שיחזק אותו וייתן הוראות לטפלך בו כמו שצריך כי גם הוא עבר אירוע לא קל, אז הוא צריך להיאבק בקצין משטרה בתחנה. זה אירוע מצער ומצמרר, הוא משקף התנהלות רחבה יותר", אמר עו"ד עדי קידר בריאיון ל-103FM.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עו"ד קידר טען כי לקיחת האזרחים לתחנה ולקיחתם נשקיהם היא לא כחלק מנוהל מוסדר. "הם מפיצים פה כל מיני ספינים של נוהל לא נוהל. אני לא מכיר שום נוהל, אני יודע שיש הגיון בכך שכשיש אירוע שמעורב בו ירי, אז מבצעים בדיקות כאלו ואחרות אבל יש גם שיקול דעת".

"בסופו של דבר יש פה מחבל הרוג, והוא מחבל לכל דבר ועניין. האירוע הסתיים - אין צורך בחקירה שנוגעת לסיבת המוות. גם אם כן, יש דרך לעשות את זה בטח לאזרח שגר בדרום הר חברון ושהתמונה שלו מתנוססת (ברשתות החברתיות). אנחנו יודעים אם המשפחה של המחבל תרדוף אותו?", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully